Bettina82 Skrevet 27. februar 2015 #21 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg er alenemor og skal sette i gang med utdanning til høsten. Ble alenemor når barnet var baby, dvs at nesten hele første året med overgangsstønad gikk med på å være hjemme i permisjon. Andre året brukte/bruker jeg på å ta studiekompetanse. Dvs at jeg egentlig bare får "dekket" første året av en bachelorgrad. Men håper på å få godkjent utvidet overgangstønad til 2 år til, dvs at jeg forhåpentligvis akkurat rekker å fullføre en bachelor. Men så har jeg skjønt at man må ha mastergrad for å i det hele tatt klare å få en relevant jobb.. (Jeg kan ikke utdanne meg tik sykepleier, for jeg svimer av ved blod og sprøyter...). Er det bortkastet å ta en bachelor i f eks økonomi når jeg alikevel ikke kommer til å kunne få tatt en master? :/ (Jada, jeg angrer på at jeg droppet ut av vgs som 16 åring).Anonymous poster hash: 8a504...e60 Det er tull at man ikke får god og relevant jobb uten master! Det er også naturlig at man ikke har råd til å gå uten lønn å ta mastergraden sin. Så sant man ikke tar den rett etter vgs og bacherlor og før man er etablert vil det koste de fleste mye å ta ulønnet perm for å ta masten (inkl meg) . Man kan forøvrig ta master også på deltid ved siden av jobb. Mye sutring her inne altså!!! Du er kjempeheldig som har fått overgangsstønad og muligens også får bachelor dekket. Oss normale som ikke fikk baby og ble alenemor har betalt dette selv, noe som er naturlig for de fleste! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 27. februar 2015 #22 Del Skrevet 27. februar 2015 Må bare gjenta meg selv, tar du en bachelor i regnskap/revisjon vil du greie deg med bachelor. Du kan også vurdere en ingeniør-bachelor? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #23 Del Skrevet 27. februar 2015 Men ingen jeg kjenner med kun bachelor har fått relevant jobb, fordi arbeidsgiverne krever master. Det gjelder ikke kun økonomi. Og her inne på KG sies det i ca alle tråder at man "selvsagt må ta master", så litt morsomt at "alle" plutselig mente noe annet Herrejesus. Du baserer utdanningsvalg med anekdotisk bevisførsel basert hva "alle" du kjenner og hva folk på KG sier? Anonymous poster hash: f7af0...331 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #24 Del Skrevet 27. februar 2015 Må bare gjenta meg selv, tar du en bachelor i regnskap/revisjon vil du greie deg med bachelor. Du kan også vurdere en ingeniør-bachelor? Det er tull at man ikke får god og relevant jobb uten master! Det er også naturlig at man ikke har råd til å gå uten lønn å ta mastergraden sin. Så sant man ikke tar den rett etter vgs og bacherlor og før man er etablert vil det koste de fleste mye å ta ulønnet perm for å ta masten (inkl meg) . Man kan forøvrig ta master også på deltid ved siden av jobb. Mye sutring her inne altså!!! Du er kjempeheldig som har fått overgangsstønad og muligens også får bachelor dekket. Oss normale som ikke fikk baby og ble alenemor har betalt dette selv, noe som er naturlig for de fleste! Herrejesus. Du baserer utdanningsvalg med anekdotisk bevisførsel basert hva "alle" du kjenner og hva folk på KG sier? Anonymous poster hash: f7af0...331 Nå må dere faen meg ta dere sammen! For en oppførsel det er på dere! Jeg spurte om tips i forhold til om det er noe "vits" i å ta en bachelor i økonomi, da alle jeg har snakket med (og en drøss av arbeidsgivere) mener at man i dagens samfunn bør ha en master for å få en relevant jobb, fordi det spys ut tusenvis av folk med bachelorgrad hvert år. Så begynner dere å hakke og rakke ned på meg, fordi jeg er alene med ett barn! Hva er i veien med dere? Hvorfor er dere på sinte? Beklager så mye for at jeg er alenemor! Beklager for at mannen min stakk fra meg og barnet mitt da babyen var 2 mnd! Beklager! Unnskyld for at jeg får overgangsstønad! Beklager at det plager dere så utrolig mye! Og unnskyld for at jeg er så dum at jeg har lyst til å ta en solid utdannelse for å kunne få meg en god jobb. Nok er nok, makan til fjolsete gjeng skal man lete lenge etter. Nå skjønner jeg plutselig hva som menes med "KG-kjerringer". Takk for meg. Anonymous poster hash: 8a504...e60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 27. februar 2015 #25 Del Skrevet 27. februar 2015 Nå må dere faen meg ta dere sammen! For en oppførsel det er på dere! Jeg spurte om tips i forhold til om det er noe "vits" i å ta en bachelor i økonomi, da alle jeg har snakket med (og en drøss av arbeidsgivere) mener at man i dagens samfunn bør ha en master for å få en relevant jobb, fordi det spys ut tusenvis av folk med bachelorgrad hvert år. Så begynner dere å hakke og rakke ned på meg, fordi jeg er alene med ett barn! Hva er i veien med dere? Hvorfor er dere på sinte? Beklager så mye for at jeg er alenemor! Beklager for at mannen min stakk fra meg og barnet mitt da babyen var 2 mnd! Beklager! Unnskyld for at jeg får overgangsstønad! Beklager at det plager dere så utrolig mye! Og unnskyld for at jeg er så dum at jeg har lyst til å ta en solid utdannelse for å kunne få meg en god jobb. Nok er nok, makan til fjolsete gjeng skal man lete lenge etter. Nå skjønner jeg plutselig hva som menes med "KG-kjerringer". Takk for meg. Anonymous poster hash: 8a504...e60 Unnskyld meg, men hvorfor kjefter du på meg? Jeg har jo bare kommet med et positivt, konstruktivt råd? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #26 Del Skrevet 27. februar 2015 Nå må dere faen meg ta dere sammen! For en oppførsel det er på dere! Jeg spurte om tips i forhold til om det er noe "vits" i å ta en bachelor i økonomi, da alle jeg har snakket med (og en drøss av arbeidsgivere) mener at man i dagens samfunn bør ha en master for å få en relevant jobb, fordi det spys ut tusenvis av folk med bachelorgrad hvert år. Så begynner dere å hakke og rakke ned på meg, fordi jeg er alene med ett barn! Hva er i veien med dere? Hvorfor er dere på sinte? Beklager så mye for at jeg er alenemor! Beklager for at mannen min stakk fra meg og barnet mitt da babyen var 2 mnd! Beklager! Unnskyld for at jeg får overgangsstønad! Beklager at det plager dere så utrolig mye! Og unnskyld for at jeg er så dum at jeg har lyst til å ta en solid utdannelse for å kunne få meg en god jobb. Nok er nok, makan til fjolsete gjeng skal man lete lenge etter. Nå skjønner jeg plutselig hva som menes med "KG-kjerringer". Takk for meg. Anonymous poster hash: 8a504...e60 Jeg kan ikke se noen som har verken hakket eller rakket ned på deg. Men folk har ikke applaudert deg og det er blitt stilt spørsmål. Det er en forskjell. Og dette har ingenting å gjøre med at du er alenemor og at barnefaren er en idiot. Gå et annet sted og synes synd på deg selv. Anonymous poster hash: f7af0...331 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 27. februar 2015 #27 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Jeg kan ikke se noen som har verken hakket eller rakket ned på deg. Men folk har ikke applaudert deg og det er blitt stilt spørsmål. Det er en forskjell. Og dette har ingenting å gjøre med at du er alenemor og at barnefaren er en idiot. Gå et annet sted og synes synd på deg selv. Anonymous poster hash: f7af0...331 Herrejesus. Du baserer utdanningsvalg med anekdotisk bevisførsel basert hva "alle" du kjenner og hva folk på KG sier? Anonymous poster hash: f7af0...331 Hakkef****e setter i gang. Går an å svare normalt. Selv om ts quota noen feil. Noen av spørsmålene disse så "uskyldig" har spurt ts om har vært på grensen til ren latterliggjøring, så tror ikke disse skal leke uskyldig. Er så typisk hersehønene på KG. Endret 27. februar 2015 av Cordelia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dace Skrevet 27. februar 2015 #28 Del Skrevet 27. februar 2015 Støtter forslaget om å ta en bachelor i revisjon og regnskap, evt. økonomi og administrasjon med profilering i regnskap dersom det er noe for deg. Har fått inntrykk av at det alltid er mange regnskapsfører- og regnskapsmedarbeiderstillinger tilgjengelig, og utdanningen gir jo som tidligere nevnt også gode muligheter for å ta mastergrad senere om det skulle bli aktuelt. Kan ellers nevne at jeg selv ble ferdig med en bachelor i øk.adm. i fjor, og alle mine studievenner som valgte å gå ut i jobb fikk relevante faste stillinger i løpet av ca. et halvt år - Selv de som hadde karakterer godt under snittet og "myke" profileringer. Så det er absolutt muligheter uansett med bachelor i økonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodi Skrevet 27. februar 2015 #29 Del Skrevet 27. februar 2015 Takk for tips Hvordan er det å ta det over nettstudier? Føler du at det går greit? Hva studerer du? Anonymous poster hash: 8a504...e60 Jeg tar faktisk økonomi retning autorisert regnskapsfører på BI. Man må nok være mer selvdisiplinert når man studerer via nettstudier, men jeg syns det går greit! Det er uansett eneste muligheten min, da jeg ikke hadde klart meg økonomisk uten å jobbe fulltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2015 #30 Del Skrevet 28. februar 2015 Unnskyld meg, men hvorfor kjefter du på meg? Jeg har jo bare kommet med et positivt, konstruktivt råd? Enig:S:S:S Anonymous poster hash: e436d...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 28. februar 2015 #31 Del Skrevet 28. februar 2015 Hva studerer du? Visste ikke at man kunne ta master på deltid. Men det hørtes jo greit ut Hvordan er det i praksis? Jeg hadde jo bare kunnet jobbet på dagtid, dvs f eks fra 08.00 - 16.00. Så må jeg hente barnet i barnehagen, lage middag etc. Når får man reist på forelesning? Jeg innbiller meg at det er mye arbeid på en master, men kanskje ikke så ille alikevel? Anonymous poster hash: 8a504...e60 Er barnevernspedagog. Har jobbet i 1 år og lagt meg opp litt penger. Har søkt på master i sosialt arbeid på deltid og så har jeg 100% jobb ved siden av. Det krever nok endel tilrettelegging fra min side og jeg håper at arbeidsgiver er med på laget, med tanke på å kunne ta ut ulønnet permisjon de dagene jeg har forelesning eller ta ut avspasering (har nok av det). Har bedt om et møte etter påske for å ta det opp. Jeg vet ikke om det blir overkommelig, men jeg prøver. Går det ikke så går det ikke Jeg skal ta master bare fordi jeg har lyst. Blir kanskje enklere da, når ikke så mye står på spill fordi man føler at man må. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå