AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #1 Skrevet 3. mars 2015 Help! Samboeren og jeg har flyttet inn i et rekkehus i et nytt nabolag, der vi har fått noen litt ubehagelige naboer. Vi våkner ofte av brøling på nattestid, og har sammen en mistanke om at alt ikke er helt bra på den andre siden av veggen. Det bor et ungt par med to små barn i tidlig skolealder der. Mannen jobber mye og er lite hjemme, og når han er, virker han irritabel og lite pratsom. Har møtt på ham flere ganger ved postkassen og det er ikke en hyggelig affære. Det som bekymrer oss er at det yngste barnet er veldig forsiktig og tilbaketrukken av seg. Han snakker ikke med andre enn de i nærmeste familie som vi har fått med oss. Vi har en sønn på hans alder, og gutten har vært på besøk et par ganger, men åpner så vidt munnnen. Han kjørte med oss til skolen en dag i forrige uke, og da oppdaget vi noe urovekkende. På halsen hadde han et blått merke, som ikke jakken skjulte. Vi har tidligere merket blåmerker på armene hans når han har vært på besøk. Vet ikke om dette er noe å reagere på, men det gjør vi altså. Bør vi ta det opp med familien det gjelder, eller gå rett til barnevernet, eller ikke gjøre noe i det hele tatt? Det kan tross alt bare være blåmerker etter lek, det vet vi ikke noe om. Anonymous poster hash: 6c876...32c
Anim92 Skrevet 3. mars 2015 #2 Skrevet 3. mars 2015 Jeg skjønner deg godt, er selv livredd for å melde fra, og ikke minst redd for å ødelegge liv og hjem ved å melde fra om filleting. Lite som irriterer og fortviler meg mer enn folk som gjør det. Men dette hlres ut som grunner til å melde fra for meg.. Evt ta en prat med skolen? 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #3 Skrevet 3. mars 2015 Ta kontakt med barnevernet, så får de undersøkt det. Du vil ikke ha det på samvittigheten hvis du finner ut om noen år at han blir mishandlet. Naboen trenger ikke å få vite at det er du som har sagt noe. Anonymous poster hash: 1c592...858 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #4 Skrevet 3. mars 2015 Synes du bør anmelde - de sier ikke hvem det er uansett. Tenk om du redder dems liv fra vold . Anonymous poster hash: 639de...151 2
veraa94 Skrevet 3. mars 2015 #5 Skrevet 3. mars 2015 Jeg skjønner at det ikke er en morsom situasjon å være i, men tenk på barna. I beste fall er det ingenting å bekymre seg for, men tenk om de stakkars barna lever i et evig helvete og trenger at noen griper inn? Det er bedre å melde i fra til barnevernet en gang for mye enn en gang for lite! 5
kjøttkaker Skrevet 3. mars 2015 #6 Skrevet 3. mars 2015 (endret) Meld i fra! Barnevernet er der for å hjelpe! Skjønner ikke denne frykten deres. Det kan stå om liv - det vet dere ingenting om. Og om det ikke er noe faretruende eller snakk om omsorgsvikt har ikke foreldrene noe å frykte. Barnevernet skal jo hjelpe - og som ordet sier - vernet om barn. Heller melde i fra en gang for mye en gang for lite!! Og du kan meldre i fra som anonym. Det eneste rette her er å melde i fra. Du har en dårlig magefølelse, og da lytter du til den. Om den tar feil eller ikke spiller ingen rolle, da har du iallfall gjort det du kan. Endret 3. mars 2015 av kjøttkaker 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #7 Skrevet 3. mars 2015 Ta en prat med skolen, Barnevernet kan ødlegge hele familien Anonymous poster hash: 5e9a8...bb9 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #8 Skrevet 3. mars 2015 Ta en prat med skolen, Barnevernet kan ødlegge hele familien Anonymous poster hash: 5e9a8...bb9 Om det er vold inne i bilde så har mor og far bare godt av at barnevernet "ødelegger" familien. Anonymous poster hash: a82a3...082 15
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #9 Skrevet 3. mars 2015 Meld i fra! Jeg fikk selv en falsk bekymringsmelding på meg en gang. Har de ingenting å skjule, så er det jo ingenting å være redd for. Ingenting å tape på å la de undersøke.Anonymous poster hash: d063c...3fb 6
Gjest C'est la vie:) Skrevet 3. mars 2015 #10 Skrevet 3. mars 2015 Heller melde i fra en gang for mye enn en gang for lite. De er en instans for å beskytte barn.
79kreps Skrevet 3. mars 2015 #11 Skrevet 3. mars 2015 Ta en prat med skolen, Barnevernet kan ødlegge hele familien Anonymous poster hash: 5e9a8...bb9 De kan også redde hele familien. 14
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #12 Skrevet 3. mars 2015 Hvis du ikke melder i fra, kjenner jeg at jeg får lyst å gjøre det. Hva er det med folk i dag? Barnevernet er der for å beskytte og hjelpe barna. De er for BARNA de er der. Om moren og faren blir tatt fra barna deres er det en GOD grunn. Det skjer ikke uten videre. Og det er i så tilfelle worst case scenario. Først og fremst vil de prøve å hjelpe familien. Alt for lite fokus på barns rettigheter. Anonymous poster hash: c5e55...8a7 3
minister-mio Skrevet 3. mars 2015 #13 Skrevet 3. mars 2015 Synes du bør anmelde - de sier ikke hvem det er uansett. Tenk om du redder dems liv fra vold . Anonymous poster hash: 639de...151 annelde hva da? Du kan ringe å få råd av barnevernet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #14 Skrevet 3. mars 2015 Om det er vold inne i bilde så har mor og far bare godt av at barnevernet "ødelegger" familien.Anonymous poster hash: a82a3...082 Skolen har mer kontakt med barna, og har faglig personer som kan finne hvis barna har ikke bra hjemme, så de tar kontakt med BV. Men å involvere BV direkte hvis du har andre måte å finne svar på din bekymring, ikke bra. Husk at andre familier har andre måter å live! og kansje det er ingen grunn for å bekymre, og barna har bra hjemme. Anonymous poster hash: 5e9a8...bb9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #15 Skrevet 3. mars 2015 Meld i fra! Jeg fikk selv en falsk bekymringsmelding på meg en gang. Har de ingenting å skjule, så er det jo ingenting å være redd for. Ingenting å tape på å la de undersøke.Anonymous poster hash: d063c...3fb Du tapte tid, penger og stress. og dine barne fortjener dette mer enn bruker på denne situasjon. Anonymous poster hash: 5e9a8...bb9 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #16 Skrevet 3. mars 2015 Skolen har mer kontakt med barna, og har faglig personer som kan finne hvis barna har ikke bra hjemme, så de tar kontakt med BV. Men å involvere BV direkte hvis du har andre måte å finne svar på din bekymring, ikke bra. Husk at andre familier har andre måter å live! og kansje det er ingen grunn for å bekymre, og barna har bra hjemme. Anonymous poster hash: 5e9a8...bb9 Skolen har ikke myndighet til å undersøke noe som helst, det har barnevernet. Andre familier har andre måter å leve på ja, og noen av disse er skadelige for barn. Anonymous poster hash: cd101...db7 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #17 Skrevet 3. mars 2015 Skolen har mer kontakt med barna, og har faglig personer som kan finne hvis barna har ikke bra hjemme, så de tar kontakt med BV. Men å involvere BV direkte hvis du har andre måte å finne svar på din bekymring, ikke bra. Husk at andre familier har andre måter å live! og kansje det er ingen grunn for å bekymre, og barna har bra hjemme.Anonymous poster hash: 5e9a8...bb9 Jeg forstår på måten du skriver på at du er utenlandsk? Er du fra et øst-europeisk land hvor man blir hjernevasket til å tro at norsk barnevernet bare river barn ut av hjemme sitt?Anonymous poster hash: a82a3...082 13
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #18 Skrevet 3. mars 2015 Skolen har ikke myndighet til å undersøke noe som helst, det har barnevernet. Andre familier har andre måter å leve på ja, og noen av disse er skadelige for barn. Anonymous poster hash: cd101...db7 Men de har ikke undersøkt ennå, så skolen er ikke bekymret , så bare naboene er bekymret, og hun snakket om livestil. så !!! Anonymous poster hash: 5e9a8...bb9
daemonia Skrevet 3. mars 2015 #19 Skrevet 3. mars 2015 Uff, dette hørtes ikke noe bra ut Går de i klassen sammen disse guttene? Hvis du føler at det er grunn til å melde fra til barnevernet så er det nok det. Du kan melde anonymt. Det du også kan gjøre er å ta kontakt med guttens lærer og fortelle om din bekymring. Skolen er pliktige til å melde fra til barnevernet om de mistenker at ting ikke er som de skal. Lykke til, håper gutten får hjelp <3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2015 #20 Skrevet 3. mars 2015 Men de har ikke undersøkt ennå, så skolen er ikke bekymret , så bare naboene er bekymret, og hun snakket om livestil. så !!! Anonymous poster hash: 5e9a8...bb9 Kan du omformulere innlegget? Nå skjønner jeg ikke hva du vil frem til. Anonymous poster hash: cd101...db7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå