AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #41 Skrevet 3. mars 2015 Du tapte tid, penger og stress. og dine barne fortjener dette mer enn bruker på denne situasjon.Anonymous poster hash: 5e9a8...bb9 Hæ? Tapte hverken tid, penger(?) eller stress. Har full forståelse for at barnevernet må gjøre jobben sin, og jeg hadde overhodet ingenting å skjule. Det tok ikke lange tiden før det var ute av verden. Det er bare godt og se at de tar jobben sin på alvor.Anonymous poster hash: d063c...3fb 4
sol87 Skrevet 3. mars 2015 #42 Skrevet 3. mars 2015 (endret) Help! Samboeren og jeg har flyttet inn i et rekkehus i et nytt nabolag, der vi har fått noen litt ubehagelige naboer. Vi våkner ofte av brøling på nattestid, og har sammen en mistanke om at alt ikke er helt bra på den andre siden av veggen. Det bor et ungt par med to små barn i tidlig skolealder der. Mannen jobber mye og er lite hjemme, og når han er, virker han irritabel og lite pratsom. Har møtt på ham flere ganger ved postkassen og det er ikke en hyggelig affære. Det som bekymrer oss er at det yngste barnet er veldig forsiktig og tilbaketrukken av seg. Han snakker ikke med andre enn de i nærmeste familie som vi har fått med oss. Vi har en sønn på hans alder, og gutten har vært på besøk et par ganger, men åpner så vidt munnnen. Han kjørte med oss til skolen en dag i forrige uke, og da oppdaget vi noe urovekkende. På halsen hadde han et blått merke, som ikke jakken skjulte. Vi har tidligere merket blåmerker på armene hans når han har vært på besøk. Vet ikke om dette er noe å reagere på, men det gjør vi altså. Bør vi ta det opp med familien det gjelder, eller gå rett til barnevernet, eller ikke gjøre noe i det hele tatt? Det kan tross alt bare være blåmerker etter lek, det vet vi ikke noe om. Anonymous poster hash: 6c876...32c En ting er sikkert, dere skal IKKE ta det opp med foreldrene om dere tror et barn bli mishandlet. Hvis barnet faktisk blir misfarget mishandlet, kan foreldrene bli sinte og ta det ut på barnet. Jeg ville sendt en bekymringsmelding til barnevernet. Endret 5. mars 2015 av sol87 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #43 Skrevet 3. mars 2015 Hæ? Tapte hverken tid, penger(?) eller stress. Har full forståelse for at barnevernet må gjøre jobben sin, og jeg hadde overhodet ingenting å skjule. Det tok ikke lange tiden før det var ute av verden. Det er bare godt og se at de tar jobben sin på alvor.Anonymous poster hash: d063c...3fb Sier du Særiøst at det ikke var stress da du fikk bekymringsmelding i posten om å møte bv? Da må jeg si at du er ganske så kald. Man vet aldri hvilken saksbehandler man kommer borti. Somregel går en bekymring som ikke er noe grunn i bra, men ikke alltid.Anonymous poster hash: eaece...bee
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #44 Skrevet 3. mars 2015 Meld i fra! Du vil angre om du lar være og har rett. Anonymous poster hash: 91ff2...bbb 2
Tøytigern Skrevet 3. mars 2015 #45 Skrevet 3. mars 2015 Help! Samboeren og jeg har flyttet inn i et rekkehus i et nytt nabolag, der vi har fått noen litt ubehagelige naboer. Vi våkner ofte av brøling på nattestid, og har sammen en mistanke om at alt ikke er helt bra på den andre siden av veggen. Det bor et ungt par med to små barn i tidlig skolealder der. Mannen jobber mye og er lite hjemme, og når han er, virker han irritabel og lite pratsom. Har møtt på ham flere ganger ved postkassen og det er ikke en hyggelig affære. Det som bekymrer oss er at det yngste barnet er veldig forsiktig og tilbaketrukken av seg. Han snakker ikke med andre enn de i nærmeste familie som vi har fått med oss. Vi har en sønn på hans alder, og gutten har vært på besøk et par ganger, men åpner så vidt munnnen. Han kjørte med oss til skolen en dag i forrige uke, og da oppdaget vi noe urovekkende. På halsen hadde han et blått merke, som ikke jakken skjulte. Vi har tidligere merket blåmerker på armene hans når han har vært på besøk. Vet ikke om dette er noe å reagere på, men det gjør vi altså. Bør vi ta det opp med familien det gjelder, eller gå rett til barnevernet, eller ikke gjøre noe i det hele tatt? Det kan tross alt bare være blåmerker etter lek, det vet vi ikke noe om. Anonymous poster hash: 6c876...32c Si ifra. Ikke lur på. Når du har en mistanke om at du bør kontakte barnevern så gjør det. Vit at barnevernet allikevel gjør en rimelig shitty jobb, så det skjer sikkert ingenting, uansett. Ring dem. 1
Tøytigern Skrevet 3. mars 2015 #46 Skrevet 3. mars 2015 ikke fra øst-europa, Vi snakker om særlig situasjon. Jeg kjenner godt hva BV jobber med. Tenk på barna og familien når BV begynner å følge alt hvis familien og barna har bra. Liker du noen å følge deg på alt? Og det er fakta at mange nordmenn sender bekymringsmeldinger bare begrunn av at naboene har andre livstil?? Anonymous poster hash: 5e9a8...bb9 Tenk om de blir glade for at barnevernet gidder å bry seg med deres barn for å sjekke at ungen har det bra. Tenk om de blir glad for at de har naboer som er intressert i at deres unge skal ha det godt. Har du tenkt på det? 3
Tøytigern Skrevet 3. mars 2015 #47 Skrevet 3. mars 2015 Ta en prat med skolen, Barnevernet kan ødlegge hele familien Anonymous poster hash: 5e9a8...bb9 Familier har somregel problemer med barnevernet hvis det er noe å ta dem på... 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #48 Skrevet 4. mars 2015 Meld i fra! Du vil angre om du lar være og har rett.Anonymous poster hash: 91ff2...bbb Jeg jobber i bhg og ringer iblant diverse instanser for å drøfte ting anonymt. Det syns jeg godt flere kan gjøre. Bare det å si ting høyt til en fagperson kan gjøre at man får det hele litt i perspektiv. Ring de og si at du har en bekymring for et barn som du gjerne vil drøfte litt anonymt, før du evt bestemmer deg for å melde. Anonymous poster hash: e1c87...c3f 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #49 Skrevet 4. mars 2015 Send en bekymringsmelding til Barnevernet! Bedre med en gang for mye enn for lite, tenk på barna! Du kan være anonym.Anonymous poster hash: 5d3a6...cd1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #50 Skrevet 4. mars 2015 Sier du Særiøst at det ikke var stress da du fikk bekymringsmelding i posten om å møte bv? Da må jeg si at du er ganske så kald. Man vet aldri hvilken saksbehandler man kommer borti. Somregel går en bekymring som ikke er noe grunn i bra, men ikke alltid.Anonymous poster hash: eaece...bee Det var selvfølgelig ubehagelig, men du må da vel skjønne hva jeg mener. Jeg hadde absolutt ingenting å skjule og løgnene var så ville at det tok ikke lange tiden å forstå at det ikke var noe sannhet i dem. Poenget mitt er at det trenger ikke å være så ille å bli kontaktet av barnevernet så lenge det faktisk ikke foregår noen form for omsorgssvikt i hjemmet. Bedre å være på den sikre siden.Anonymous poster hash: d063c...3fb 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #51 Skrevet 4. mars 2015 Jeg hadde meldt ifra!! Barnevernet ødelegger ikke familier, barnevernet er der for BARNA. Har man ikke noe å skjule, så samarbeider man så godt man kan! Anonymous poster hash: 6e6a1...eca
Somethingtodo Skrevet 4. mars 2015 #52 Skrevet 4. mars 2015 En melding for mye- enn en for lite! Kontakt barnevernet
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #53 Skrevet 4. mars 2015 TS, har du bestemt deg for om du vil gjøre noe, og i så fall, hva? Anonymous poster hash: cd101...db7
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2015 #54 Skrevet 4. mars 2015 TS her. Jeg har snakket med barnas lærer som skulle ta saken videre. Får høre fra lærer over helgen. Tusen takk for svar Anonymous poster hash: 6c876...32c 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå