AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #1 Del Skrevet 1. mars 2015 Mannen har startet en utdanning innenfor HR, med en liten bolk som er lønnskjøring. Han har endt opp i en lignende jobb der han jobber nå, så han har altså relevant arbeidserfaring når han er ferdig og. Men jeg så en sak i en nettavis for litt siden at HR er blant de ti mest søkte ordene på finn.no sine stillingssider. Betyr det at det er veldig mange arbeidsløse/sterk konkurranse om HR-stillinger? Er det en dum utdannelse å ta nå? Anonymous poster hash: fc4e1...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #2 Del Skrevet 1. mars 2015 Og HR betyr i denne sammenhengen? Anonymous poster hash: 43572...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #3 Del Skrevet 1. mars 2015 Human resources altså human resource management antar jeg? Anonymous poster hash: a2eb5...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #4 Del Skrevet 1. mars 2015 Human resources altså human resource management antar jeg? Anonymous poster hash: a2eb5...abf Ja, altså alt som har med personalhåndtering å gjøre. Anonymous poster hash: fc4e1...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #5 Del Skrevet 1. mars 2015 Ja, altså alt som har med personalhåndtering å gjøre. Anonymous poster hash: fc4e1...51a Nei, nei, nei.... Det er MYE mer enn personalhåndtering man jobber med om man jobber i HR. Anonymous poster hash: a2eb5...abf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #6 Del Skrevet 1. mars 2015 Det er det sikkert, er som sagt mannen min som utdanner seg, ikke jeg. Men uansett, ja det er snakk om Human resource management, og jeg lurer altså fortsatt på om det er et dumt marked å utdanne seg til nå. Anonymous poster hash: fc4e1...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #7 Del Skrevet 1. mars 2015 Det er veldig mange om jobbene innen HR ja. Vi har flere hundre søkere per stilling. Om man vil ta en slik utdanning bør man prøve å få noe relevant erfaring i tillegg og veldig gode resultater. Frivillig erfaring teller positivt. Alt som man kan få av gode papirer i tillegg til skolen. En bachelor/master i seg selv får du ikke jobb med hos oss i alle fall, det har jo "alle". Anonymous poster hash: 948c9...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #8 Del Skrevet 1. mars 2015 HR er mye mer enn personalarbeid - det er mye endringsarbeid, employeer branding, regler og lover etc. Alle i mitt kull fikk jobb kort tid etter utdannelse - med startlønn på rundt 420-450. Angrer ikke et sekund! Anonymous poster hash: 4614f...661 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #9 Del Skrevet 1. mars 2015 Men må man minimum ha en bachelor? Det er nettbasert utdannelse mannen min tar, er det enda mer håpløst da? Han har tenkt til å sikte seg inn på et veldig spesifikt felt da, hvor han har erfaring fra gulvet og lederstillinger seks år tilbake i tid, og det er innenfor dette feltet han ønsker å jobbe. Blir det bedre da? Anonymous poster hash: fc4e1...51a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #10 Del Skrevet 2. mars 2015 Men må man minimum ha en bachelor? Det er nettbasert utdannelse mannen min tar, er det enda mer håpløst da? Han har tenkt til å sikte seg inn på et veldig spesifikt felt da, hvor han har erfaring fra gulvet og lederstillinger seks år tilbake i tid, og det er innenfor dette feltet han ønsker å jobbe. Blir det bedre da? Anonymous poster hash: fc4e1...51a Det er jo veldig vanskelig å spå fremtiden, men statistikk viser at svært mange innenfor dette utdanningsfeltet får jobb etter endt utdannelse. Dette var dog en masterundersøkelse så vet ikke helt hvordan det blir med den utdanningen han tar, likevel så kan jo hans erfaring fra gulvet og lederstillinger veie opp for en eventuell master - mange ser på erfaring som enda mer positivt enn en master så utifra det du skriver så ville jeg ikke uroet meg så veldig Anonymous poster hash: 6a3d0...31a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 2. mars 2015 #11 Del Skrevet 2. mars 2015 Jeg ville aldri ha en utdanning hvor jeg måtte ta personalansvar, men det er meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2015 #12 Del Skrevet 2. mars 2015 Men må man minimum ha en bachelor? Det er nettbasert utdannelse mannen min tar, er det enda mer håpløst da? Han har tenkt til å sikte seg inn på et veldig spesifikt felt da, hvor han har erfaring fra gulvet og lederstillinger seks år tilbake i tid, og det er innenfor dette feltet han ønsker å jobbe. Blir det bedre da? Anonymous poster hash: fc4e1...51a Absolutt. Til juniorstillinger ansetter vi nyutdannete (med relevant erfaring i tillegg), men til mer senior stillinger er det folk som allerede kommer fra bransjen vi ansetter. Praksis har mer å si enn utdanning i mange tilfeller. Anonymous poster hash: 948c9...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå