magnhild Skrevet 31. oktober 2005 #181 Del Skrevet 31. oktober 2005 GRATULERER MED OVERSTÅTT!! Dette visste jeg jo egentlig!! Håper du hadde en fin dag!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 1. november 2005 Forfatter #182 Del Skrevet 1. november 2005 Heisann! Jepp, hurra for meg! :-D Hadde en meeeget fin dag. Var ute lørdagskvelden, vi var vel bortimot 20 stykker. Det ble litt sent, men vi hadde jo en time ekstra, da. Det er lurt å ha bursdag i slutten av oktober! ;-) C, som hadde bursdag forrige mandag, fikk badekåpe med surprise-lapp i lommen av meg til bursdagen - jeg hengte den inn på knaggen til ham mens han var i dusjen, sånn at han skulle se den når han var ferdig. Men jeg hadde ikke ventet den reaksjonen som kom. "UÆÆÆH!" ropte han, da han så den! Og så: "Hvem er det sin??" "Nei, kanskje det er din...?" sa jeg. "Åååå?" Og så tok han den ikke på seg en gang! Så da måtte jeg nesten be ham om å gjøre det. "Ja, ER det min, da?" spør han. "Selvfølgelig, det sa jeg jo!!" mente jeg. Det var han ikke enig i, men han hentet den nå. Men tror du han stakk hendene i lommene? Neida... Så da måtte jeg gjøre det for ham også. "Åh, her er det en lapp", sier han. "Nei, du og du", svarte jeg. "Hva står det på den, da?". Jeg hadde bare skrevet "30. OKTOBER KL. 11 - [adresse] - Be there!" Så da ble han nesten helt nervøs; hva er det, hvem kommer, er det bare vi to, må jeg gjøre noe der, når er vi ferdig, ...? I hvert fall stod vi da opp kl 10 på søndag, og C var overbevist om at vi skulle på noe slags stand-up matine eller noe sånt, fordi det ligger et sånt teater i den gaten jeg hadde skrevet opp. Men det gikk vi forbi da vi kom dit. Så ser han skiltet. "Spa? Skal vi på SPA NÅ??" Ojoj, det var visst ikke så god ide likevel dette her, tenkte jeg... "Hva skal vi da??" Han ble stående og gikk ikke ett skritt videre. Så da måtte jeg fortelle ham at vi først skulle i infrarød sauna, og så skulle han til fotpleie. DA skulle du sett fjeset på ham, ja! Han ble helt blass, og det så ut som om han hadde spist noe han ikke tålte! "Hvaaaa? Neeeei! Det går ikke! Jeg har ikke vasket føttene! Jeg er så kilen! Det gjør vondt! Føttene mine ser helt fryktelige ut!" Jeg fikk forklart ham at fotpleie begynner med et fotbad, at damen helt sikkert vet hva hun driver med, og at grunnen til at han skulle gjøre det var at føttene hans så fryktelige ut, så da fikk jeg ham med meg inn døren i det minste. I infrarød saunaen satt han og trippet, og undersøkte tak og vegger og tekniske ting, "for hvis vi vil ha sånn hjemme, så kan jeg lage en selv - sparer masse penger". Etterpå måtte vi vente litt, og resepsjonsdamen spurte om vi ville oppgi navn og adresse, så skulle vi få tilsendt forskjellige tilbud osv, og til bursdagen fikk vi gavekort. "Å, jeg har bursdag i dag!" sa jeg, og da fikk vi hvert vårt glass sprudlevin og greier. Da begynte C å slappe litt mer av - det var vel restalkoholen fra lørdagskvelden som ble varmet litt opp igjen. ;-) Så da fotpleiedamen kom og hentet ham, var han så tøff atte. Jeg ventet på ham ute. Hadde egentlig tenkt at jeg skulle ta meg en ansiktsbehandling samtidig, men det var bare en dame der som gjorde slikt den dagen, og det var hun som gjorde fotpleien. Så da bestemte jeg meg for bare den. Over en time senere kom han ut igjen, strålende over hele fjeset. "Så kuult! Jeg må ha gått ned ett kilo i vekt og 5 cm i høyde! Skoene mine er blitt for store! Hi hi!" Det hadde vært mye å høvle av, ja! Han mente man hadde sikkert kunnet finne ut hvilke sokker han hadde gått med for ti, tyve og tredve år siden hvis man undersøkte de ulike lagene. Så det gikk bra til slutt. Og han skal tilbake om tre uker, og deretter skal han gå regelmessig, har han bestemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 1. november 2005 #183 Del Skrevet 1. november 2005 Så morsomt. Han var bra nervøs. assa Det ble jo en skikkelig bra bursdagsgave det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 17. november 2005 Forfatter #184 Del Skrevet 17. november 2005 Jeg er så trøtt og lei... Føler meg helt utkjørt. Var i Amsterdam tirsdag og i går, og det er jo dette stå-opp-klokken-fem greiene. Og så var det veldig hyggelig å være der, og det ble til og med en liten tur på byen, først med nesten alle kollegaene, og så med en eks-kollega herfra som nå bor der. Var i seng ved midnatt. Og fikk oppklart og snakket om alt mulig med både den ene og den andre. Men så sitter man jo ikke ved PC'en mer enn i omtrent fem minutter av gangen når man er der, da, så da bare raser det inn med mail som jeg ikke får gjort unna! Jeg hadde over 130 uleste mail i innboksen min her for noen uker siden, og da tok jeg meg noen timer (tror det ble fem av dem i alt...) her en søndag og ryddet opp. Og da kom jeg ned i syv mailer i innboksen (til sammen). Og det nivået klarte jeg å holde sånn mer eller mindre - mandag kveld var det åtte mailer. Og da jeg kom på jobb i dag morges var det SYTTI-TO!!!! Enda jeg hadde i det minste tatt meg av NOE av det mens jeg var i Amsterdam! Så da satt jeg til kvart over ni i kveld igjen, og kom ned i 23. Jeg har så mye som skal være ferdig til i morgen at jeg ikke hadde klart det om dagen hadde hatt 50 timer en gang. Men det har den ikke - C og jeg skal egentlig på en liten helgetur, og vi hadde planlagt at han skulle hente meg fra jobben kl halv to, ha ha ha! Men nå spørs det om det blir noe av i det hele tatt, for akkurat nå er han på legevakten sammen med kompis M. Han skulle nemlig kjøre ned i parkeringshuset med motorsyklene våre i dag (ca. 400 meter), men i andre svingen skled han og datt! Slo seg litt på låret og skrubbet hendene, fortalte han (men det viktigste er at man ikke trenger hansker når man "bare skal", sant?? Grrr!), men ikke noe å ta på vei for. Verre med sykkelen: Blinklyset ødelagt, speilet oppskrapet og bulk i tanken. Han skulle nesten heller ha tatt min sykkel først, for jeg har full kasko... Men men. I hvert fall: Da jeg var på vei hjem fra jobb, ringte han og sa han var på legevakten, for han hadde plutselig blitt dårlig og svimmel og greier! Nå ringte akkurat K, kjæresten til M, og fortalte at de var på vei hjem, så de hadde visst ikke funnet noe... Men jeg vet ikke helt om jeg vil kjøre på biltur i fire timer med ham i morgen. Får se hva han sier selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 18. november 2005 #185 Del Skrevet 18. november 2005 Uff, for et stress på jobb og så trist med den legevaktaturen. Håper det ikke skjedde noe og at de begge er i tipptoppform i dag. Blir det noen gang litt roligere på jobben din? Virker som det er stress konstant for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 21. januar 2006 Forfatter #186 Del Skrevet 21. januar 2006 Og så var det slutt på tiden for 2005 for denne damen. Men jeg satte meg som nyttårsforsett for 2006 å gå hjem tidligere og bruke tiden bedre, og jeg har i grunnen klart å holde det løftet nokså bra hittil. Og så ikke sitte foran PCen hele kvelden når jeg kommer hjem heller, så det blir sannsynligvis ikke så VELDIG mye skriving på meg her inne i nærmeste fremtid heller. Men sånn for the record: Har det fint, går veldig bra på jobben, vi har nesten ombyggingsbevilgningen for leiligheten i boks, og begynner sakte men sikkert å legge konkrete planer hva det angår. I morgen er det spillekveld med M&K og X&W hos oss - og dessuten har vi vært EN dagstur på ski allerede denne sesongen (og det er ikke verst!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 24. januar 2006 #187 Del Skrevet 24. januar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 5. februar 2006 Forfatter #188 Del Skrevet 5. februar 2006 Og siden det er så kaldt og veeeeldig vinter her for tiden, så har vi vært på en skidagstur til (forrige søndag), og i dag var vi og sto på SKØYTER på elven som var frosset! Jeg tror det må være omtrent femten år siden jeg sist sto på skøyter, og jeg måtte holde C i hånden de første fem minuttene, men så fikk jeg teken på det igjen og suste av gårde. Vi holdt på i to timer, og ifølge kartet gikk vi en runde på nesten 10 km! Fikk dessverre ikke tatt så mange bilder, da batteriet på kameraet var nesten tomt :-( I går hadde vi spillekveld igjen hos oss, denne gangen med R&G og fire av "deres" venner (som etter hvert er blitt gode venner av oss også), og det var veldig kjekt. Vi spilte tre forskjellige spill, holdt på til klokken fire igjen... :-) Nå er det mat snart - må hoppe i dusjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 6. februar 2006 Forfatter #189 Del Skrevet 6. februar 2006 Hm, sa jeg forresten femten år? Jeg mente vel heller bortimot tjuefem... Ille når man plutselig skjønner hvor gammel man er blitt. Men av og til er det gøy også, som for eksempel når jeg går til tannlegen - som her for en uke siden - og er inne, tar røntgen, får fjernet tannsten og rengjort alt, blir kontrollert av tannlegen og er ute igjen på 30 minutter. Da går det an å være stolt av alderen sin, når man fremdeles har "null hull" :-) Nå må jeg planlegge garderoben vår sammen med C, sånn at jeg er sikker på at alt får sin plass. Begynner å bli seriøse ombyggingsplaner nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 11. februar 2006 Forfatter #190 Del Skrevet 11. februar 2006 Det snør og snør og snør... I dag og i morgen må soverom, kjøkken og gang ryddes for alt løsøre. På mandag kommer snekkergjengen og flytter soveromsdøren en meter til venstre, og bygger vegger til en 4,5m2 stor garderobe der inne. Så skal lysbrytere og stikkontakter flyttes bort dit hvor sengen skal stå etterpå, og så skal alt males - soverom, garderobe, kjøkken og gang. Hjeeelp... Og så tar det sikkert et par uker før innredningen i garderoben kommer, så da blir det å prøve å huske hvor alle klærne er i mellomtiden. Vi skal ha skap i "U-form" i garderoben, så derfor må vi planlegge hjørnene godt. Vi fikk et forslag fra arkitekten, og det gikk vi gjennom mandag kveld. Alt passet i grunnen veldig bra, bortsett fra at jeg syntes det kom til å bli skikkelig vanskelig å komme til i hjørnene. Og det vippet C nesten helt av pinnen - han ble så opptatt av det problemet at han ikke klarte å tenke på noe annet. Så da vi skulle legge oss, tok han munnskyllevann på bomullsdotten i stedet for ansiktsvann! Det var nok litt "forfriskende", ja. I kveld skal vi på besøk til J og T, de har nettopp flyttet inn i ny leilighet. Det blir kjekt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 11. februar 2006 #191 Del Skrevet 11. februar 2006 Så nå blir leiligheten deres helt som ny? Det er litt kjekt å få lage det akkurat som man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CarpeDiem Skrevet 11. februar 2006 #192 Del Skrevet 11. februar 2006 det er noe på vei posten til deg ! L Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 15. februar 2006 Forfatter #193 Del Skrevet 15. februar 2006 Det hørtes da kjekt ut, CD? :-) Hva er det da, mon tro? Ikke sjokolade, håper jeg, for jeg må (fremdeles) ned i vekt. Lurer på om jeg faktisk skal klare det til bikinisesongen begynner denne gangen... Det er ikke lenge til når man har en så lang vei. Men det kan godt være en tryllestav som vi kan bruke til å trylle bort alt støvet og rotet her! Det kunne vi hatt god bruk for. På mandag begynte de her, da. Men det gikk ikke så veldig fort, C var helt fortvilet om ettermiddagen. Jeg var på korøving om kvelden, og C gikk ut med en kompis, for han ville ikke sitte her i støvet. Da jeg kom hjem, fikk jeg nesten hikke: hele soveromsveggen var borte! Og stort mer var ikke skjedd... I går morges stod de og monterte dørkarmen på venstre siden av "hullet", og da jeg kom hjem om kvelden var innsiden av veggen i hvert fall på plass, og "skjelettet" av garderobeveggene stod. I dag hadde det visst gått litt fortere, mente C. Jeg kan ikke se de helt store fremskrittene, men så har jeg ikke så veldig god greie på slikt heller, da. Men det ser ut som mesteparten av gangen er malt også, så det er i hvert fall bra. Håper bare de blir helt ferdig før helgen, sånn at vi kan få ting litt på plass igjen her. Det er ikke noe gøy å bo i en sånn rotehaug som egentlig bare skal være midlertidig. Så ja, Impia, det blir nesten som nytt her! Gleder meg til det er ferdig. Ikke for det, vi har mange flere ombyggingsplaner, så det blir nok flere rotehauger, ja... Ellers fikk jeg en sms av CD her i ettermiddag om at hun skulle bli øyeblikkelig innlagt - overlegen hadde ringt og gitt beskjed, for de siste bildene de hadde tatt så ikke bra ut. Så da sitter jeg her og tenker en del på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 25. februar 2006 Forfatter #194 Del Skrevet 25. februar 2006 Nå skulle jeg egentlig ha støvsugd og vasket og satt ting på plass og ryddet opp her... Men jeg vil ikke mer! Det er så mye som skal gjøres at jeg rett og slett ikke vet hvor jeg skal begynne... Har gjort LITT, da. Har vasket en maskin med svart, og en med hvitt er vel ferdig nå snart. Så da skal jeg ta en til etter der igjen. Jeg har vasket kjøkkengulvet, trappen og gulvet nedenfor trappen. Der skulle jeg ha oljet også (terracotta-fliser-olje), sånn at vi kan sette skoskapet på plass igjen, for det står veldig i veien inne på vaskerommet... Tror jeg må gjøre det. Men først måtte jeg ha meg en sjokobanansmoothie og ta en liten pause og se om det var kommet noe nytt på internettet siden sist Dessuten har jeg vært og tatt en blodprøve (sympatisk sted som hadde åpent lørdag morgen!), og så har jeg vært på sminkerådgivning! :-D Har kundekort på et parfymeri, og de tilbød gratis sminkegreie til stamkunder, så da tenkte jeg at det kunne sikkert være gøy. Og jeg ble veldig fin ;-) Lærte ikke noe nytt egentlig, men ble giret på å sminke meg litt annerledes enn jeg vanligvis gjør. Og så kjøpte jeg meg vippetang! :-D For det sa damen at det MÅ man ha, he he. Men anyway: Siste nytt på garderobefronten er at gutta nå er ferdige, veggene og dørene står og alt er malt. Mangler noen lister og dingser her og der, og så var det dette støvet og rusket over alt, da. Det hele kostet nesten dobbelt så mye og tok nesten dobbelt så lang tid som vi hadde trodd... Men det er blitt veldig fint. Den veggen som er midt imot sengen, er gyllen gul og lyser som solen. Så da skal det bli fint å våkne om morgenen til og med når det regner! C er på strategi-blabla-helg med et firma han jobber en del sammen med (mange tidligere kolleger av ham jobber der), så jeg håper han får luftet hodet sitt litt der. Jeg ba ham prøve å ikke være sistemann i seng om kveldene, for i flere uker har han ikke kunnet tenke på noe annet enn hvor mye arbeid det kommer til å bli/er/var i forbindelse med denne ombyggingen. Og det blir ikke unger av slikt, for å si det sånn. Toppen nådde han på torsdag kveld: Da var det noe på TV vi gjerne ville se begge to, og han foreslo at han skulle lage til smørbrød med røkelaks og sprette en sprudlevin og greier. Jeg hadde egentlig planer om å være med noen venninner på kino, men lovet å skynde meg hjem. Så bestemte jeg meg for ikke å gå på kino likevel, slik at vi fikk litt mer tid sammen. Og kom altså tidligere hjem enn ventet. Men i stedet for å bli glad for det og lage til mat osv, begynte han å klage over hvor slitsomt og hvor utrolig mye som manglet, og nesten kommanderte meg til med bøtte og klut og greier. Så jeg tok nå i et tak, men da TV programmet begynte, satte jeg meg rett i sofaen med en øl og koste meg alene. Og C drev på og vasket og styrte til klokken ETT! Det er søren ikke normalt, altså. Jeg ble i hvert fall rimelig sur, men i og med at han sikkert var like sur siden jeg ikke hjalp til, holdt vi klokelig munn begge to. Men det var nesten litt skremmende, han var omtrent beruset av vaskemani... Nå har vi snart 5-års dag, så han må skjerpe seg innen den tid. Skal ikke ha noe slikt på dagen vår, altså. I morgen har venninne U invitert til bryllupsplanleggingsjentemøte, for hun begynner å bli litt stresset og trenger hjelp til å ta avgjørelser om ditt og datt. Jeg regner med at forloveren hennes har helt bestemte meninger om det meste, så jeg stiller meg litt avventende. Men det blir sikkert koselig! Ok, nå: Ny runde med vaskemaskinen + olje på gulvet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 13. mars 2006 #195 Del Skrevet 13. mars 2006 Hei Juci, hvordan går det med deg? Cumulus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 13. mars 2006 #196 Del Skrevet 13. mars 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 16. mars 2006 Forfatter #197 Del Skrevet 16. mars 2006 Hei Cumulus, hei Magnhild, jeg gjorde ferdig skiferien min i helgen (til mandag), var på jobb tirsdag, var på jobb i Amsterdam i går og fløy derfra hit til Bergen, og jeg har nesten ikke tatt blikket fra en eneste hverdags-detalj siden lørdag morgen (leste det først da) fordi jeg visste at jeg kom til å falle rett ned i avgrunnen under meg hvis jeg først så på den. Nå er jeg der. Og jeg har grått så mye at jeg har helt vondt i hodet og brystet, men det bare fortsetter. Jeg vet ikke når det skal gå over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sun Mei Skrevet 16. mars 2006 #198 Del Skrevet 16. mars 2006 ekstra godt på deg i denne vonde tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 16. mars 2006 #199 Del Skrevet 16. mars 2006 Der var du. Vi ses i morgen. Du kommer deg opp igjen fra avgrunnen, men overflaten blir ikke den samme igjen. Vi savner henne alle noe helt utrolig. Og hvis jeg kan gjøre noe for deg så må du bare gi meg en lyd!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juci Skrevet 18. mars 2006 Forfatter #200 Del Skrevet 18. mars 2006 Jeg vil bare benytte anledningen til å takke alle sammen som jeg snakket, smilte og gråt med i går for en på en måte fin og på alle måter viktig dag. Spesiell takk til "mamma-gjengen": Det er ikke rart hun var glad i dere, slik dere bare kom og "fanget meg opp" helt uten forbehold, selv om jeg nesten ikke kjenner noen av dere! Det var godt! Og til Magnhild, mamma, storebror, mormor og resten av familien, som er så åpne og varme: Dere er helt fantastiske alle sammen. Takk for alt dere deler med oss i denne tunge tiden. Jeg er glad i dere! STOR til alle dere fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå