AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #21 Del Skrevet 26. februar 2015 Jeg forsover meg ca aldri! Jeg gjorde det vel noen ganger da jeg var ung og hadde ekstrajobb og hadde vært på fest, men etter at jeg var ferdig utdannet og fikk fast jobb for 30 år siden har jeg kanskje forsovet meg en eller to ganger. Anonymous poster hash: 21fa3...7d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaf Skrevet 26. februar 2015 #22 Del Skrevet 26. februar 2015 2-3 ganger i året, pleier som regel å skje på høsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pottepalme Skrevet 26. februar 2015 #23 Del Skrevet 26. februar 2015 Forsov meg en gang jeg skulle på seinvakt klokka 14:45. Pinlig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
For the ladies Skrevet 26. februar 2015 #24 Del Skrevet 26. februar 2015 Sykt med a-mennesker det er her da... I forrige jobben så tror jeg jeg hadde 6mnd med forseintkomming omtrent hver dag, riktignok en jobb jeg var greit lei av. Men nevertheless, resultat av en litt mer avslappet holdning og filosofi etter en tur til en super spesiell og god venn i australia. Hos meg henger det sammen med hvor mye jeg trives i jobben. Arbeidsmoralen min på jobb er ut av en annen verden, men forseintkomming er noe annet. Når jeg er i leder stillinger så er jeg uunnvikelig på å aldri være forsent men alltid første mann på jobb cirka. Viktig å være tidsnok på jobb for all del, men man kan fint se det i kontekst også. F. eks. hvis man legger igjen store mengder overtid på jobben, så er det en aksept og forståelse for litt forsentkomming etc. Helsemessige årsaker og annet. Man kan jo se på fravær i videregående kontra arbeidsliv f.eks, ekstremt fravær på vgs, i arbeidslivet sjeldent fravær selv om man kanskje til og med har sykemelding men ikke er villig til å bruke den vet mer eller mindre man er i det ekstreme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmilyR Skrevet 26. februar 2015 #25 Del Skrevet 26. februar 2015 Har aldri forsovet meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blå Trombone Skrevet 26. februar 2015 #26 Del Skrevet 26. februar 2015 2 ganger i løpet av de siste 20 årene. Den ene gangen ringte ikke vekkerklokka (batteriet gikk tomt i løpet av natta), og den andre gangen hadde jeg glemt å sette på alarmen. Ble litt irritert da jeg etter en kjapp spurt over parkeringsplassen på jobb kl. 08.59.30 oppdaget at han som skulle ha låst opp en time tidligere fremdeles lå og sov... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #27 Del Skrevet 26. februar 2015 Aldri!!!Anonymous poster hash: d5eed...ee2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #28 Del Skrevet 26. februar 2015 Jeg har vært for sen noen ganger, men ikke fordi jeg har forsovet meg. Grunner har vært: - Jeg ble påkjørt på vei til jobb (og bilen ble totalvrak) - Bussen (kjøpte ikke ny bil før noen måneder etter kollisjonen) dukka ikke opp en dag. Ringte busselskapet, de sa de hadde mange syke sjåfører den dagen. De varslet ikke om at de måtte droppe enkelte ruter/avganger på noen som helst måte, bussen dukka bare ikke opp. - Jeg falt på isen og brakk beinet, så det ble tur til sykehuset i stedet - Jeg slet med kvalme under graviditet, og to ganger måtte jeg ringe og si at jeg var travelt opptatt med å kaste opp, men at jeg kom på jobb så fort jeg bare kunne. Disse hendelsene skjedde i løpet av ni år, så det er antall ganger (og årsaker) jeg var for sen i løpet av ni år.Anonymous poster hash: 1833f...ea3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helen Skrevet 26. februar 2015 #29 Del Skrevet 26. februar 2015 Jeg har forsovet meg et par ganger slik at jeg har fått det travelt, men jeg har aldri forsovet meg slik at jeg har kommet for sent på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 26. februar 2015 #30 Del Skrevet 26. februar 2015 Viktig å være tidsnok på jobb for all del, men man kan fint se det i kontekst også. F. eks. hvis man legger igjen store mengder overtid på jobben, så er det en aksept og forståelse for litt forsentkomming etc. Til dels enig i denne. Jeg har begynt å se litt mer stort på det med årene. Dels har vi fakisk fleksitid og dels legger jeg igjen så mange timer hver måned at en god del av den blir strøket. Dermed får jeg ikke panikk om jeg ligger an til å bli noen minutter for sen. Jeg ser på det som en del av fleksingen. Når jeg går 3-4 timer etter vanlig dag er over, så kan arbeidsgiver tåle om jeg kommer 10-15 minutter "for sent" om morgenen. Hadde nok vært mer påpasselig om jeg hadde hatt en jobb der det hadde vært viktig at jeg var tidsnok, men som regel er det ingen som bryr seg med mindre jeg kommer flere timer for sent (og det skjer ytterst sjelden - kun de få gangene jeg må ha glemt å slå på alarmen på vekkerklokka kvelden før). 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 26. februar 2015 #31 Del Skrevet 26. februar 2015 Ja som overskriften sier hvor ofte hender det at du kommer for sent, eller forsover deg? Jeg har nok en 2-3 dager i måneden jeg gjør det. Sover veldig urolig om nettene, selv om jeg legger meg til samme tid hver dag. Anonymous poster hash: c1cd9...b87 Jeg kommer 5-10 min over 8 omtrent hver dag Men så jobber jeg ofte 1-2 timer ekstra hvertfall 3 dager i uken, så jeg de bryr seg rimelig lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylvari Skrevet 26. februar 2015 #32 Del Skrevet 26. februar 2015 Aldri forsovet meg til jobb. Har vært forsinket en håndfull ganger, men da snakk om 3-5 min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 26. februar 2015 #33 Del Skrevet 26. februar 2015 Kommer svært sjelden for sent, men ligger i sengen i 30 minutter fra første alarmen ringer. Bruker veldig lang tid på å våkne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylvari Skrevet 26. februar 2015 #34 Del Skrevet 26. februar 2015 Sykt med a-mennesker det er her da... I forrige jobben så tror jeg jeg hadde 6mnd med forseintkomming omtrent hver dag, riktignok en jobb jeg var greit lei av. Men nevertheless, resultat av en litt mer avslappet holdning og filosofi etter en tur til en super spesiell og god venn i australia. Hos meg henger det sammen med hvor mye jeg trives i jobben. Arbeidsmoralen min på jobb er ut av en annen verden, men forseintkomming er noe annet. Når jeg er i leder stillinger så er jeg uunnvikelig på å aldri være forsent men alltid første mann på jobb cirka. Viktig å være tidsnok på jobb for all del, men man kan fint se det i kontekst også. F. eks. hvis man legger igjen store mengder overtid på jobben, så er det en aksept og forståelse for litt forsentkomming etc. Helsemessige årsaker og annet. Man kan jo se på fravær i videregående kontra arbeidsliv f.eks, ekstremt fravær på vgs, i arbeidslivet sjeldent fravær selv om man kanskje til og med har sykemelding men ikke er villig til å bruke den vet mer eller mindre man er i det ekstreme. Jeg er ikke noe A-Menneske. Når jeg styrer døgnrytmen min selv så er det ytterst sjeldent jeg står opp før 12. Men jeg har den tankegangen at jobb er jobb og jeg er glad for at jeg i det heletatt har en, så jeg gjør mitt ytterste for å være der når jeg har sagt jeg skal være der. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #35 Del Skrevet 27. februar 2015 Til skolen kommer jeg for sent litt for ofte. Til jobb så har jeg kommet for sent en gang, jobbet der i 2,5 år. Kom for sent med en halvtime fordi det var noe kluss i timelistene, og visste ikke at jeg jobbet før jeg ble ringt. Anonymous poster hash: 878d3...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2015 #36 Del Skrevet 27. februar 2015 Forsov meg en gang helt til kl 12 en dag jeg skulle møte på jobb kl 7... Men da hadde jeg ikke sovnet før kl 5 og hadde hatt flere dager med bare 2-3 timer søvn per døgn, så jeg tror kroppen kræsjet litt - de 5 alarmene jeg hadde på kunne ikke vekket meg for alt i verden. Men, etter at jeg fikk innarbeidet litt bedre søvn spiller det ikke så stor rolle om jeg ikke har sovet supergodt på et par-tre dager - jeg våkner likevel. I tillegg har jeg nå en jobb der jeg har mer ansvar og er klar over at det ER krise hvis jeg ikke møter (eller får noen andre til å møte, hvis jeg da reelt er syk, men da har jeg likevel hatt på alarm til vanlig tid og har dermed tid til å melde ifra). Tror det hjelper veldig mye, er aldri snakk om å "ligge fem minutter til" etc. Alarmen ringer, jeg våkner umiddelbart, står opp og kommer meg avgårde. Tror jeg har vokst meg til en bedre innstilling og er mer ansvarsbevisst, og det vet jeg nok når jeg sover også (slik at jeg våkner lettere av alarmen. Sover nemlig ellers like tungt som før, totalt upåvirket av lyder og andre ting rundt meg - har jeg ikke alarm på klokka 7 må det nok en bombe til for å vekke meg før klokka 10.). Anonymous poster hash: 4cefd...b7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 27. februar 2015 #37 Del Skrevet 27. februar 2015 Har forsovet meg ett par ganger.. Igår gjorde jeg vel egentlig det da, klokka var 0748 og bussen min går 0756... Rasket på meg klærne, spiste en banan, og når jeg var halveis mellom buss stoppet og meg, kjente jeg plutselig feberen og brekningene igjen Tuslet meg hjem og inn på badet og der ble jeg i 1 time før jeg klarte å ringe meg inn x) Har kommet forsent ett par ganger, selvom jeg ikke har forsovet meg... Busser som kommer forseint... >.< Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiania_Oslo Skrevet 27. februar 2015 #38 Del Skrevet 27. februar 2015 Hvis jeg skal ta de siste 3 årene blir det vel 2 ganger. Men jeg har kommet forsinket mest pga kollektivtrafikk...Innstilte tog,T-banenett som var nede og busser som ikke kommer seg opp bakken om vinteren..i tillegg til 1 trafikkulykke og en gang da et vogntog hadde skildd så den sperret to filer den ene veien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 27. februar 2015 #39 Del Skrevet 27. februar 2015 Ja som overskriften sier hvor ofte hender det at du kommer for sent, eller forsover deg? Jeg har nok en 2-3 dager i måneden jeg gjør det. Sover veldig urolig om nettene, selv om jeg legger meg til samme tid hver dag.Anonymous poster hash: c1cd9...b87 Ekstremt sjeldent. Har skjedd to ganger på fem år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 27. februar 2015 #40 Del Skrevet 27. februar 2015 (endret) Aldri forsovet meg Sykt med a-mennesker det er her da... I forrige jobben så tror jeg jeg hadde 6mnd med forseintkomming omtrent hver dag, riktignok en jobb jeg var greit lei av. Men nevertheless, resultat av en litt mer avslappet holdning og filosofi etter en tur til en super spesiell og god venn i australia. Hos meg henger det sammen med hvor mye jeg trives i jobben. Arbeidsmoralen min på jobb er ut av en annen verden, men forseintkomming er noe annet. Når jeg er i leder stillinger så er jeg uunnvikelig på å aldri være forsent men alltid første mann på jobb cirka. Viktig å være tidsnok på jobb for all del, men man kan fint se det i kontekst også. F. eks. hvis man legger igjen store mengder overtid på jobben, så er det en aksept og forståelse for litt forsentkomming etc. Helsemessige årsaker og annet. Man kan jo se på fravær i videregående kontra arbeidsliv f.eks, ekstremt fravær på vgs, i arbeidslivet sjeldent fravær selv om man kanskje til og med har sykemelding men ikke er villig til å bruke den vet mer eller mindre man er i det ekstreme. Jeg tror ikke det bare har med a-mennesker å gjøre at man forsover seg og kommer for sent. Mest kommer det an på alle de andre tingene du nevner om holdninger tilknyttet det du skal, så som; lei av, ikke en jobb som er så viktig å komme presis til for man kan jobbe det inn igjen på ettermiddagen, helsemessige årsaker, arbeidsmoral osv. Tror ikke det er mange ganger, om så aldri, at de som sier de forsover seg ofte, også forsover seg hvis de skal ut å reise og nå tidlig fly/transport når de skal på ferie. Merkelig det der (egentlig ikke). Folk kan hvis det er viktig nok for dem selv. Endret 27. februar 2015 av Berit 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå