Gå til innhold

Dere med pollenallergi


Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som så smått har begynt å kjenne på allergi symptomer? Jeg bor i Trøndelag og her har det vært plussgrader noen uker og hestehover har blitt observert flere ganger. Og når jeg er ute og går nå kjenner jeg på de klassiske symptomene. Halsen snører seg sammen,det "klør" i halsen og det er vanskelig å svelge. Og jeg går rundt og nyser konstant.

Anonymous poster hash: cab19...cfa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sør på Østlandet her, og jeg kjente symptomer først for ca 2 uker siden.

Jeg vet at når jeg begynner med snufsingen og kløingen er det ca 2-3 uker før det blir registrert pollen her.



Anonymous poster hash: d9ba9...c6d
Skrevet

Det har vært utslag på Astma- og allergiforbundets pollenvarsel for Østlandet i en ukes tid, men jeg merket symptomer noen dager før. Her er pollenvarselet for hele landet: http://www.pollenvarslingen.no/forsiden/varsel.aspx



Anonymous poster hash: 1845e...d3e
Gjest anonym2233
Skrevet

Jeg har ikke merket noe enda, takk gud for det :bond:

Det er igjen ikke lenge til, så har allergi apparatene klare(tabletter, nesespray og øyedråper)

Gjest Solstråla88
Skrevet

Har ikke merket noe særlig, men går på antihistaminer hele året, kan være derfor

Skrevet

Har ikke merket noe, men har merket en gradvis bedring i symptomer med årene. Fikk diagnosen da jeg var 6, og da var det nysing og kløing bare jeg kom i nærheten av pollen fra gress og bjørk. Kan dog ikke gå inn i en stall uten maske "ustraffet" (elsker hester), men bortsett fra det, så merker jeg lite, med mindre jeg befinner med midt i en skog i pollensesongen.



Anonymous poster hash: b2e44...db6
Skrevet

Ja kjenner det i øynene, de er tørre og klør. Det er støv som virvler opp/gammel pollen når snøen forsvinner og det blir tørrere.

Skrevet

Ja kjenner det i øynene, de er tørre og klør. Det er støv som virvler opp/gammel pollen når snøen forsvinner og det blir tørrere.

Saltvannsdråper hjelper masse på dette! Det er ganske billig på apoteket.

Anonymous poster hash: 1845e...d3e

  • Liker 1
Skrevet

Hei pollenallergi er plagsomt kløe i øynene rennende nese men jeg sverger til aerius allergi tablett kjenner nesten ikke noe til pollen når jeg tar de brukte cyrtec før hjalp ingenting ble et nytt liv nesten når jeg startet med aerius :)

Anonymous poster hash: 980a3...b5b

Skrevet

Hei pollenallergi er plagsomt kløe i øynene rennende nese men jeg sverger til aerius allergi tablett kjenner nesten ikke noe til pollen når jeg tar de brukte cyrtec før hjalp ingenting ble et nytt liv nesten når jeg startet med aerius :)

Anonymous poster hash: 980a3...b5b

For meg er det eneste som hjelper Kenacort-T.

Anonymous poster hash: d9ba9...c6d

Skrevet

For meg er det eneste som hjelper Kenacort-T. Anonymous poster hash: d9ba9...c6d

har aldri hørt om den sorten før <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/tunge.gif' alt=':P'>

Anonymous poster hash: 980a3...b5b

Skrevet

har aldri hørt om den sorten før :P

Anonymous poster hash: 980a3...b5b

Kortison-injeksjon.

Anonymous poster hash: d9ba9...c6d

Skrevet

kenacort-t injeksjon. Flotte saker om du blir veldig syk

Jeg får disse opp til 4 ganger i året.

Starter med medisiner rett etter jul jeg... Orker ikke bli så jævlig dårlig.

Skrevet

får ikke lov av legen å få kortison i sprøyte får heller kortison i tablett form som jeg tar i perioder jeg er værst



Anonymous poster hash: 980a3...b5b
Skrevet

får ikke lov av legen å få kortison i sprøyte får heller kortison i tablett form som jeg tar i perioder jeg er værst

Anonymous poster hash: 980a3...b5b

Hvorfor får du ikke lov? Dette er noen f.eks de bruker på Lunge/allergi avdelingen på Ullevål.

Skrevet

De

Hvorfor får du ikke lov? Dette er noen f.eks de bruker på Lunge/allergi avdelingen på Ullevål.

husker ikke helt men trur det er fordi jeg får meg mye kortison fra før pga astma og det er i jo kortison i medesinene og hvis jeg skal ta sprøyte i tillegg så er de litt redde for bivirkninger trur jeg i tillegg til at jeg bruker en del kortison fra før av så da får jeg heller kortison tabletter men de funker kjempe bra det å

Anonymous poster hash: 980a3...b5b

Skrevet

De husker ikke helt men trur det er fordi jeg får meg mye kortison fra før pga astma og det er i jo kortison i medesinene og hvis jeg skal ta sprøyte i tillegg så er de litt redde for bivirkninger trur jeg i tillegg til at jeg bruker en del kortison fra før av så da får jeg heller kortison tabletter men de funker kjempe bra det å Anonymous poster hash: 980a3...b5b

og det er ikke fastlegen min som nekter meg det men det er astmalegen min

Anonymous poster hash: 980a3...b5b

Skrevet

Bruker aerius og har begynt å kjenne pollen. Bor i Østfold.

Skrevet

Hå jada, begynte å kjenne det for en måneds tid siden. Trodde første det var støvallergi som vedvarte etter støvsuging, men fant jo ut av nyhetene at det var i gang. Så det forklarer jo saken. Østlandet(Buskerud) her.

Ikke så rart med tanke på været egentlig.

Skrevet

De husker ikke helt men trur det er fordi jeg får meg mye kortison fra før pga astma og det er i jo kortison i medesinene og hvis jeg skal ta sprøyte i tillegg så er de litt redde for bivirkninger trur jeg i tillegg til at jeg bruker en del kortison fra før av så da får jeg heller kortison tabletter men de funker kjempe bra det å

Anonymous poster hash: 980a3...b5b

Hmm jeg tar 3 forskjellige medisiner for astma alene..Og får i meg kortison den veien.Samt jeg har leddgikt og får store doser (nå snakker vi opp til 80mg.pr dag) med kortison -prednisolon tabletter

Høres fortsatt rart ut for meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...