Gå til innhold

Vimsevips skribler i vei..

Vimsevips

Anbefalte innlegg

Gjest Xavia

Sånn er det her og...Jeg klarer bare ikke holde på hemmeligheten, mens kjæresten er mye flinkere til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 uker!

Ordensmannen har orientert foreldrene sine i dag. Så nå kan Svigermor hjelpe meg med kjolen jeg syr. Trenger hjelp til å legge den opp. I tillegg er det greit å ha hjelp for å få en best mulig plassering av knappene på ryggen (stoffdelene overlapper en del bak)

Som nevnt tidligere hadde det vært deilig om de ikke hadde visst noe ennå, men det er i grunn greit at de vet det også. Blir litt feil når alle naboene vet det før familien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

Tenk 12 uker alt da Vips :o Tiden bare løper avgårde :roll:

Har du noe spesielt på planen i helga?

Jeg tenkte meg en tur på Ikea i morgen, eller kanskje til Sverige :wink: Får se hvor langt jeg orker og hvordan pengestatusen er etter Ikea :sjarmor:

Kos deg i kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut i morgen kveld, også skal jeg sy kjole i helgen. Søndag må jeg jobbe litt. Vi skal ha ped dag på mandag, slik at vi vet at alt er planlagt i forhold til neste år. Da er det greit å ha skrevet ned planene for gruppa mi på noe annet enn et notisark :wink:

Ellers er gruppa mi godt forberedt, siden jeg går ut i permisjon i des en gang har vi lagt grovskisse over temaene fram til juni neste år. Det vil gjøre ting en god del enklere for den som tar over i permisjonen min :)

I tillegg kommer vi til å lage en noe mer detaljert plan over våren når vi har evaluert høsten i slutten av november.

Noen spm har vi jo fortsatt som når i oktober vi kan besøke brannstasjon, når det vil passe for politiet å komme på besøk, hvem som har hovedansvaret for kjelleren (pleier å bruke den til 5-årsgruppa). Regner med å få avklart det siste spm på mandag de andre to tar vi ved starten av nytt barnehageår. Da kan vi ssamtidig få det inn i halvårs oversikten på gruppedagene som barna får med hjem.

.................................................................................................

Nå må jeg finne senga før jeg sovner foran data`n. Håper vorspielet til naboen reiser ut på byen snart 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det glemte jeg jo helt!

Har funnet årsaken til at jeg får halsbrann :)

Melk! Er den kokt går det greit, men ellers blir det bare problemer.. Pleier vanligvis ikke drikke noe særlig med melk, men i det siste har det blitt en del frokostblandinger. Så nå kutter jeg ut de, og tar en kalktablett om dagen i stedet :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var alle delene til overdelen på kjolen klippet ut. Nå skal jeg tråkle kantene, og sy de sammen. Spennende :P

Skal se om jeg ikke får tatt et bilde og lagt det inn i albumet når den er ferdig. Lover allikevel ingenting ennå :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil se bilde!!! :)

Og jeg vil bli ferdig!

Svigermor "hjelper" ved å komme med såkalt gode råd. Det er bare det at ho aldri har sydd kjole før, og at rådene ikke passer i forhold til oppskrift og kjolen. Så etter å ha snakka med mamma er jeg nå blitt enig med meg selv i at ho skal få sy ermene. Det er en del pottle arbeid, og da vil ho forhåpentligvis holde seg borte fra resten :wink:

Heldigvis er Ordensmannen på min side, så han skal hjelpe meg når ho argumenterer som verst. Det setter jeg STOR pris på :hjerte:

Nå må jeg gå, håper å få sydd sammen skjørtedelene før ho kommer :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordensmannen og Vesla har dratt ut, og jeg skulle bare ønske han var her :(

Svigermorlegger seg opp i alt fra hvordan man skal tre undertråd på symaskina til når ermene skal/bør syes på overdelen.

Det enkleste vil være å gjøre det før skjørtet kommer på, men så klart mener ho ermene bør komme på helt til slutt :-x

Siden jeg er den som styrer symaskina kommer de på før, det er bare irriterrende å måtte argumentere for helt elementære ting :evil:

Nå skal jeg sy sammen skjørtestoffene, vet det blir bråk, fordi jeg syr begge stoffene sammen i sidesømmen. Ho gjorde det klart i går at ho mente de bare burde syes sammen oppe. Jeg skjønner hva ho mener, men på denne kjolen er det ikke noe stort poeng at det tynne stoffet hviler oppå helt uanhengig av det under. I tillegg vil jeg spare mye tid og tålmodighet på å sy stoffene sammen i sida :wink:

Overdelen er nå altså ferdig, med unntak av ermene da, men de kommer på ganske snart,- håper jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er ermene endelig på. Nå mangler en søm, så er overdelen ferdig :P

Neste blir å feste overdel og skjørt på hverandre. Dette er jo i utgangspunktet en grei sak, men siden ho må hjelpe meg med knappene bak, etterpå.. Har ho også utrolig mange "gode" forslag på hvordan dette skal gjøres :-?

Etter å ha prøvd å forklare i hele dag, har jeg nå resignert, så når jeg kommer dit ringer jeg mamma, så kan ho fortelle hvordan det skal gjøres. Fikk ikke viljen min på skjørtene, men på dette nekter jeg å gi meg :sjarmor:

Lyspunkt: Vi nærmer oss slutten :P:P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien
Det glemte jeg jo helt!

Har funnet årsaken til at jeg får halsbrann :)

Melk! Er den kokt går det greit, men ellers blir det bare problemer.. Pleier vanligvis ikke drikke noe særlig med melk, men i det siste har det blitt en del frokostblandinger. Så nå kutter jeg ut de, og tar en kalktablett om dagen i stedet

:o :o :o :o :o

Men.....

Melk er jo eneste som hjelper mot halsbrann jo :klø:

Jeg levde med melkeglasset i hånden hele første svangerskapet jo :wink:

:tunge1: - det er godt vi er forskjellige Vips :wink:

Du; når du er ferdig med den kjolen skal du jammen slappe av og take it easy en stund Vimsevips :wink: - Ok?!?

Kos deg vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o :o :o :o :o

Men.....

Melk er jo eneste som hjelper mot halsbrann jo :klø:

Jeg levde med melkeglasset i hånden hele første svangerskapet jo :wink:

:tunge1: - det er godt vi er forskjellige Vips :wink:

Ja, det er helt tydelig. For meg har sitrusfrukt vært en god redning :wink:

Du; når du er ferdig med den kjolen skal du jammen slappe av og take it easy en stund Vimsevips :wink: - Ok?!?

Ta det med ro!

Til fredag er det 3 uker ferie! :P:P

Og derfor MÅ kjolen være ferdig til lørdag :) Og når den er ferdig, DA blir det rolig igjen i Vimse-heimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: Ordensmannen skal slå knappene for meg! :hoppe:

Svigermor kommer 6, for nå er det bare knappehull+knapper, og lengden på kjolen igjen :P

Vi fikk målt og nålet oss fram til en lengde i går, så nå skal jeg tråkle den opp, så får vi se om det er riktig lengde :wink:

Selv håper jeg på det, for etter dagen i går er jeg litt små lei. Og det er jo synd, siden dette er noe jeg egentlig liker å gjøre :)

:P Ha en fin mandag alle sammen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

Vet du, jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen - jeg er dypt imponert over sy-kunstene dine Vips... Tenk å kunne sy kjoler og stæsj til seg selv og ungene da!!! Du er flink du!!

Kan du strikke også? Jeg har så lyst å lære det, men jeg har ikke hatt hellet med meg enda. Altså, jeg har jo prøvd, og jeg kan litt sånn strikke en liten lapp, men det blir et sørgelig resultat da. Stramt og slapt og.... :roll:

Overlater sånt til de som er flinke jeg, mamma'n min feks :wink:

Kos deg i kveld Vipselura :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan strikke, men tålmodigheten min på det området strekker seg ikke lenger enn til babytepper, på pinne 6/7 :wink:

Prøvde å strikke skjerf en gang, men det ble skrale greier kan jeg love :oops:

Kjolen er ferdig :P

De siste dagene har jeg tatt det rolig, og gjort pittelitt av gangen. Ordensmannen har sørget for at svigermor har skygget banen :)

Det har gitt meg ro, og litt mer overskudd :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært hos legen for kontroll :)

Og kan fastslå at jeg har samme blodtype som sist, og ingen kjønnsykdommer :P

I tillegg har jeg gått ned 0,6kg :kul: Ganske fornøyd med det, ja :sjarmor:Regner med at halsbrann, og et noe bedre kosthold er grunnen. Uansett ser jeg det som helt greit :wink:

:P:P I morgen rewiser jeg på 3 ukers ferie :P:P

DET skal bli deilig!

Ordensmannen og jeg starter ferien med bryllup i Kristiansand. Vesla starter med Dyreparken, sammen med tante og onkel.

Så reiser Vesla og jeg til Østlandet, og Ordensmannen tilbake hit. Han kommer etter oss på torsdagen. Fredag skal vi alle i bryllup, og etter det er lite planlagt. Utenom at det blir en rolig familieferie i år :)

Vesla skal på sykkeltur med bestefar, og så skal de ligge litt i telt. Vet ikke ennå om det blir i hagen eller et annet sted..

Siste helga i ferien tar vi en bursdagsfeiring på forhånd på Østlandet. Vesla gleder seg vanvittig til bursdagen, og håper ho får en baby i presang :ler:

Vi har ikke fortalt henne noe om trollet i magen ennå. Så foreløbig sier vi bare at det blir litt vanskelig, men at baby kan være en fin julegave :wink:

Stikker vel innom, senere i kveld også tenker jeg, men først må jeg rydde vekk alt sytøyet og pakket litt. Vi reiser direkte fra jobb i morgen, så det blir ikke mye tid til pakking da 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...