AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #21 Skrevet 4. mars 2015 Jeg bruker en del penger på tantebarn, har fem tantebarn og bruker rundt 500,- per gave. Det syns jeg er mye penger, men siden det er tantebarn, så kjøper jeg litt dyrere gaver. Når det gjelder barna til venninner, bruker jeg vesentlig mindre, og syns 150-200 NOK (og mindre også dersom en finner en fin gave som er koster mindre) høres helt greit ut, det er unødvendig å bruke mer penger på en gave, og syns det er rart at noen her sier at 300 kroner ikke er mye, det er en del penger for å kjøpe en gave til et lite barn. En kan finne mye fint for den summen. Anonymous poster hash: 9f098...0d3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #22 Skrevet 4. mars 2015 TS her. Tusen takk for tips! Et arbeidsledig for øyeblikket, men mener uansett at 300,- er for mye. Det er ganske mye man kan få kjøpt for 150-200, alt trenger ikke være så forferdelig dyrt. Men da tar jeg rådene til etterretning og kjøper enten noe annet, eller noe tilsvarende. Anonymous poster hash: 1ab96...358 Finn noe helt annet som hun ikke har listet opp men som passer for barnets alder. Du skal gi det du føler du har råd til, så kan du heller veie opp med å være deltaktig i barnets liv og være til stede for det! Anonymous poster hash: e6a6c...c83 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #23 Skrevet 4. mars 2015 Ja, det er deg jeg sikter til. Her har du fått og fått dyre gaver og funnet mange unnskyldninger som din venninnes psyke for å fortsette å få, mens du har gitt billigere gaver. Når hun for EN gangs skyld kommer med ønsker, så sutrer og klager du. Dersom det er SÅ viktig med sunne verdier og ikke krevende barn, så burde du jo starte med DITT og sette den jævla foten ned for alle gavene DET får. Men neida. Det er helt greit at DITT barn får, så lenge du kan oppdra ANDRES barn til å ikke være så fuckings storforlangende. Ja, du er faktisk ikke bare gniten. Du er direkte falsk! TS her. Ser forrige innlegg ble fjernet pga personangrep, trodde ikke det var så ille det jeg sa... Altså, du er usaklig. Jeg har ikke 'fått og fått' gaver, det er snakk om EN julegave. Jeg bruker ikke min venninnes psyke som en unnskyldning for noe som helst, skjønner ikke hva du mener eller hvor du tar det fra. Hun har ikke for en gangs skyld kommet med ønsker. Men før har ønskene vært uspesifikt, som klær, puslespill osv. Denne gangen gikk jeg konkrete ønsker med Internett-link til lekene, alle til 300+ Kr. Mitt barn er 4 mnd gammelt, og krever derfor ikke store og dyre gaver. Kommer ikke til å gi det til henne når hun blir eldre heller, fordi det ikke er slik vi vil oppdra henne. Jeg prøver ikke oppdra andres barn, jeg driter i hvor bortskjemt og storforlangende andre barn er. Det jeg sier er at JEG har egne prinsipp og meninger, og synes derfor 150-200 kr er nok til et barn på 4 år. Kan få kjøpt mange fine ting til den prisen. Jeg ønsker heller ikke at min venninne skal kjøpe så dyre gaver, for jeg vet hun egentlig ikke har råd til det. dumt hvis hun føler hun må kjøpe dyrt til min datter. Det er verken noe jeg ønsker eller krever. Så du kan bare slutte med all synsingen din, du aner ikke hva du prater om. Du trenger ikke svare hvis du ikke har noe konstruktivt å bidra med. Hvorfor skal gavens pris være det viktigste? Er det ikke viktigst at barnet blir glad for gaven, uten at det skal være rådyrt? Jeg kjøper ikke gaver for 500 for å tilfredsstille et barn, da er det noe alvorlig galt. Til alle dere andre som har klart å være saklige; tusen takk for tips, råd og meninger Anonymous poster hash: 1ab96...358 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #24 Skrevet 4. mars 2015 Mitt barn er 4 mnd gammelt, og krever derfor ikke store og dyre gaver. Kommer ikke til å gi det til henne når hun blir eldre heller, fordi det ikke er slik vi vil oppdra henne. Jeg prøver ikke oppdra andres barn, jeg driter i hvor bortskjemt og storforlangende andre barn er. Det jeg sier er at JEG har egne prinsipp og meninger, og synes derfor 150-200 kr er nok til et barn på 4 år. Kan få kjøpt mange fine ting til den prisen. Jeg ønsker heller ikke at min venninne skal kjøpe så dyre gaver, for jeg vet hun egentlig ikke har råd til det. dumt hvis hun føler hun må kjøpe dyrt til min datter. Det er verken noe jeg ønsker eller krever. Anonymous poster hash: 1ab96...358 Det er helt greit at du ikke ønsker å bruke mer penger på en gave, og en kan finne en fin gave til den summen Syns for øvrig du burde avtale en makssum for gavekjøp med venninnen din, slik at hun ikke forventer at du skal bruke store summer på gaver, og slik at ikke hun heller kjøper dyre gaver. Anonymous poster hash: 776f1...a52
Lillemini Skrevet 4. mars 2015 #25 Skrevet 4. mars 2015 Gaver til venners barn ligger hos oss rundt 200. Til nære venner går vi høyere, rundt 3-400, men det varierer. Ga nylig en gave til 600 til en veninnes datter, mens sønnen fikk en gave til 250. Da så vinkle på prisen, men hva barna kom til p sette pris på. Begge ble like glade, og ingen tenkte over prisen. Det viktigste med gaver syns jeg er at det ligger en tanke bak. Im du skal kjøpe noe som ikke står på ønskelisten er det helt ok, og det kan gjerne være billigere, bare pass på at det viser at du har tenkt på barnet, ikke prislappen.
epleskrott Skrevet 6. mars 2015 #26 Skrevet 6. mars 2015 Bestill gave på nettet! Nå er det jo en del salg.. så da får du jo mer for pengene. Syns du skal gi for det du føler du har råd til !
Gjest O.G. Skrevet 6. mars 2015 #27 Skrevet 6. mars 2015 Ja, det er deg jeg sikter til. Her har du fått og fått dyre gaver og funnet mange unnskyldninger som din venninnes psyke for å fortsette å få, mens du har gitt billigere gaver. Når hun for EN gangs skyld kommer med ønsker, så sutrer og klager du. Dersom det er SÅ viktig med sunne verdier og ikke krevende barn, så burde du jo starte med DITT og sette den jævla foten ned for alle gavene DET får. Men neida. Det er helt greit at DITT barn får, så lenge du kan oppdra ANDRES barn til å ikke være så fuckings storforlangende. Enig.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2015 #28 Skrevet 7. mars 2015 Dersom noen hadde skrevet at de ønsket kjøpe dyre gaver til venninnens barn, men venninnen foreslo et billigere beløp pga arbeidsledig/ingen inntekt, eventuelt andre årsaker, så hadde vel alle svart at vedkommende måtte respektere at venninnen ville gi gaver for et rimeligere beløp... Anonymous poster hash: 1ab96...358
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå