Brunhilde Skrevet 14. august 2004 #1 Del Skrevet 14. august 2004 Er et noen som har et råd for min lille stakkar som er nyoperert? Han er utstyrt med krave (lampeskjerm), men holder på å gå ut av sitt gode skinn fordi det klør og klør. Alle gode tips og råd tas i mot med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 15. august 2004 #2 Del Skrevet 15. august 2004 ring dyrlegen der du var med hunden.. har dessverre ingen andre tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 15. august 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 15. august 2004 ring dyrlegen der du var med hunden.. har dessverre ingen andre tips Joda, det vil jeg, når de åpner i morgen. Hdde håpet på et "kjerringråd" frem til da...ser du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 15. august 2004 #4 Del Skrevet 15. august 2004 har de ikke tlf. du kan nå de på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 15. august 2004 #5 Del Skrevet 15. august 2004 Klør hunden av skjermen? Har dere forsøkt å ta skjermen av når hunden er under oppsyn? Har dere sjekket at skjermen ikke er for stor/liten? Har dere sjekket at hunden ikke har fått eksem av skjermen (veldig lett å få nå i denne varmen, spesielt om man har siklehund)? Mitt beste tips er å ta av skjermen om ikke det er strengt tatt nødvendig at hunden har den på til enhver tid. Mitt nest beste tips er å bruke skumgummiring i stedet for skjerm. En liten runding som er stor nok til at hunden ikke får slikket/bitt i såret. Bare å klippe et lite hull til hodet i midten. Billig (skumgummi selger de bla. på Hansen og Dysvik), enkelt og behagelig! Dersom hunden er sterilisert, kan man kle på den en t-skjorte eller ei badedrakt. Da kommer den ikke til såret - uten skjerm. Veterinærene har egne knytbare drakter til hunder som er "mageoperert". Kjempesmart i stedet for skjerm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 15. august 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 15. august 2004 Se der var det noen tips, ja. Takk så langt! Hunden klør ikke av kragen, men i såret. Den har fjernet en analkjertel som var akutt og voldsomt betent. Til ^me^: Jo, jeg kan ringe dyrlegen privat, men på en søndag og med strålende sol vil jeg helst at han skal ha fri. Det er ikke en stor klinikk, men en praksis med bare to dyrleger, litt sånn "på landet" midt i byen. Men de er dyktige, derfor vil jeg vente til i morgen og ringe de som kjenner meg og hunden best! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå