AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Skrevet 27. februar 2015 Er for første gang i spania med familien, også nå fikk jeg mensen!! Har jo kjempe lyst og bade så jeg bestemte meg for å kjøpe tamponger, kjøpte de det sto "normal" på, pleier ikke å bruke tamponger hjemme så jeg visste ikke helt hva jeg skulle kjøpe men så kjøote jeg disse å når jeg satt den i gikk den rett inn, og har lest om at folk synes det er vondt og sånn men vet ikke om denne er for liten da? Er det trygt og gå og bade med denne uten at jeg blør igjennom bikinien?? For ellers hadde det vært dødsflaut.. Er ikke jomfru og har hatt samleie flere ganger før om det har noe og si.. Takker på forhånd for svar Anonymous poster hash: ce4a9...47d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #2 Skrevet 27. februar 2015 Vent med å bad til du ser hvor lenge den holder på blødningen din. Det at den sklir lett inn har ingenting å si, det er ikke meningen at den skal gjøre vondt å sette inn Anonymous poster hash: 7f8f2...4c9
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #3 Skrevet 27. februar 2015 Det spørs jo hvor mye du blør det. Anonymous poster hash: 2c48d...f48
#Sunrise Skrevet 27. februar 2015 #4 Skrevet 27. februar 2015 det kan være jeg tar feil, men vil ikke mensen stoppe når man bader?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #5 Skrevet 27. februar 2015 det kan være jeg tar feil, men vil ikke mensen stoppe når man bader? Hvorfor i all verden skulle den gjøre det? Anonymous poster hash: 2c48d...f48 11
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #6 Skrevet 27. februar 2015 det kan være jeg tar feil, men vil ikke mensen stoppe når man bader? Øh nei, hvorfor skulle den det? Anonymous poster hash: f5703...ed9 3
#Sunrise Skrevet 27. februar 2015 #7 Skrevet 27. februar 2015 fordi noen sa det til meg når jeg gikk i 7 klasse
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #8 Skrevet 27. februar 2015 Det er trygt å bade med tampong så lenge du vet hvilken str du må ha. Og husk: bytt tampong etter du har badet.Anonymous poster hash: a653b...70e
Lista Skrevet 27. februar 2015 #9 Skrevet 27. februar 2015 fordi noen sa det til meg når jeg gikk i 7 klasse Og hvor gammel er du nå? 8
Mallia Skrevet 27. februar 2015 #10 Skrevet 27. februar 2015 (endret) H Endret 27. februar 2015 av Mallia
#Sunrise Skrevet 27. februar 2015 #11 Skrevet 27. februar 2015 Og hvor gammel er du nå? 22 det kan godt være det bare var tull, men jeg har liksom aldri tenkt så mye over det 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #12 Skrevet 27. februar 2015 Det er trygt å bade med tampong så lenge du vet hvilken str du må ha. Og husk: bytt tampong etter du har badet. Anonymous poster hash: a653b...70e Men jeg vet jo ikke hvilken størrelse jeg skal ha, hvordan kan jeg finne ut det??Anonymous poster hash: ce4a9...47d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #13 Skrevet 27. februar 2015 Det er trygt å bade med tampong så lenge du vet hvilken str du må ha. Og husk: bytt tampong etter du har badet. Anonymous poster hash: a653b...70e Men jeg vet jo ikke hvilken størrelse jeg skal ha, hvordan kan jeg finne ut det??Anonymous poster hash: ce4a9...47d Hvor mye blør du da? Blør du litt? akkurat passe? Mye? eller ekstremt mye? Anonymous poster hash: 2c48d...f48
Pottepalme Skrevet 27. februar 2015 #14 Skrevet 27. februar 2015 22 det kan godt være det bare var tull, men jeg har liksom aldri tenkt så mye over det Haha. Nei, den stopper ikke...
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #15 Skrevet 27. februar 2015 Hvor mye blør du da? Blør du litt? akkurat passe? Mye? eller ekstremt mye? Anonymous poster hash: 2c48d...f48 Det varierer sånn.. Vet ikke hvor mye som er normalt heller..Anonymous poster hash: ce4a9...47d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #16 Skrevet 27. februar 2015 Det er trygt å bade med tampong så lenge du vet hvilken str du må ha. Og husk: bytt tampong etter du har badet. Anonymous poster hash: a653b...70e Men jeg vet jo ikke hvilken størrelse jeg skal ha, hvordan kan jeg finne ut det??Anonymous poster hash: ce4a9...47d Størrelsen er i forhold til hvor mye du blør, ikke hvor stor du selv er. Blør du veldig mye må du ha en stor en, og blør du veldig lite skal du ha en liten en for å ikke tørke ut skjeden. Er vanlig å bruke mindre utover dagene da de fleste blør mest de første dagene. Nå er det veldig lenge siden jeg har brukt tampong men var vel 6 timer det er anbefalt å maks ha før du bytter(står i pakningsvedøegget). Om du da blør igjennom på to timer med den du har nå burde du kjøpe en størrelse størrem eller to, og om den etter 6?? timer er veldig tørr burde du gå ned en størrelse. Jeg gikk over til divacup for noen år siden, og Gud så mye bedre!!! Men det er en annen tråd Anonymous poster hash: 95e78...164 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #17 Skrevet 27. februar 2015 Personlig ville jeg ikke tatt sjansen på å bade de første 3-4 dagene, men kanskje når blødningen er minimal på slutten. Hadde nok helt sikkert holdt meg nær et toalett også om jeg ikke var vant med tampongene og kanskje valgt en liten shorts utenpå bikinien (og evt et truseinnlegg/tynt bind) frem til jeg var kjent med hvor lenge tampongen holdt og hvor lenge. Du kan godt prøve en stor størrelse på tampongen også. Jeg bruker "super" de første dagene og går over til "normal" senere. Det har ikke noe med størrelsen din å gjøre, men hvor kraftig blødningen er. Anonymous poster hash: 1cc37...ea4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #18 Skrevet 27. februar 2015 Vi reiser hjem om 4dager så da får jeg jo ikke badet..Anonymous poster hash: ce4a9...47d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #19 Skrevet 27. februar 2015 Vi reiser hjem om 4dager så da får jeg jo ikke badet..Anonymous poster hash: ce4a9...47d kjøp en mørk bikinitruse, just in case. og så sjekker du bare tampongen oftere, du skal uansett bytte etter du har badet. ikke no stress, du overtenker. mørk bikinitruse, putt tampongen inn. Gå og bad, NÅ fort deg mens vannet er varmt Anonymous poster hash: 7f8f2...4c9 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #20 Skrevet 27. februar 2015 Gå på apoteket i Spania og kjøp piller som gjør at du slutter å blø de dagene du er i Spania, problem solved, så får du heller mensen når du er hjemme. Det gjør alltid jeg. I Norge får man også slike piller, men da på resept fra legen. Men i Spania får du de over disk. Ikke farlig, og du får jo mensen med en gang du slutter å ta de Anonymous poster hash: bc1f5...e6f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå