AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #1 Del Skrevet 26. februar 2015 Jeg studerer lektor linjen ved universitetet, planen er å bli lærer. Studerer Nordisk og Religion, og et av de obligatoriske fagene er Bibelens tekster - og lesninger. Dette er generelt et tungt fag for meg, ettersom dette kanskje ikke er det jeg interesserer meg mest for. Jeg har null peiling på bibelen, så er veldig blank. Vi har ikke fått veldig mye informasjon, bortsett fra at vi skal levere dette som første utkast, og deretter forbedre å levere det fullstendige i slutten av mars. Oppgaven: Består av at vi skal velge 2 oppgaver, En oppgave knyttet til det NT, og et til det GT. Jeg har valgt disse oppgavene: 1. Gi en analyse av strukturen til et utvalg helbredelsesfortellinger fra evangeliene. Drøft til slutt om det er mulig å beskrive en felles struktur for disse fortellingene. 2. Fortolk Jesaja 6. ELLER 3. Fortolk visjonen av Menneskesønnen i Åp 1:9-20 (Hvilken av oppgave 2 eller 3 tenker dere er lettest for meg å jobbe med?) Ønsker alt av innspill!! Har virkelig null peiling innenfor dette området, og trenger all veiledning og forslag jeg kan få!! Takk på forhånd Anonymous poster hash: 3edb7...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 26. februar 2015 #2 Del Skrevet 26. februar 2015 Nå skal jeg ikke gjøre oppgaven for deg, men Lukas var lege så du kan prøve å tolke ting fra hans perspektiv i den første oppgaven og finne ut hva som passer inn i H-U-B-mønsteret. Helbredelse, under, befrielse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 26. februar 2015 #3 Del Skrevet 26. februar 2015 Jeg studerer lektor linjen ved universitetet, planen er å bli lærer. Studerer Nordisk og Religion, og et av de obligatoriske fagene er Bibelens tekster - og lesninger. Dette er generelt et tungt fag for meg, ettersom dette kanskje ikke er det jeg interesserer meg mest for. Jeg har null peiling på bibelen, så er veldig blank. Vi har ikke fått veldig mye informasjon, bortsett fra at vi skal levere dette som første utkast, og deretter forbedre å levere det fullstendige i slutten av mars. Oppgaven: Består av at vi skal velge 2 oppgaver, En oppgave knyttet til det NT, og et til det GT. Jeg har valgt disse oppgavene: 1. Gi en analyse av strukturen til et utvalg helbredelsesfortellinger fra evangeliene. Drøft til slutt om det er mulig å beskrive en felles struktur for disse fortellingene. 2. Fortolk Jesaja 6. ELLER 3. Fortolk visjonen av Menneskesønnen i Åp 1:9-20 (Hvilken av oppgave 2 eller 3 tenker dere er lettest for meg å jobbe med?) Ønsker alt av innspill!! Har virkelig null peiling innenfor dette området, og trenger all veiledning og forslag jeg kan få!! Takk på forhånd Anonymous poster hash: 3edb7...ef8 Se på pensumlistene til kristendom grunnfag. Du finner alt du trenger å vite der, og kan levere en god oppgave uten for mye pes. Bøkene kan lånes på biblioteket på studiestedet. Hvis ikke bør du kunne få dem på fjernlån. Lykke til 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 26. februar 2015 #4 Del Skrevet 26. februar 2015 Nå skal jeg ikke gjøre oppgaven for deg, men Lukas var lege så du kan prøve å tolke ting fra hans perspektiv i den første oppgaven og finne ut hva som passer inn i H-U-B-mønsteret. Helbredelse, under, befrielse. HUB mønsteret er nok ikke det de er ute etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 26. februar 2015 #5 Del Skrevet 26. februar 2015 Det finnes et kjekt lite analyseskjema, som tar deg punkt for punkt gjennom oppgaven din. De benytter det på Tf og Mf. Du finner det i kompendiene deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #6 Del Skrevet 26. februar 2015 Det finnes et kjekt lite analyseskjema, som tar deg punkt for punkt gjennom oppgaven din. De benytter det på Tf og Mf. Du finner det i kompendiene deres. Hm, hvor finner jeg disse? Har ikke sett at noe ligger ute verken på fagsiden eller på fronter.. Hadde vært kjekt! Anonymous poster hash: 3edb7...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 26. februar 2015 #7 Del Skrevet 26. februar 2015 Hm, hvor finner jeg disse? Har ikke sett at noe ligger ute verken på fagsiden eller på fronter.. Hadde vært kjekt! Anonymous poster hash: 3edb7...ef8 Jeg ville tatt kontakt med Mf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå