Gå til innhold

Straff/konsekvenser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg håper (og tror) at du bare kjeder deg i dag og lagde en tråd bare for å skape en debatt her inne og for å ha noe å pusle med noen timer"...

Det er for mange ting som virker usannsynlige, så jeg tror denne tråden er basert på fri fantasi. Jeg håper det i hvertfall. For hvis ikke så syns jeg veldig synd på det stakkars barnet.

Anonymous poster hash: 79625...7d3

du får tro hva du vil.. Det er ikke oppdiktet.

Poenget mitt var at noen ganger fungerer det faktisk ikke med logiske konsekvenser og man må gjøre noe som ikke er veldig stas verken for barn eller foreldre.

Hvis ditt barn begynner å teste ut dop. Hva vil du gjøre da? En logisk konsekvens vil være at ungen ødelegger livet sitt. Ville du bare satset på at det var nok, eller faktisk gjøre det du kan for å forhindre at det eskalerer?

Anonymous poster hash: f8f4c...2d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud, for noen folk som kommenterer her. Syns ikke den straffen var streng i det hele tatt. Å bruke ordet "grusomt" om den straffen er for meg helt uforståelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, for noen folk som kommenterer her. Syns ikke den straffen var streng i det hele tatt. Å bruke ordet "grusomt" om den straffen er for meg helt uforståelig.

Straffen var nok uforståelig for barnet også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skrev da ikke at det var normal å slutte med bleie som 5 åring, men at gutten vår gjorde det. Jeg skrev at det vel ikke var helt unormalt at en unge på 4.5 år bruker bleie ennå.

vi har en annen gutt også som sluttet med bleier da han var 2.5 år.

Ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke?

Nei? Det er vanlig å slutte før, men sønnen min var nok ikke den eneste som har brukt bleie i en alder av 4.5 år.

AnonymBruker
Skrevet

Straffen var nok uforståelig for barnet også.

Så HVA skulle vi gjort? Dette var ikke det første vi fant på. Vi hadde i flere måneder forsøkt med prating og den naturlige konsekvensen med vondt i magen.

Noe må han har skjønt siden han sluttet med det!

Skrevet

du får tro hva du vil.. Det er ikke oppdiktet.

Poenget mitt var at noen ganger fungerer det faktisk ikke med logiske konsekvenser og man må gjøre noe som ikke er veldig stas verken for barn eller foreldre.

Hvis ditt barn begynner å teste ut dop. Hva vil du gjøre da? En logisk konsekvens vil være at ungen ødelegger livet sitt. Ville du bare satset på at det var nok, eller faktisk gjøre det du kan for å forhindre at det eskalerer?Anonymous poster hash: f8f4c...2d8

Ja hva gjør du om ungen din vil prøve dop?

Arresterer og gir ungen din gjeld og bøter?

Hva om ungen din blir feit, hva skal du gjøre da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi forsøkte også belønning, uten at det hadde noen effekt. Vi så dette som siste utvei og aldeles ikke noe vi syns var rasende festlig.

Skrevet

Noe må han har skjønt siden han sluttet med det!

Eller bare redd for å straffes igjen?

Skrevet

Så HVA skulle vi gjort? Dette var ikke det første vi fant på. Vi hadde i flere måneder forsøkt med prating og den naturlige konsekvensen med vondt i magen.

Noe må han har skjønt siden han sluttet med det!Anonymous poster hash: f8f4c...2d8

Du behøver da vel ikke straffe barn som spiser sand, når barnet blir straffet av magevonde? Hva er vitsen med å være sadist egentlig?

Si nei til straff, å spise sand og få magevondt er straff nok.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du behøver da vel ikke straffe barn som spiser sand, når barnet blir straffet av magevonde? Hva er vitsen med å være sadist egentlig?

Si nei til straff, å spise sand og få magevondt er straff nok.

Nei! Fordi det faktisk kan føre til sykdom! Det er dyr som gjør sitt fornødende i sanden og det får man i seg når det blir spist!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Straffen var ikke grusom nei. Heller fryktelig kjedelig for guttungen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Eller bare redd for å straffes igjen?

Noe de fleste unger vil være redd for uansett om det man gjennomfører kalles straff eller konsekvens!

Tror du ikke hun 12 åringen jeg skrev om først unngår å bruke PC en mer enn avtalen tilsier i frykt for at det skal bli PC nekt igjen i en uke??!!

Skrevet

Noe de fleste unger vil være redd for uansett om det man gjennomfører kalles straff eller konsekvens!

Tror du ikke hun 12 åringen jeg skrev om først unngår å bruke PC en mer enn avtalen tilsier i frykt for at det skal bli PC nekt igjen i en uke??!!

Jo det tror jeg. Og jeg vil ikke påføre barn frykt

AnonymBruker
Skrevet

Det var snakk om halvannen time hvor de satt og pratet. Klart det var kjedelig for gutten, men jeg ser ikke helt problemet. Alt annet er prøvd - hva gjør man da?

Anonymous poster hash: 04cca...5f9
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo det tror jeg. Og jeg vil ikke påføre barn frykt

Og hvordan vil du gjort det i den situasjonen med brudd på PC avtale? For at ungen ikke skulle gjøre det igjen? Skal du kosemose prate med ungen om alt fordi det er så forbanna riktig?

AnonymBruker
Skrevet

Det var snakk om halvannen time hvor de satt og pratet. Klart det var kjedelig for gutten, men jeg ser ikke helt problemet. Alt annet er prøvd - hva gjør man da?

Anonymous poster hash: 04cca...5f9

Litt deilig å se at andre forstår hvorfor vi gjorde det. Jeg ser ikke på det som avstraffelse det vi gjorde.

AnonymBruker
Skrevet

Det var nettopp pga at logiske konsekvenser ikke fungerte at det ble gjort på den måten. Hva mener du vi skulle gjort?

Lekt med ham ute og passet på at han ikke spiste sand. Jeez...

Anonymous poster hash: bdc57...a3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lekt med ham ute og passet på at han ikke spiste sand. Jeez...

Anonymous poster hash: bdc57...a3a

Og du har ikke lest hele tråden skjønner jeg? Det var ikke hjemme som var problemet, men i barnehagen!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og du har ikke lest hele tråden skjønner jeg? Det var ikke hjemme som var problemet, men i barnehagen!

Jeg blir sjokkert når jeg ser hvor stygge voksne kan være mot hverandre..

Jeg syns at så lenge det funket så er jo det godt for noe.. Noe måtte gjøres da barnet ditt hadde vondt når han skulle bæsje.. Å bleie som 4,5 åring?? Hva så? Det fins jo barn som bruker bleie til de begynner på skolen omtrent.. Slikt skjer..

Har barnet ditt forandret seg etter dette? Virker det som at han har angst for gjesterommet? Dersom ikke: legg det i glemmeboka og vær glad for at han ikke spiser sand mere :)

Anonymous poster hash: ea803...319

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...