Gå til innhold

Forelesninger - Sosialt, men ellers bortkastet tid?

Gjest Frank Slade

Anbefalte innlegg

Gjest Frank Slade

Når jeg går på forelesning snakker jeg med folk før, i pausene og etterpå. Det er som regel der vi avtaler å møtes eller jobbe med skole. Ellers møter jeg som regel ikke klassen min.

Så jeg vet ikke hva dere mener med at det ikke er sosialt å gå på forelesning.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg går på forelesning snakker jeg med folk før, i pausene og etterpå. Det er som regel der vi avtaler å møtes eller jobbe med skole. Ellers møter jeg som regel ikke klassen min.

Så jeg vet ikke hva dere mener med at det ikke er sosialt å gå på forelesning.

:)

Helt enig. Nå vet jeg ikke helt hvordan det er andre steder, men her jeg studerer er det vanlig at forelesningene begynner kvart over og slutter hel. Det blir en del korte pauser når vi har mange forelesningstimer sammenlagt. Litt stusselig å ikke sosialisere seg med medstudentene sine da. Selv om de fleste er vanedyr og setter seg et fast sted, gjerne med sin faste gjeng, er det ikke noe problem å komme i kontakt med andre dersom man plutselig skulle sette seg et annet sted. Da må man nesten ta litt initiativ da, og det er ikke alltid så lett. :)

Dersom jeg ikke hadde møtt opp i forelesningene hadde jeg ikke hatt like mange bekjentskaper som jeg har nå.

Anonymous poster hash: a4513...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går i forelesning fordi foreleseren gir meg flere knagger å henge stoffet på, jeg får inn stoffet på en auditiv måte og det er lettere å lese pensum når innholdet er litt kjent fra før. Men mest av alt fordi om jeg ikke hadde gått å hørt på han som leste opp powerpointen for meg, så hadde jeg aldri lest den powerpointen. Jeg er rett og slett ikke så strukturert at jeg hadde gått å satt meg på biblioteket mens de andre hadde forelesning, jeg hadde ligget hjemme i senga og sovet ut! :fnise: Så for meg er det gull verdt fordi om jeg møter opp, så tvinges jeg til å få med meg litt av pensumet ;)

Anonymous poster hash: 122db...a63

det der høres ut som meg nå når jeg tar opp vgs. Prøver å skjerpe meg siden jeg skal søke til uni. hva ligger snittet ditt på? Så at jeg vet hva ca snittet kan være selvom man slacker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok an på hva man studerer.

Jeg har tre emner nå, og det ene emnet kan man egentlig klare seg i uten å møte opp på alle forelesninger da det er mye tolkning og analysering, ikke egentlig så mye riktige svar. Man kan diskutere seg til en god karakter på eksamen liksom:)

Mens ett av de andre emnene har mye regler og forståelse, det er et tungt fag og pensumboka er litt dum. Og læreren er så flink til å forklare dette, og hun lærer oss masse triks som ikke står i pensum. Jeg vil si at en faktisk hadde klart å få en A på eksamen ved å bare være på forelesninger og bruke handouts fra lærer, og ikke lese pensum.

Og lærer gir oss jo oppgaver som er lignende de vi får på eksamen, det gjør ikke pensum.

Og man kan spørre lærer om det er noe man lurer på.

Det tredje faget er også tungt. Det har også diskutering, men mye viktigere å huske navn og årstall og hendelser og sånn her.. Så jeg syns også de forelesningene er viktige.

Lærer legger også ut powerpoints som ikke er forståelige om man ikke har vært i forelesning.

Sosialt er det og, syns jeg :)

Anonymous poster hash: d5dd0...9cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...