Gå til innhold

Spiser du fem om dagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om du nå er heelt ærlig, rekker du å spise fem om dagen hver dag? Man skal jo helst spise minst tre grønnsaker og to frukt hver dag, men må si at jeg nok stort sett ikke spiser mer enn 2-3 til dagen.

Anonymous poster hash: 3248d...42d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei :) Spiser veldig sjeldent frukt. Grønnsaker spiser jeg vel bare 2-3 ganger i uka.

Anonymous poster hash: 8e259...659
Skrevet

Nei, dessverre. Vanligvis en-to om dagen. Jeg er blant annet veldig dårlig på mellommåltider, så jeg holder på å spare til en god blender så jeg kan drikke det i stedet.

AnonymBruker
Skrevet

Prøver hardt. Går innimellom, men får som regel til i alle fall 1-2 frukt og 1-2 grønnsaker per dag.

Anonymous poster hash: 6c329...66e
Skrevet

Det varierer veldig! Nå for tiden spiser jeg ofte salat til lunsj/middag og fruktsalat til kvelds, så da går det, men jeg er generelt dårlig på å spise frukt.

Skrevet

Nei, dessverre. Vanligvis en-to om dagen. Jeg er blant annet veldig dårlig på mellommåltider, så jeg holder på å spare til en god blender så jeg kan drikke det i stedet.

jeg spiser 5 om dagen Jeg må få anbefale SmoGo, den er helt genial om du kun skal lage smoothie. Har hatt vanlig blender i mange år, men etter jeg fikk denne drikker jeg grønn smoothie hver dag, så enkelt og lettvindt, veldig grei om man vil ha en smoothie to go:) husker ikke hva jeg betalte, men husker jeg ble overrasket over prisen:)
Skrevet

jeg spiser 5 om dagen Jeg må få anbefale SmoGo, den er helt genial om du kun skal lage smoothie. Har hatt vanlig blender i mange år, men etter jeg fikk denne drikker jeg grønn smoothie hver dag, så enkelt og lettvindt, veldig grei om man vil ha en smoothie to go:) husker ikke hva jeg betalte, men husker jeg ble overrasket over prisen:)

Hjertelig takk for tips :blomst: Hvordan blir konsistensen med den, glatt eller klumpete?

Skrevet

Hjertelig takk for tips :blomst: Hvordan blir konsistensen med den, glatt eller klumpete?

ehm, nå måtte jeg tenke litt. Når jeg ikke har frukt eller grønnsaker med frø i, så blir den glatt:)
Skrevet

ehm, nå måtte jeg tenke litt. Når jeg ikke har frukt eller grønnsaker med frø i, så blir den glatt:)

Supert, takk :) Jeg skal sjekke den ut! Er så mye mer glad i smoothie enn frukt og grønnsaker i normal form.

Skrevet

Nei ikke mye frukt.Da stiger blodsukkeret for mye i forhold til hva jeg synes er ok

• Liker 2
Skrevet

Nei, desverre. Blir en til tre.

Spiser i hvertfall avokado hver dag til frokost eller lunch, så det er jo en der. Ellers så er det mer viss det "følger med" middagen.

Skrevet

For tiden spiser jeg fem porsjoner grønnsaker og tre porsjoner frukt på en vanlig dag.

Hva vinner jeg?? :fnise:

Gjest Uhumskheter
Skrevet

For tiden spiser jeg fem porsjoner grønnsaker og tre porsjoner frukt på en vanlig dag.

Hva vinner jeg?? :fnise:

Sunn bæsj! :hoppendeglad:

Skrevet

Veldig lite frukt, men veldig mye grønnsaker :) Tror jeg klarer det relativt greit.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mye grønt til middag, lager gjerne en puré av erter/gresskar/sellerirot/blblomkål...+s alat og dampet brokkoli. Ellers blir det bær til frokost eller kvelds, av og til mango,knasking av stangselleri og et eple innimellom måltidene. Har også fått dilla på rødbeter, og kjøper den salaten i butikken og har under ost på knekkebrød. Mye kalorier i slik salat, men litt grønt også :)

Endret av Kaffejenta30
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser som regel minst 10 om dagen, og har alvorlige problemer med å fatte og begripe hvordan noen kan finne det vanskelig å få i seg 5 ?! 5 er jo en veldig lav anbefaling, det ideelle er minst 8...

Det finnes ørtiførti måter å tilberede frukt og grønnsaker på. Hva ER problemet?

Jeg spiser salat til lunsj, en frukt til mellommåltid, har alltid minst 3 ulike grønnsaker til middagen, og gjerne en frukt til kvelds igjen, eller skiver med salatblad og agurk/paprika/tomat.

Anonymous poster hash: f20b8...b6b
  • Liker 2
Skrevet

Jeg spiser grønnsaker til middag omtrent hver dag, pluss to-tre frukt ellers i løpet av dagen. Burde kanskje spise mer, men er så glad i mye annen mat, at det blir "prioritert bort"…

Skrevet

jeg tror jeg fint kan spise mer enn 5 om dagen, jeg elsker frukt og grønt. Spiser en frukt til frokost varierer med type, har med en apelsin, en gullerot og en selleristang på jobb, har alltid grønnsaker til maten, en frukt til kveldsmaten og en til mellommåltid ellers... lever stortsett på vannmelom, mango, ananas og jordbær, og salat om sommeren. Men er også en stor kjøttspiser..

• Liker 1
Skrevet

Etter at en porsjon ble nedgradert fra 150 til 100 gram blir det i hvert fall oftere enn før :P Jeg forsøker å få til minst 200 gram frukt og bær og 300 gram grønnsaker. En gulrot og en halv banan til frokosten, et eple og salat, agurk og paprika på skivene til lunsj, litt grønnsaker til middagen og noen bær i youghurten til kvelds, så er jeg i mål. Er ikke veldig flink til å variere, men tenker det er bedre å spise samme grønnsaker og frukt hver dag ennå ikke spise det i hele tatt :/

• Liker 1
Gjest caramiacaramella
Skrevet

Til vanlig spiser jeg kanskje 8-9 porsjoner grønnsaker og frukt om dagen. På juksedagen min pleier det å bli mindre, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...