AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #1 Del Skrevet 27. februar 2015 Hei! Jeg har varslet arbeidstilsynet ang noen dårlige forhold på arbeidsplassen (har selvsagt prøvd å ta ting opp med sjefen min først, men bare blitt blankt avfeid..). I bekreftelsen på at tipset er mottatt stod det bare at de har sendt varselet til riktig saksbehandler og vil vurdere om de skal iverksette tiltak.. Er ikke snakk om livsfare på noen måte, så er ikke aktuelt med strakstiltak. Lurer nå på om noen vet sånn cirka hvor lang tid det tar fra man varsler til noe faktisk blir gjort (eller de tar en avgjørelse på OM det skal gjøres noe.)? Når det ikke er snakk om liv&helse.. Fant ikke noe på sidene deres (og er selvsagt slik at vi gjerne vil noe skal gjøres NÅ, angrer på jeg ikke har meldt ifra tidligere.), men skulle gjerne likt å vite når vi bør forvente at de feks tar kontakt.. - hvis det ikke skjer noe i år eller hvis de ikke gjør noe i det hele tatt, blir jeg nødt til å slutte, for har gått så langt at situasjonen er uholdbar... Anonymous poster hash: 09a38...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #2 Del Skrevet 27. februar 2015 Hei! Jeg har varslet arbeidstilsynet ang noen dårlige forhold på arbeidsplassen (har selvsagt prøvd å ta ting opp med sjefen min først, men bare blitt blankt avfeid..). I bekreftelsen på at tipset er mottatt stod det bare at de har sendt varselet til riktig saksbehandler og vil vurdere om de skal iverksette tiltak.. Er ikke snakk om livsfare på noen måte, så er ikke aktuelt med strakstiltak. Lurer nå på om noen vet sånn cirka hvor lang tid det tar fra man varsler til noe faktisk blir gjort (eller de tar en avgjørelse på OM det skal gjøres noe.)? Når det ikke er snakk om liv&helse.. Fant ikke noe på sidene deres (og er selvsagt slik at vi gjerne vil noe skal gjøres NÅ, angrer på jeg ikke har meldt ifra tidligere.), men skulle gjerne likt å vite når vi bør forvente at de feks tar kontakt.. - hvis det ikke skjer noe i år eller hvis de ikke gjør noe i det hele tatt, blir jeg nødt til å slutte, for har gått så langt at situasjonen er uholdbar... Anonymous poster hash: 09a38...c78 Anbefaler at du prøver tillitsvalgte, verneombud og leder igjen, evt slutter. Jeg meldte arbeidsgiver til Arbeidstilsynet, ble oppringt 14 måneder etter og de ville gå på tilsyn og ha mere informasjon. Da hadde jeg sluttet, og tilsynet gav pålegg, men det ble lukket med noen brev fra arbeidsgiver. Så i realiteten ble ingenting endret. Anonymous poster hash: d8383...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #3 Del Skrevet 27. februar 2015 Anbefaler at du prøver tillitsvalgte, verneombud og leder igjen, evt slutter. Jeg meldte arbeidsgiver til Arbeidstilsynet, ble oppringt 14 måneder etter og de ville gå på tilsyn og ha mere informasjon. Da hadde jeg sluttet, og tilsynet gav pålegg, men det ble lukket med noen brev fra arbeidsgiver. Så i realiteten ble ingenting endret.Anonymous poster hash: d8383...816 Vi er bare fire ansatte i bedriften og har vel egentlig ikke noen tillitsvalgte eller verneombud (vi har likevel prøvd alle tre å ta opp diverse, uten hell! Blir blankt avfeid, sjefen er et geni på å sno seg unna _hva som helst_, og henviser til lover og regler vi aldri har hørt om - og som, etter en samtale, viser seg å ikke eksistere andre steder enn i hans feiltolkninger.)... Er på utkikk etter ny jobb allerede, men er et lite sted og ikke veldig mange muligheter akkurat nå (det går litt i perioder, plutselig er det flere jobber jeg kan passe til, og så er det brått ingen.), og ønsker derfor å prøve å faktisk gjøre en forskjell - i tilfelle jeg blir stuck her en stund. Jeg liker jo veldig godt mine kollegaer og selve arbeidet også, det er bare enkelte punkter (ulovlig overvåkning og over lengre tid brudd på arbeidstid/hviletidsbestemmelser - ikke bare innimellom..) som trekker så voldsomt ned at jeg kjenner det ikke fungerer... Anonymous poster hash: 09a38...c78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå