Gå til innhold

Kontankte barnevernet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår på måten du skriver på at du er utenlandsk? Er du fra et øst-europeisk land hvor man blir hjernevasket til å tro at norsk barnevernet bare river barn ut av hjemme sitt?

Anonymous poster hash: a82a3...082

ikke fra øst-europa, Vi snakker om særlig situasjon. Jeg kjenner godt hva BV jobber med. Tenk på barna og familien når BV begynner å følge alt hvis familien og barna har bra. Liker du noen å følge deg på alt?

Og det er fakta at mange nordmenn sender bekymringsmeldinger bare begrunn av at naboene har andre livstil??

Anonymous poster hash: 5e9a8...bb9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skolen har mer kontakt med barna, og har faglig personer som kan finne hvis barna har ikke bra hjemme, så de tar kontakt med BV. Men å involvere BV direkte hvis du har andre måte å finne svar på din bekymring, ikke bra. Husk at andre familier har andre måter å live! og kansje det er ingen grunn for å bekymre, og barna har bra hjemme.

Hvis jeg hadde blitt slått hjemme som barn. Og naboen mistenkte at jeg ikke hadde det bra. Skulle jeg da ikke få hjelp fordi en anonym bruker på et forum mente at noen familier har andre måter å leve på, og at jeg kanskje hadde det bra???

Barnet har blåmerker!!! Og TS har hørt skriking på nattetid (forstod det slik at det var faren som brølte, ikke barnet)!! Hvis det er andre grunner til disse enn mishandling (diagnose, selvskading, ulykke, etc), så har vel familien kontakt med lege som kan vitne på at det ikke er mishandling det dreier seg om.

Endret av Jade
  • Liker 9
Skrevet

ikke fra øst-europa, Vi snakker om særlig situasjon. Jeg kjenner godt hva BV jobber med. Tenk på barna og familien når BV begynner å følge alt hvis familien og barna har bra. Liker du noen å følge deg på alt?

Og det er fakta at mange nordmenn sender bekymringsmeldinger bare begrunn av at naboene har andre livstil??

Er barn med blåmerker på halsen har ikke noe med en livsstil å gjøre, men har mest sannsynlig noe med vold å gjøre! Man melder fra til barnevernet i slike situasjoner.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du som ivrer for at man skal kontakte skolen og ikke barnevernet, les denne artikkelen.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/christoffer-saken/det-finnes-ingen-usynlige-barn/a/10101010/

Men det hadde sviktet hos oss også. For det viste seg at storebror hadde fortalt dette til sin lærer for flere år siden. Men han var en bråkmaker og ble ikke trodd.

Saken kom aldri videre. Uten at dette fikk noen konsekvenser.

Anonymous poster hash: cd101...db7
  • Liker 4
Skrevet

Er barn med blåmerker på halsen har ikke noe med en livsstil å gjøre, men har mest sannsynlig noe med vold å gjøre! Man melder fra til barnevernet i slike situasjoner.

Helt enig. Dette handler jo om sunn fornuft, folkevett og medfølelse. Blir så provosert over de som mener noe annet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I dette tilfellet virker det riktig å melde fra.

Generelt har vi alle blitt "politiets barnevern". Vi skuler rundt oss til høyre og venstre, tolker situasjoner og melder fra. Altfor ofte. I og med at barnevernet har plikt til å undersøke, så blir alvorlige saker liggende altfor lenge.

Anonymous poster hash: f02af...d2b
AnonymBruker
Skrevet

I dette tilfellet virker det riktig å melde fra.

Generelt har vi alle blitt "politiets barnevern". Vi skuler rundt oss til høyre og venstre, tolker situasjoner og melder fra. Altfor ofte. I og med at barnevernet har plikt til å undersøke, så blir alvorlige saker liggende altfor lenge.

Anonymous poster hash: f02af...d2b

Heller for ofte enn for sjelden!

Anonymous poster hash: e5b10...dd4

• Liker 2
Gjest Runforit
Skrevet

Heller ringt en gang for mye enn en gang for lite. Hadde jeg hatt mistanke om vold mot et barn er det bedre at BV tar tak i det i tilfelle noe er galt enn å gå rundt å lure på om et barn daglig blir mishandlet.

• Liker 4
Skrevet

ikke fra øst-europa, Vi snakker om særlig situasjon. Jeg kjenner godt hva BV jobber med. Tenk på barna og familien når BV begynner å følge alt hvis familien og barna har bra. Liker du noen å følge deg på alt?Og det er fakta at mange nordmenn sender bekymringsmeldinger bare begrunn av at naboene har andre livstil?? Anonymous poster hash: 5e9a8...bb9

dersom det viser seg at ikke blåmerkene kommer av vold og det ikke er noe annet en annerledes livstil så er jo det fint.

Hvis blperlene kommer av vold derimot.... Så husker du Christoffer

• Liker 4
Skrevet

Hvilken annerledes livsstil er det som lager blåmerker på halsen og brøling om natten?

Jeg har ofte blåmerker på armer og bein fordi jeg dulter borti ting eller bærer kartonger og får lett merker av det. Men merker på halsen i sammenheng med det andre TS har observert er jo litt merkelig.

• Liker 4
Skrevet

dersom det viser seg at ikke blåmerkene kommer av vold og det ikke er noe annet en annerledes livstil så er jo det fint.

Hvis blperlene kommer av vold derimot.... Så husker du Christoffer

Takk! Dette bør være en påminnelse for alle. Den mest hjerteskjærende og tragiske historien jeg noen gang har vært borti. ALLE sviktet. Og det ser ut som om det er personer her inne som er villige til å liste seg stille vekk fra slike situasjoner. Fatter ikke at det er mulig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som vegrer seg for å melde fra kan jo lese om Baby P i tillegg til saken om Christopher.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Death_of_Baby_P

James Buglar også; de som orker.

Grusomt, grusomt, grusomt.

Anonymous poster hash: 22a7a...f75

• Liker 3
Skrevet

Uff, dette hørtes ikke noe bra ut :(

Går de i klassen sammen disse guttene?

Hvis du føler at det er grunn til å melde fra til barnevernet så er det nok det. Du kan melde anonymt.

Det du også kan gjøre er å ta kontakt med guttens lærer og fortelle om din bekymring. Skolen er pliktige til å melde fra til barnevernet om de mistenker at ting ikke er som de skal.

Lykke til, håper gutten får hjelp <3

Meld alltid selv, ikke stol på at skolen gjør dette. Det er mange lærere/rektorer som får slike meldinger, og så gjør de ingenting med det. Så du kan ikke stole på at skolen gjør noe. Den eneste du kan stole på er deg selv, så DU må melde. Vær så snill! :)

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Meld i fra, bedre med en gang for mye enn en gang for lite. Alltid!

Anonymous poster hash: dde9f...b8f
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bedre å melde fra en gang for mye enn en gang for lite. Det er et barns liv det er snakk om!

Anonymous poster hash: bdad3...9c9
  • Liker 2
Skrevet

Meld i fra, dette høres ikke bra ut

• Liker 3
Skrevet

Meld alltid selv, ikke stol på at skolen gjør dette. Det er mange lærere/rektorer som får slike meldinger, og så gjør de ingenting med det. Så du kan ikke stole på at skolen gjør noe. Den eneste du kan stole på er deg selv, så DU må melde. Vær så snill! :)

Ja så klart er det best å melde selv. Jeg har ikke påstått noe som helst annet.

Men jeg tolket det som at TS var urolig for hvordan naboen kom til å reagere hvis de skjønte at det var henne. Derfor foreslo jeg å snakke med skolen først :)

Skrevet

Ja så klart er det best å melde selv. Jeg har ikke påstått noe som helst annet.

Men jeg tolket det som at TS var urolig for hvordan naboen kom til å reagere hvis de skjønte at det var henne. Derfor foreslo jeg å snakke med skolen først :)

Ja, jeg skjønner det. Burde kanskje ikke postet dette under ditt innlegg for det var flere som anbefalte å snakke med skolen. Jeg jobber nært skolen selv, og når de får slike meldinger så blir som regel lite gjort. Og det blir en ofte sovepute for de som har sagt ifra til skolen, for da føler de at de har gjort sitt Dessverre!

• Liker 4
Skrevet

Ut fra det du skriver TS ville jeg uten tvil meldt til BV! Tenk på barna!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...