Gjest 1111 Skrevet 13. august 2004 #1 Del Skrevet 13. august 2004 Joda, jeg skjønner at junior er for katter under 10 mnd og adult for de som er eldre. og kattungen min nekter å røre det de andre kattene spiser, både våtmat og tørrfor. det eneste hun spiser er junior våtmat. Men hva er egentlig forskjellen? andre vitaminer og mineraler kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. august 2004 #2 Del Skrevet 13. august 2004 Juniorfòr er vel tilsatt ting som katten trenger i oppveksten. Hvis den får juniorfòr når den er voksen, så har den kanskje lettere for å legge på seg? Mene at jeg hørte dette om hundefòr i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 14. august 2004 #3 Del Skrevet 14. august 2004 Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 14. august 2004 #4 Del Skrevet 14. august 2004 JA, får en voksen katt juniorfor, legger den på seg. Vår pusemor var vil etter juniorfor, hun fikk det en stund, (mens hun hadde kattunger) men ble skikkelig feit av det. Det er vel for at kattungene skal få i seg nok næring og fett for å vokse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 14. august 2004 #5 Del Skrevet 14. august 2004 Mm, skriver under på den...kattungemat har mye mer næring. Jeg kjenner en skral liten gammel katt som får kattungemat for å legge på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 15. august 2004 #6 Del Skrevet 15. august 2004 Mm' date=' skriver under på den...kattungemat har mye mer næring. Jeg kjenner en skral liten gammel katt som får kattungemat for å legge på seg.[/quote'] samme virkning på senior+ for..så han skulle egentlig hatt det menmen! så det er viktig og gi - kattunger junior til de er 1 år - og gi voksne katter adult - og eldre katter (over 7 år) senior+ for.. *irritere seg over at friskies ikke har større pakninger med junior for* hva er prisen på de som du får i dyrebutikker og vetrinærkontorer?(som er MYE større) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 15. august 2004 #7 Del Skrevet 15. august 2004 Takk for svar alle sammen. En ting jeg irriterer meg over er at det eneste jeg har funnet til nå er porsjonspakninger og bittesmå bokser med junior våtfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 15. august 2004 #8 Del Skrevet 15. august 2004 jeg vet!!!det har jeg gått og irritert meg over i 1 år nå! arg!det er jo mange som har kattunger!! at det ikke finnes mer junior for i butikkene?og større pakninger!mer utvalg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. august 2004 #9 Del Skrevet 15. august 2004 Dersom en kjøper 10kg sekker med tørrfor i dyrebutikken (koster ca 450 kr), så er ikke det dyrere i bruk en pakkene med f.eks Friskies fra dagligvaren. Tvert i mot, dyrebutikkmaten er rikere på næring og katten trenger mindre mengde for å bli mett. (Og katten driter mindre, noe som er ok hvis en har kattedo inne :-? ) Det er stor prisforskjell pr kg på de små posene i dyrebutikken og på de store sekkene, så det lønner seg absolutt å kjøpe stort. Jeg heller over i en boks og så oppbevarer jeg den store sekken godt lukket i boden. Slike 10 kg sekker finnes i junior mat, f.eks Royal Canin har dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 15. august 2004 #10 Del Skrevet 15. august 2004 Alle katter har jo en gang vært kattunger, så et større utvalg skulle det definitivt vært. Noen som vet hvor man får tak i tørrfor for junior? untatt dyrebutikker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^me^ Skrevet 15. august 2004 #11 Del Skrevet 15. august 2004 hos vetrinæren og i de fleste dagligvare butikker..det er bare friskies som har tørrfor for kattunger i dagligvare butikkene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 15. august 2004 #12 Del Skrevet 15. august 2004 Rimi kjøpte vi frieskis junior i allefall. Men denne burde dere kanskje lese??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 15. august 2004 #13 Del Skrevet 15. august 2004 samme virkning på senior+ for..så han skulle egentlig hatt det menmen! Katten er 15 år og føler at han kan være kresen med maten Vet ikke hvordan det skjedde, men foreldrene mine koker nå fisk et par ganger i uken så han alltid har fisk tilgjengelig. Ikke noe tvil om hvem som sitter øverst i det hierarkiet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Frk Amalie~ Skrevet 15. august 2004 #14 Del Skrevet 15. august 2004 Dersom en kjøper 10kg sekker med tørrfor i dyrebutikken (koster ca 450 kr), så er ikke det dyrere i bruk en pakkene med f.eks Friskies fra dagligvaren. Tvert i mot, dyrebutikkmaten er rikere på næring og katten trenger mindre mengde for å bli mett. (Og katten driter mindre, noe som er ok hvis en har kattedo inne :-? ) Det er stor prisforskjell pr kg på de små posene i dyrebutikken og på de store sekkene, så det lønner seg absolutt å kjøpe stort. Jeg heller over i en boks og så oppbevarer jeg den store sekken godt lukket i boden. Slike 10 kg sekker finnes i junior mat, f.eks Royal Canin har dette. :enig_animasjon: :enig_animasjon: :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. august 2004 #15 Del Skrevet 15. august 2004 Helt enig med Mie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Viva~ Skrevet 15. august 2004 #16 Del Skrevet 15. august 2004 Dersom en kjøper 10kg sekker med tørrfor i dyrebutikken (koster ca 450 kr), så er ikke det dyrere i bruk en pakkene med f.eks Friskies fra dagligvaren. Tvert i mot, dyrebutikkmaten er rikere på næring og katten trenger mindre mengde for å bli mett. (Og katten driter mindre, noe som er ok hvis en har kattedo inne :-? ) Våre katter spiser ikke mindre når de får billig fôr. Dessuten koster 4 kg friskies 80 kroner i dagligvarebutikken, altså blir kiloprisen 20 kr, mot 45 kroner for det fôret du nevner. Da er dyrebutikkfôr med andre ord over dobbelt så dyrt. Tviler ikke på at det er mer næring i høykvalitetsfôr, men jeg er iallfall fornøyd med billigmaten jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 15. august 2004 #17 Del Skrevet 15. august 2004 ~Viva~: Gir du kattene rett målt menge fôr ut i fra skjemaet da? Uansett hadde jeg gitt dem det fôret som fåes i dyrebutikken, det fordi det minimerer risken for urin/nyrestein, og rett og slett fordi sammensetningen næringsmessig er bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 15. august 2004 #18 Del Skrevet 15. august 2004 Er ikke seniorfor magrere for, for at de ikke skal legge på seg når de har lavere aktivitet? Og hvordan løser dere det dersom kattene deres skal ha forskjellig for? Foreløpig så får pusemor kattungefor her også, siden hun er veldig tynn, men jeg tipper at det vil gå over når hun steriliseres. Men de er vant til å ha mat stående, så det blir mye klabb dersom jeg skal begynne å fore de seperat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 16. august 2004 #19 Del Skrevet 16. august 2004 Da har jeg kjøpt tørrfor til kattungen og hun kastet seg over det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Fisken- Skrevet 16. august 2004 #20 Del Skrevet 16. august 2004 Så brA! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå