Gå til innhold

Hva vil dette si?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

(..) og full lønn i forbindelse med sykdom/permisjon er en gode som opparbeides, og gis etter ett års ansettelse.

Vil det da si at dersom man blir sykemeldt før ett år, så vil man ikke få full lønn? Er ikke det unormalt?
Har ikke vært så mye i arb.livet da jeg er ganske ung, så må spørre..

Anonymous poster hash: 5f052...074
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Norge så har vi Arbeidsmiljøloven (AML) Vil råde deg til å lese denne. Du har rett på sykepenger etter 6 uker.

Bedriften må rette seg etter norske lover, og kan ikke bare følge det de vil og lage egne regler

Anonymous poster hash: 56b9d...ced
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge så har vi Arbeidsmiljøloven (AML) Vil råde deg til å lese denne. Du har rett på sykepenger etter 6 uker.

Bedriften må rette seg etter norske lover, og kan ikke bare følge det de vil og lage egne regler

Men tolker jeg dette riktig? Betyr den setningen at man ikke kan få full lønn før ett år ved sykemelding? Eller mistolket jeg det?

Jeg synes det var veldig underlig og hadde aldri hørt noe sånt før.. Er en ganske stor bedrift også.

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tolker jeg dette riktig? Betyr den setningen at man ikke kan få full lønn før ett år ved sykemelding? Eller mistolket jeg det?

Jeg synes det var veldig underlig og hadde aldri hørt noe sånt før.. Er en ganske stor bedrift også.

TS

Jeg tolker det som deg. Helt på jordet. Kanskje bedriften er meldt til Arbeidstilsynet? Du bør ta en telefon dit med spørsmålene dine, og høre om de har noen rapporter om denne bedriften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det som deg. Helt på jordet. Kanskje bedriften er meldt til Arbeidstilsynet? Du bør ta en telefon dit med spørsmålene dine, og høre om de har noen rapporter om denne bedriften

Jeg skal undertegne kontrakten neste uke, og lurer på om jeg kan legge frem spørsmålet mitt til dem på en "pen" måte?

Jeg vet sannelig ikke om de er meldt til arbeidstilsynet, men er redd jeg mister jobben om jeg kontakter de.

Takk for svar :)

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...