Gå til innhold

Hvor mye ansvar har du på jobben?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hva syns du om det? Føler du deg skikket til alt?

Sliter selv med å håndtere enkelte situasjoner med mye ansvar... Men har en stilling der jeg må ta ansvar for mye, og det stresser meg veldig, er redd for å ikke strekke til. Lurer derfor på hvordan det er på andres jobber.

Anonymous poster hash: f9a71...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carmen.

Hvor lenge har du jobbet nå? Jeg har jobbet i et par dager og er sjeleredd for å få sparken fordi jeg føler ikke jeg kan ta ansvar for en del saker. Men så er jeg fersk, så jeg vet ikke helt hvordan dette er. Er også stresset pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er avdelingsleder med ansvar for 6stk. Null stress, ser etter jobber med mer ansvar for å få mer utfordringer. Men så er jeg en som elsker å gi alt i jobb sammenheng og aldri gjør noe halvveis, i tillegg til å være veldig glad i personal ansvar. Så jeg står nok på motsatt side. Søstra som nettopp har blitt butikksjef noe jeg selv var for en god del år siden sliter og hater personal ansvaret og forsåvidt å mestre alle andre ansvar og da det er en liten butikk.

Hovedsaken etter min mening er å huske at det er jobb, holde seg saklig og ikke minst ta ting for hva de er og aldri ta det personlig. Struktur og kontroll er jo alfa og omega, og det kommer ofte med erfaring hvis det ikke faller seg helt naturlig. Man klarer ikke mer enn man klarer og kan ikke redde verden på en dag er vel det jeg sier oftest til ledere som sliter med å rekke over alt. Man må tåle at man ikke nødvendigvis kan rekke alt og det forstår folk. Ting tar tid og du kan bare rekke det du kan innenfor arbeidstiden, så må resten komme neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier på et sykehjem. Har på kvelder og helger ansvar for min avd + 1-3 andre (avhengig av sykdom ol). Det er ca 90 pasienter til sammen. Da har jeg ansvar for evt akutte situasjoner som oppstår som sykdom, skader, medisiner som ikke stemmer, medisinering utover tbl osv. 70 av disse pasienten kjenner jeg ikke i det hele tatt eller veldig lite. Jeg har kun legevakten og forhøre meg med, og de er ikke de hyggeligste å prate med, merkelig nok...

På travle dager kan det bli for mye.

På vanlige dager er vi som regel 1-4 sykepleiere og da har vi som oftest kun vår egen avd. Så da er ansvaret mindre.

Anonymous poster hash: ff920...883
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...