AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #41 Skrevet 4. mars 2015 Jeg blir sjokkert når jeg ser hvor stygge voksne kan være mot hverandre.. Jeg syns at så lenge det funket så er jo det godt for noe.. Noe måtte gjøres da barnet ditt hadde vondt når han skulle bæsje.. Å bleie som 4,5 åring?? Hva så? Det fins jo barn som bruker bleie til de begynner på skolen omtrent.. Slikt skjer.. Har barnet ditt forandret seg etter dette? Virker det som at han har angst for gjesterommet? Dersom ikke: legg det i glemmeboka og vær glad for at han ikke spiser sand mere Anonymous poster hash: ea803...319 Takk! Han har i dag ingen angst eller vegring mot det rommet. Når han har flere en enn overnattingsgjest så er det på gjesterommet de er og vi har aldri sett noe til at den konsekvensen har hatt negativ innvirkning på ham. Anonymous poster hash: f8f4c...2d8
Jade Skrevet 4. mars 2015 #42 Skrevet 4. mars 2015 ??? Kan dere ikke be de i barnehagen stoppe han når han spiser sand i barnehagen? I stedet for at han mange timer senere må sitte på et rom resten av dagen? Virket det? Tror han ikke nå at det er dumt å spise sand fordi man da får "rom"-arrest? 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #43 Skrevet 4. mars 2015 Ikke? Dette er det skrevet om i en del blader hvor mange foreldre nesten får magesår fordi at de treffes med dine nedlatende holdninger. Ja, noen 4 åringer bruker bleier men det er verken normalt eller unormaltAnonymous poster hash: 47143...0c9
waco Skrevet 4. mars 2015 #44 Skrevet 4. mars 2015 Dette er det skrevet om i en del blader hvor mange foreldre nesten får magesår fordi at de treffes med dine nedlatende holdninger. Ja, noen 4 åringer bruker bleier men det er verken normalt eller unormaltAnonymous poster hash: 47143...0c9 Det er nok litt mer unormalt enn normalt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #45 Skrevet 4. mars 2015 Det er helt normalt. Enkelte barn behøver lenger avveningstid på ting som bleier, smukker og sånt. Anonymous poster hash: 7a47a...b5c
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #46 Skrevet 4. mars 2015 Jeg skrev da ikke at det var normal å slutte med bleie som 5 åring, men at gutten vår gjorde det. Jeg skrev at det vel ikke var helt unormalt at en unge på 4.5 år bruker bleie ennå. vi har en annen gutt også som sluttet med bleier da han var 2.5 år.Anonymous poster hash: f8f4c...2d8 Nå må folk gi seg her! Syns du fikk mye pepper nå! Og om denne straffen funka for dere i deres situasjon så syns jeg det er fint! Foreldre er jo så redde for å gi barna konsekvenser at de leser seg ihel på hvor mye de skal forstå barnet. Og du, fortsett å gi andre råd! Det er behov for de som handler også her inne, ikke bare alle som leser og føler og kjenner.... Barn trenger grenser, og de trenger reaksjoner på uønsket adferd! Hurra! Anonymous poster hash: 8028b...0cb 1
minister-mio Skrevet 4. mars 2015 #47 Skrevet 4. mars 2015 Dette er det skrevet om i en del blader hvor mange foreldre nesten får magesår fordi at de treffes med dine nedlatende holdninger. Ja, noen 4 åringer bruker bleier men det er verken normalt eller unormaltAnonymous poster hash: 47143...0c9 hvis det står i en del blader trekker jeg det selvfølgelig tilbake ironiflagg
minister-mio Skrevet 4. mars 2015 #48 Skrevet 4. mars 2015 Og hvordan vil du gjort det i den situasjonen med brudd på PC avtale? For at ungen ikke skulle gjøre det igjen? Skal du kosemose prate med ungen om alt fordi det er så forbanna riktig?Anonymous poster hash: f8f4c...2d8 nå oppdrar jeg mine til å tenke selv, stille spørsmål ved autoriteter så om en av dem brøt en pc-regel dn eller to ganger hadde vært ok her
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #49 Skrevet 4. mars 2015 ??? Kan dere ikke be de i barnehagen stoppe han når han spiser sand i barnehagen? I stedet for at han mange timer senere må sitte på et rom resten av dagen? Virket det? Tror han ikke nå at det er dumt å spise sand fordi man da får "rom"-arrest? Dette skjedde når gutten var 4.5 år og nå er han 11. Men det var slik da, som nå, at de ansattr i barnehagen ikke fikk med seg alt. De stoppet han selvsagt dersom de så ham. "Rom-straffen" fungerte.Anonymous poster hash: f8f4c...2d8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #50 Skrevet 4. mars 2015 Det er helt normalt. Enkelte barn behøver lenger avveningstid på ting som bleier, smukker og sånt.Anonymous poster hash: 7a47a...b5c Anonymous poster hash: f8f4c...2d8
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #51 Skrevet 4. mars 2015 Nå må folk gi seg her! Syns du fikk mye pepper nå! Og om denne straffen funka for dere i deres situasjon så syns jeg det er fint! Foreldre er jo så redde for å gi barna konsekvenser at de leser seg ihel på hvor mye de skal forstå barnet. Og du, fortsett å gi andre råd! Det er behov for de som handler også her inne, ikke bare alle som leser og føler og kjenner.... Barn trenger grenser, og de trenger reaksjoner på uønsket adferd! Hurra!Anonymous poster hash: 8028b...0cb Takk! Konsekvensen fungerte og han har ikke tatt noe skade av det. Til motsetning så kunne han blitt syk av å fortsette å spise. Og vår jobb som foreldre er å passe på at ungene våre er trygge.Anonymous poster hash: f8f4c...2d8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #52 Skrevet 4. mars 2015 nå oppdrar jeg mine til å tenke selv, stille spørsmål ved autoriteter så om en av dem brøt en pc-regel dn eller to ganger hadde vært ok her Oi, såpass. Så du syns det er greit at barna dine bryter regler fordi da tenker de selv? Hvordan blir det for dem i jobb sammenheng dersom de til stadighet kommer til å stille spørsmålstegn ved sjefen (som jo vil være en autoritet). Det er greit nok at man ikke skal finne seg i å bli tråkket på. Men det er da også viktig å vite at enkelte regler må man følge. Anonymous poster hash: f8f4c...2d8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #53 Skrevet 4. mars 2015 Jeg har til og med sett åtte åringer som fortsatt ammer. Så lenge noe føles naturlig og det ikke er til skade for noen ser jeg ingen grunn til å slutte med det. En må prioritere barnets velferd først og fremst, så kommer ting som smukk, bleie, amming og sånt i andre rekke. Anonymous poster hash: 7a47a...b5c
minister-mio Skrevet 4. mars 2015 #54 Skrevet 4. mars 2015 (endret) Jeg har til og med sett åtte åringer som fortsatt ammer. Så lenge noe føles naturlig og det ikke er til skade for noen ser jeg ingen grunn til å slutte med det. En må prioritere barnets velferd først og fremst, så kommer ting som smukk, bleie, amming og sånt i andre rekke. Anonymous poster hash: 7a47a...b5c edit: går kjapt Endret 4. mars 2015 av mini-mio
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå