Gå til innhold

Jobbe i eldreomsorgen - utdanning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder det med helse og sosial fra vgs? Noen som vet?:)

Anonymous poster hash: 9ef30...caa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fullført helse & sosial? Ja, helt sikkert. Kommer an på sykehjemmet, selvsagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du vil jobbe i eldreomsorgen - det er veldig givande! Det spørs heilt kva du tenker du vil jobbe med i eldreomsorgen. Om det er pleie kan du få jobb både som sjukepleiar, vernepleiar, helsefagarbeidar, assistent ++ En del plassar har også aktivitørar, ergoterapaut, fysioterapaut osv.. Viss du har tatt helse og sosial kan du vel jobbe som helsefagarbeidar. (Her er eg på litt utrygg grunn om det er nok med helse og sosial..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du på utkikk etter fast jobb eller helgestilling? Liten eller stor stilling?

Det er nemlig vesentlig på hva slags utdanning du har. Og hva ønsker du å gjøre på et sykehjem?

Anonymous poster hash: 57d3b...775
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullført helse & sosial? Ja, helt sikkert. Kommer an på sykehjemmet, selvsagt.

Ja, vurderer å ta helsefagarbeider utdanningen via nettstudie.

Så flott at du vil jobbe i eldreomsorgen - det er veldig givande! Det spørs heilt kva du tenker du vil jobbe med i eldreomsorgen. Om det er pleie kan du få jobb både som sjukepleiar, vernepleiar, helsefagarbeidar, assistent ++ En del plassar har også aktivitørar, ergoterapaut, fysioterapaut osv.. Viss du har tatt helse og sosial kan du vel jobbe som helsefagarbeidar. (Her er eg på litt utrygg grunn om det er nok med helse og sosial..)

Jeg tenker først og fremst på pleie ja:) -Helsefagarbeider. Vet du hvilken utdanning som kreves av assistenter?

Er du på utkikk etter fast jobb eller helgestilling? Liten eller stor stilling?

Det er nemlig vesentlig på hva slags utdanning du har. Og hva ønsker du å gjøre på et sykehjem?

Jeg ønsker fast jobb og så stor stillingsprosent som mulig, men takker ikke nei til vikariater og lavere stillingsprosent hvis ikke jeg kan få fast. Er heller ikke redd for helgearbeid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker først og fremst på pleie ja:) -Helsefagarbeider. Vet du hvilken utdanning som kreves av assistenter?

Ingen.

Anonymous poster hash: 52b7d...c6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vurderer å ta helsefagarbeider utdanningen via nettstudie.

Jeg ønsker fast jobb og så stor stillingsprosent som mulig, men takker ikke nei til vikariater og lavere stillingsprosent hvis ikke jeg kan få fast. Er heller ikke redd for helgearbeid:)

Som assistent så får du ikke noen fast stilling. Men du kan få vikariat i helgestillinger. Så må du ta ekstravakter når det tilbys, her er det mange om benet.

Veldig mange i helsesektoren, og særlig helsefagarbeidere sliter med å få store stillinger. De har ofte små stillinger og må ta ekstravakter, men siden de er mange som ønsker ekstravakter så blir det ikke så mange til hver.

Men det er klart det er forskjell hvor i landet du bor. Noen steder har mangel på folk, andre steder har alt for mange og de ender opp med 30-40% stillinger. Det er håpløst.

Men det er bare å sende en åpen søknad eller ringe et sykehjem i nærheten av deg og hør om de trenger vikarer til helgestilling og ekstravakter. Et sted må man jo begynne.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som assistent så får du ikke noen fast stilling. Men du kan få vikariat i helgestillinger. Så må du ta ekstravakter når det tilbys, her er det mange om benet.

Veldig mange i helsesektoren, og særlig helsefagarbeidere sliter med å få store stillinger. De har ofte små stillinger og må ta ekstravakter, men siden de er mange som ønsker ekstravakter så blir det ikke så mange til hver.

Men det er klart det er forskjell hvor i landet du bor. Noen steder har mangel på folk, andre steder har alt for mange og de ender opp med 30-40% stillinger. Det er håpløst.

Men det er bare å sende en åpen søknad eller ringe et sykehjem i nærheten av deg og hør om de trenger vikarer til helgestilling og ekstravakter. Et sted må man jo begynne.

Lykke til!

Det stemmer ikke, som ufaglært kan man få fast helgestilling, også kan man ta masse ekstravakter. Og ifølge den nye regelen så har man nå krav på fast stilling opp til den gjennomsnittelige prosenten man har jobbet det siste året.

Så om noen år så vil det i helsevesenet være mange ufaglærte i helsevesenet.

Her stilles ingen krav til utdanning.

Anonymous poster hash: 1a5b7...574

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke, som ufaglært kan man få fast helgestilling, også kan man ta masse ekstravakter. Og ifølge den nye regelen så har man nå krav på fast stilling opp til den gjennomsnittelige prosenten man har jobbet det siste året.

Så om noen år så vil det i helsevesenet være mange ufaglærte i helsevesenet.

Her stilles ingen krav til utdanning.

Anonymous poster hash: 1a5b7...574

Jeg skrev jo at du kunne få helgestilling.

Dette er nok forskjellig. Jeg jobber på et sykehjem hvor det kreves at man har utdanning eller holder på med en utdanning, for å jobbe der, og det er jeg glad for. Det gjelder også helgestillinger.

Helgestillingene i min kommune er kun vikariater. Man skriver kontrakter hvert år.

Det er ikke forsvarlig å jobbe med for mange ufaglærte pr. vakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...