Gå til innhold

Permisjon ved høgskole, erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har erfaring med å ta permisjon mens man er i utdanning ved høgskole? Får det noen følger osv?

Anonymous poster hash: a0e4a...d92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjør det nå:) Hvis fagene hadde gått både høst og vår, hadde jeg kun vært et semester bak. Men: De går kun høst, eller kun vår, så havner ett år bakpå.

Det er godt, fått jobbet litt og slappet av, blitt mye mer motivert for å starte opp igjen til høsten. For min del var problemet at jeg jobbet for mye og hadde for mange planer ved siden av, studiet ble ikke første prioritet. Og når jeg først hadde fri i ferier osv brukte jeg all min tid på å jobbe. ok, så har jeg en ok sum på sparekonto, men noe energi, arbeidslyst eller motivasjon hadde jeg IKKE.

Derfor snakket jeg en del med studieveileder, fullførte høsten2014 så godt det gikk, og tok meg et semester av. Er allered litt "lei" av å jobbe, noe som motiverer meg for å starte opp igjen skolen på høsten.

Hvis du vil ta opp fag under permisjonen må du huske å betale semesteravgift - og du har i mange fylker ikke studentrabatt rundt om kring under permisjonen, grunnet at man kan få bedre inntekt (jobb) .

Anonymous poster hash: eff36...1fc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...