nemdam Skrevet 2. mars 2015 #1 Del Skrevet 2. mars 2015 Hei Jeg jobber deltid i en butikk ved siden av studiene. Har tidligere hatt en konflikt med en kollega. Vi har hatt møte med sjefen og lagt det bak oss. Sliter fortsatt litt med det, men jeg prøver å være positiv og har "nullstilt" meg. Kort gikk det på at h*n skjelte meg ut foran kunder, og fikk meg til å gråte foran kunder. Vi har fått en ferieliste på pauserommet der alle kan sette opp ferieønsker. Jeg har satt opp mine ønsker, og har snakket med sjefen om dem (ikke møte, bare sånn ferieprat). Det er viktig at det kommer i orden, for det får bare være 2 stk på feire samtidig. Den perioden jeg vil ha ferie er det 3 andre som også vil ha. Nå har noen satt et kryss over mine ferieønsker på ferielisten. Det er ingen andre kryss på listen. Det er et stort kryss, så nå ser det ut som om jeg ikke skal ha ferie da allikevel. Jeg ringte sjefen og fortalte det. Sjefen sa at han ikke hadde satt det der. Hvem har satt det krysset der? Hvorfor har noen satt det der? Hva gjør jeg? Hva kan jeg forvente av sjefen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #2 Del Skrevet 2. mars 2015 Dere må jo uansett bli enige når dere er fire som vil ha ferie i samme periode bare to kan ha det. Når flere enn de som kan ha fiere ønsker det samtidig så kommer dette inn under arbeidsgiver styringsrett og han må derfor ta stilling til hvem som skal ha ferie i denne perioden. Å planlegge bemanning for ferier er derfor et lederansvar så du kan forvente at h*n tar tak i dette. Hvem som har satt krysset der kan du jo ikke bevise, selv om jeg forstår at du kanskje mistenker kollegaen du var i konflikt med. Du får be lederen din henge opp en ny liste og be h*n si i klartekst at andres ferieønsker skal man ikke tukle med. Du kan også foreslå at lederen din benytter andre kanaler for å samle inn ferieønsker, f. eks. via butikkens nettside, per e-post, en blogg, en facebookgruppe e.l. Generelt syntes jeg felles informasjon på papir er en uting, i 2015 er det flust av mulikheter til å gjøre dette elektronisk og svært mange av dem er også gratis. Da slipper man også problemer ved at noen forsøker å tulle til listene, at man har flere versjoner av dem etc. Anonymous poster hash: a5de6...6c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå