Gå til innhold

Får du litt lyst til å gi opp nettforum iblant?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det mest frustrerende med nettforum er at det er fri tilgang for alle, og de dumme begynner å gjøre narr av de mer intelligente. Jeg er ikke noe Mensa-medlem (de kan fortsatt være dumme på visse områder), men vil mene at jeg har en velfungerende intelligens.

Er i en diskusjon på et spillforum nå, og ser at det kun er dumme mennesker som svarer meg, som sier at det jeg skriver er det dummeste de har sett på det forumet osv. Og da får man jo nesten litt lyst til å gi opp.

Jeg kan forsåvidt nevne dette eksempelet. La oss si at dette er et krigsspill hvor man kan skyte med pil og bue (det er det ikke). Figurene som man styrer har ulike tallverdier som sier noe om treffsikkerheten deres med pil og bue, og så finnes det nettsider som har ført opp hvor treffsikker hver figur er.

Bueskyting.no kan si at Prinsesse Alma har 94/100 på treffsikkerhet, mens bueskyting.biz sier at Prinsesse Alma har 92/100. Og så er det noen som lurer på hvilken side som har rett. Men det de ikke skjønner er at begge sidene har rett, fordi hver av de sidene har brukt det samme systemet på alle figurene på sin side. Hvis Kong Amadeus har 96/100 på bueskyting.no så vil han ha 94/100 på bueskyting.biz. Disse to nettstedene følger jo sitt eget tallsystem konsekvent. Derfor har begge sidene like mye rett i sine tallverdier. Man kan ikke bare se på en enkelt figurs tallverdi, man må sammenligne med andre figurers tallverdi på den samme nettsiden.

Anonymous poster hash: 5a877...72e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og?

Hvis du ikke trives, så logger du deg av.

Det er det som er temaet i denne tråden? Logge av vs ikke logge av. Og hvor tålmodig man er. Jeg er ikke en spesielt tålmodig person, og da har jeg kanskje lettere for å logge av sammenlignet med deg.

Nå har jeg fått svar fra fire personer på mitt innlegg på dette forumet, og jeg er 100 % sikker på at jeg har rett i mine utsagn.

"WTF are you talking about? They are "just numbers" that dictate how a player performs in the game..."

"Wow, this is the stupidest thing I've ever read on here lol"

"The maximum is 99 though. You are the most idiotic poster on here, how does that feel? " (bueskyting og maks 100 var bare et eksempel)

"Jesus Christ" (+ forvirret smiley, som kanskje er et godt tegn)

Jeg har tidligere skrevet lignende innlegg, og da har andre kommet meg til unnsetning og forklart de andre at jeg har rett, men akkurat nå er det jo jeg som ser ut som den dumme siden disse fire dumpappene er de eneste som har svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde vurdere å aldri logge deg på, når du blir så opprørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dom som säger att dom andra är dumma, dom är dumma dom.

Anonymous poster hash: 22f79...44a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

I det eksempelet du nevner så svarer du på noe annet enn det som antakelig er meningen bak spørsmålet, kan det være derfor du får den typen tilbakemeldinger?

Anonymous poster hash: 2ff90...17d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt. Jeg sletter brukeren og holder meg unna en stund til jeg kjenner dragningen hit igjen.

Anonymous poster hash: 1a091...f21
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje du burde vurdere å aldri logge deg på, når du blir så opprørt?

Dette er ikke noe som ødelegger livet mitt. Det finnes småting og mer alvorlige ting som man blir oppgitt over

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, enten er du på nettforumet, eller så er du der ikke.

Man driver ikke og vurderer sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I det eksempelet du nevner så svarer du på noe annet enn det som antakelig er meningen bak spørsmålet, kan det være derfor du får den typen tilbakemeldinger?

Det er ikke jeg som har opprettet den tråden som jeg skriver i. La oss si at en annen person opprettet en tråd og spør om det er bueskyting.no eller bueskyting.biz som har listet opp Prinsesse Almas ferdigheter riktig. Altså hvor treffsikker hun er med pil og bue, hvor raskt hun løper osv. Først skrev jeg bare "It doesn't matter", helt kort og greit. Det innlegget ble fullstendig ignorert, og så bare diskuterte de videre. Og da tenkte jeg at jeg kunne oppklare dette en gang for alle, med et litt lengre og mer grundig innlegg. Da fikk jeg disse svarene. De nekter å innse at både bueskyting.no og bueskyting.biz kan ha rett når de ikke har samme tallverdier på Prinsesse Alma. Jeg skrev også at jeg kunne opprette min egen nettside med et tredje tallsystem, men det gjorde dem kanskje bare enda mer forvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jeg som har opprettet den tråden som jeg skriver i. La oss si at en annen person opprettet en tråd og spør om det er bueskyting.no eller bueskyting.biz som har listet opp Prinsesse Almas ferdigheter riktig. Altså hvor treffsikker hun er med pil og bue, hvor raskt hun løper osv. Først skrev jeg bare "It doesn't matter", helt kort og greit. Det innlegget ble fullstendig ignorert, og så bare diskuterte de videre. Og da tenkte jeg at jeg kunne oppklare dette en gang for alle, med et litt lengre og mer grundig innlegg. Da fikk jeg disse svarene. De nekter å innse at både bueskyting.no og bueskyting.biz kan ha rett når de ikke har samme tallverdier på Prinsesse Alma. Jeg skrev også at jeg kunne opprette min egen nettside med et tredje tallsystem, men det gjorde dem kanskje bare enda mer forvirret.

Så da vurderer du å slutte å henge på nettforaer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg forstod at det ikke var du som opprettet tråden. Men lykke til. :) Jeg får aldri lyst til å gi opp nettforum, det er endeløs underholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Så da vurderer du å slutte å henge på nettforaer?

Nei. Men man får litt lyst til å trekke seg fra den diskusjonen og kanskje ta en liten pause. Samtidig så er det gjerne slik at de tror at de har rett hvis jeg ikke svarer mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men man får litt lyst til å trekke seg fra den diskusjonen og kanskje ta en liten pause. Samtidig så er det gjerne slik at de tror at de har rett hvis jeg ikke svarer mer.

Jeg tror du trenger å frigjøre deg fra hva folk på nettet sier og mener.

Hvis du vil ta en pause, så tar du en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du trenger å frigjøre deg fra hva folk på nettet sier og mener.

Hvis du vil ta en pause, så tar du en pause.

Kan ikke du svare på spørsmålet til TS og delta i diskusjonen, i stedetfor å prøve å leke rådgiver og spore av det han/hun faktisk spør om?

Mitt svar: Nei, dessverre sjelden jeg får lyst til å gi opp, men jeg BURDE det. Eksempelet du skisserer er sånt jeg kunne brukt laaang tid på å diskutere, i stedetfor å bare slå meg til ro med at folk er dumme, og la dem være dumme i fred. Jeg sløser bort mye tid på å forsøke å forklare idioter at de er idioter. :glare:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Ja, jeg har pause for foraer innimellom. Det er til tider slitsomt med folk som svarer på noe helt annet enn det man spør om, krangling uten at man egentlig forstår hvorfor, meningsløs kommentarer.

Om folk er dumme eller bare gjør det for å irritere er ikke godt å si.

Anonymous poster hash: c95f5...068
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg har vært på mange ulike nettfora opp igjennom, og jeg må si at jeg tidvis synes disse oppsummerer det ganske bra :fnise:

duty_calls.png

giphy.gif

internet-arguing.png

idiots+geek.jpg

godwins-law1.png?1265674291

Jeg diskuterer dermed litt frem og tilbake, og når jeg ser at det ender i sirkler, så lar jeg tråden være. Ikke noe utpreget behov for å ha det siste ordet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dom som säger att dom andra är dumma, dom är dumma dom.

Anonymous poster hash: 22f79...44a

Det er mer riktig en mange tror

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke du svare på spørsmålet til TS og delta i diskusjonen, i stedetfor å prøve å leke rådgiver og spore av det han/hun faktisk spør om?

Mitt svar: Nei, dessverre sjelden jeg får lyst til å gi opp, men jeg BURDE det. Eksempelet du skisserer er sånt jeg kunne brukt laaang tid på å diskutere, i stedetfor å bare slå meg til ro med at folk er dumme, og la dem være dumme i fred. Jeg sløser bort mye tid på å forsøke å forklare idioter at de er idioter. :glare:

TS spør ikke om noen verdens ting.

TS vil ha bekreftelse på at de TS diskuterer med på det andre forumet er tette i pappen og at TS er lynskarp i knotten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...