AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #1 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg forstår ikke hvordan jeg skal bli flinkere til å skrive oppgaver av juridisk metode/rettskildelære. Det handler jo mest om å skrive domsanalyser? Håper noen kan oppklare dette for meg:)Anonymous poster hash: 43df9...165 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #2 Del Skrevet 5. mars 2015 Ingen hjelp herfra... Gikk gjennom faget, oppgaver og eksamen uten å egentlig forstå hva denne domsanalysen var for noe lurer fortsatt... Nok ikke det du vil høre, men tenkte det kanskje var en magert trøst å høre at det ikke var et dumt spørsmål og at vi er flere som ikke helt forstår den metoden Forhåpentligvis vet noen andre *bump* Anonymous poster hash: cc69a...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #3 Del Skrevet 5. mars 2015 Det finnes noen bøker av Morten Walløe som mange bruker. Generelt om oppgaveskriving og om domsanalyser. Korte, lettleste og oversiktlige. Anbefales!Anonymous poster hash: 0f5ca...e1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #4 Del Skrevet 5. mars 2015 Studerer du juss eller er det rettskildelære på vgs du har? Har jo skrevet et par domsanalyser gjennom min tid på studiet, men det er veldig få - det går for det meste i å skrive praktikum. Anonymous poster hash: 721f2...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2015 #5 Del Skrevet 5. mars 2015 Studerer du juss eller er det rettskildelære på vgs du har? Har jo skrevet et par domsanalyser gjennom min tid på studiet, men det er veldig få - det går for det meste i å skrive praktikum. Anonymous poster hash: 721f2...cf1 Uupps, "rettslære"Anonymous poster hash: 721f2...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SansaS Skrevet 11. mars 2015 #6 Del Skrevet 11. mars 2015 for meg gikk ikke lyset opp før jeg virkelig lærte metode, da Eckhoff sin bok. Måtte mye lesing til før jeg skjønte systemet med relevans, slutning og vekt. Når metoden er på plass kommer resten (domsanalyse blant annet) også på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå