Julie Skrevet 14. august 2004 #1 Del Skrevet 14. august 2004 På en fjelltur nå i august så måtte vi avbryte pga at jeg fikk trøbbel med et kne. Sjekket det opp og det viste seg å være patellofemoralt smertesyndrom, aldri hørt om det før. Er visst en "klassisk" idrettsskade. Legen anbefalte meg å ta kontakt med Rosenborgklinikken, de har en spesialist i idrettsmedisin som visstnok er meget dyktig. Saken er bare at en sånn konsultasjon vil koste 7-800 kr og jeg har ikke akkurat rævva full av penger for tida.. :-? Så jeg lurer på om det er noen andre her som har hatt det? Evt. hva slags behandling tok du? Vurderer å evt. ta kontakt med fysioterapeut, regner med det vil bli littegrann billigere? Julie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. oktober 2007 #2 Del Skrevet 31. oktober 2007 Hei. Har hatt patella femoralt smertesyndrom nå i snart 2 år. Har vært til uttalige leger, og sendt til masse forskjellige undersøkelser. Vil anbefale deg å ta en tur på roseborgklinikken først. Har selv vært der to ganger, og ble til slutt henvist til fysioterapaut. De vil nok henvise deg også til en fysioterapaut, for 8 av 10 ca blir bra av dette. Mest sannsynlig vil du følge et program utviklet av McColla/on, men å gå til fysioterapaut er heller ikke billig. Var der rundt 15 ganger, og betalte nesten 200,- hver gang. Opptrenningen går over minst 3 måneder, og det er enn god del egentrening som må gjøres hver dag. Jeg er desverre så uheldig, at jeg er en av de 10, som ikke ble bra av opptrening hos fysioterapaut. Er under utreding av sjukehuset, og må mest sannsynlig gå gjennom en stor operasjon, allerede i en alder av 17 år :/ Uansett, lykke til, hva enn valg du tar. Håper det ordner seg med kun med en tur til fysioterapauten Ingvild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Iselin Skrevet 24. juli 2010 #3 Del Skrevet 24. juli 2010 Hei. Jeg er en av de 10 som heller ikke er blitt bra. patellofemoralt smertesyndrom har jeg hatt i 7 år. Jeg er 19 år og har gått til fysioterapaut hos Nimi i snart ett år og fler før dette. Blir ikke bra og heller ikke får jeg operasjon... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå