AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #1 Del Skrevet 26. februar 2015 Hvor mye orker dere å jobbe ved siden av studier? HVa slags jobb er det? Er det krevende? Er alltid så sliten og lei etter å ha vært en hel dag på skolen, men jeg trenger egentlig en jobb. Er litt redd for å ta på meg for mye arbeid bare. Kunne jo i praksis jobbet hver dag fra kl.16 og utover.. men litt redd for å gå på en smell. Tror det blir mye. Anonymous poster hash: c2c1a...72d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #2 Del Skrevet 26. februar 2015 Hvor mye orker dere å jobbe ved siden av studier? HVa slags jobb er det? Er det krevende? Er alltid så sliten og lei etter å ha vært en hel dag på skolen, men jeg trenger egentlig en jobb. Er litt redd for å ta på meg for mye arbeid bare. Kunne jo i praksis jobbet hver dag fra kl.16 og utover.. men litt redd for å gå på en smell. Tror det blir mye. Anonymous poster hash: c2c1a...72d Jeg jobber 40% og går to heltidsstudier. Anonymous poster hash: 3ab8f...bb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #3 Del Skrevet 27. februar 2015 Nei, jeg jobber ikke ved siden av studiene nå. Jeg har et par tillitsverv, men jeg sluttet med deltidsjobben da jeg begynte å studere. Begynte å jobbe deltid da jeg var 15, og da hadde jeg jo ikke en eneste utgift å tenke på, så jeg har en god del oppsparte midler å ta av. Dels helsemessige årsaker til at jeg dropper jobb også, sånn når jeg først har økonomisk mulighet til det. Anonymous poster hash: 63a35...6ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veraa94 Skrevet 27. februar 2015 #4 Del Skrevet 27. februar 2015 Har ikke sjans i havet til å jobbe ved siden av studiene. Studiet mitt er relativt krevende og jeg er på universitetet hele dagen, samt at jeg må lese en god del når jeg kommer hjem på ettermiddagen. Helgene går med til å skriver rapporter og oppgaver. Det lille jeg har av fritid går til å prioritere det sosiale. Så nei, jeg jobber ikke mens jeg studerer, men alle ferier går med til jobb og da jobbe jeg i ett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 27. februar 2015 #5 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg studerte bachelor og jobbet deltid. Jobbet natt 5 dager den ene uka og bare 3 dager den andre uka. Jobbet 5 t pr vakt. Sov da jeg kom hjem og leste på ettermiddagene, de dagene det var oppmøteplikt kom jeg og deltok også på endel forelesninger. I helgene brukte jeg tid med venner og familie og prioriterte derfor ukedagene til skolearbeid. Jeg gjør dette fremdeles,bortsett fra at studiene er "egenstudier"... Jeg øver og leser arabisk 2 timer man,ons og fre og leser psykologi 2timer tir og tor(kun av egen interesse) passer på å trene min 1t 3x i uka(ikle regnet gåturer og sykling) og setter av tid til å forberede og lage ukas måltider. Det handler om struktur. Det kan være gøy å lage timeplan i livet på andre ting enn studier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ztl Skrevet 27. februar 2015 #6 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg studerer på heltid og har deltidsjobb på 33,3%. Har ganske korte dager på skolen så har fortsatt god tid til alt som skal gjøres:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #7 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg jobber 20 % ved siden av studiene. Jeg jobber i bolig, så jeg jobber hver 3. helg. Jeg synes det er bedre enn å måte jobbe en ettermiddag i uken, for jeg er sliten etter en dag på universitetet. Anonymous poster hash: f2c5c...f61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #8 Del Skrevet 27. februar 2015 Litt annen situasjon, kanskje, men jeg studerer deltid og jobber heltid..... Har 120% jobb (to jobber) og studerer pedagogikk deltid (30 studiepoeng). Har også familie med mann og to barn. Funker fint, men det er beinhard prioritering av fritiden. Anonymous poster hash: 8a037...5d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #9 Del Skrevet 27. februar 2015 Psykologi profesjon og 25% stilling i helsevesenet (svært relevant stilling for studiet.) Anonymous poster hash: 55bc3...ba3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #10 Del Skrevet 27. februar 2015 Dette semesteret er jeg noe sånt som 175 % student og jobber 100 %. Det er beinhardt, jeg er konstant utslitt og har lite fritid. MEN, økonomien er bra og det blir bedre etter påske Anonymous poster hash: 7b931...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #11 Del Skrevet 27. februar 2015 ja, jobber 13 timwe i uka. Anonymous poster hash: 47ebf...ada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 27. februar 2015 #12 Del Skrevet 27. februar 2015 Jobber bare 15% ved siden av studiene (100% hver sommer), men jobber på sykehjem der jeg egentlig mistrives, men ikke har villet slutte i fordi jeg er blitt så glad i pasientene. Dessuten er jeg snart ferdigutdannet, så jeg får bare "holde ut". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FriCol Skrevet 27. februar 2015 #13 Del Skrevet 27. februar 2015 Har to jobber ved siden av studiene. Kuttet ned fra 60 til 50 % og det er også ganske mye, men det er for en periode. Jobber som bartender en helg i mnd og med logistikk hos en bilforhandler to dager i uken. Logistikken skal i utgangspunktet være feriejobbing, men det er veldig mye å sette seg inn i og derfor jobber jeg mye nå i startfasen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #14 Del Skrevet 27. februar 2015 Jobber 80% ved siden av 100% masteritdanning. Ingen studielån.Anonymous poster hash: b525f...acf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skyflakes Skrevet 27. februar 2015 #15 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg er egentlig ekstrahjelp og jobber ca en dag i uka, og lørdager. Men i august/september og jan/februar jobber jeg bevisst mer siden det ofte er "mindre" å gjøre mtp på skole og innleveringer. Siden januar har jeg jobbet ca 4 dager i uka (pluss minus). Veldig travelt og kan ofte føle jeg blir unormalt sliten, men det gjør meg også veldig strukturert og fokusert på å holde timeplanen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #16 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg går fulltidsstudium og har 3 jobber:P En er jeg egentlig tilkallingsvikar på, men jeg får i snitt 3 vakter i uka, så har jeg helgejobb der jeg jobber natt. Den siste er på hjemstedet mitt, så når jeg reiser hjem til jul, påske, sommer osv. så er jeg der. Anonymous poster hash: 69529...1b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #17 Del Skrevet 27. februar 2015 Jeg jobber som ringevikar på bensinstasjon og en skole. Jobber kanskje i gjennomsnitt en helg i mnd på stasjonen, og i gjennomsnitt 1-2 timer på skolen i uka. Varierer veldig. Jobber før sene forelesninger eller de dagene vi ikke har forelesning. Veldig greit at jeg har muligheten til å takke nei om jeg har mye å gjøre. Jeg syns denne mengden er helt grei:) får litt over 2000 i mnd (jeg betaler litt skatt for å "spare"). Det funker helt fint:) syns lærervikarjobben er lite stress med mindre jeg har gym Anonymous poster hash: 775e9...a63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #18 Del Skrevet 27. februar 2015 Har ikke sjans i havet til å jobbe ved siden av studiene. Studiet mitt er relativt krevende og jeg er på universitetet hele dagen, samt at jeg må lese en god del når jeg kommer hjem på ettermiddagen. Helgene går med til å skriver rapporter og oppgaver. Det lille jeg har av fritid går til å prioritere det sosiale. Så nei, jeg jobber ikke mens jeg studerer, men alle ferier går med til jobb og da jobbe jeg i ett Hva jobber du med på sommeren? Har inntrykk av at det er utrolig vanskelig å få seg sommerjobb, flere hundre søkere til butikkstillinger og annet som passer for studenter tips til søking på jobber? Anonymous poster hash: 9b146...b1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veraa94 Skrevet 27. februar 2015 #19 Del Skrevet 27. februar 2015 Hva jobber du med på sommeren? Har inntrykk av at det er utrolig vanskelig å få seg sommerjobb, flere hundre søkere til butikkstillinger og annet som passer for studenter tips til søking på jobber? Anonymous poster hash: 9b146...b1b Jobber på sykehjem gjennom kommunen. Sjekk ut nettstedet til din kommune om de trenger litt hjelp på sommeren 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 27. februar 2015 #20 Del Skrevet 27. februar 2015 Frem til 2013 (dvs i fire år) jobbet jeg fast i 50%-stilling. Fra juni 2013 jobbet jeg 100% mens jeg skrev masteroppgaven og leverte desember 2014. Ble jo sliten, og ikke noe jeg vil anbefale andre nødvendigvis, men man klarer det meste hvis man må. Å jobbe 50% klarte jeg ganske godt, selv om det kunne være ganske slitsomt i perioder. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå