Gå til innhold

musekrigere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://pluss.vg.no/2015/02/23/1934/1934_23402829 Jeg skjønner ikke helt greia med kvinnelige spesialstyrker. Er det meningen at det skal være en hel tropp med kvinner i situasjoner hvor det kan være fordelaktig at de skal forføre fienden? Ellers ser jeg ikke poenget, hvis det ikke er et sånt formål er det vel bedre med bare mannlige spesialstyrker som det har vært?, de er jo sterkere og klarer mye mer? Anonymous poster hash: 9e92e...10f

Nå er det engang slik at det er FSK selv som har sett behovet for kvinnelige jegere, for å løse spesielle oppdrag som spesielt selekterte kvinner i slike sammenheng kan løse bedre enn menn. Det handler om å ha flere kapasiteter å spille på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er jo faktisk fordi FSK selv trenger et visst antall kvinner i spesiell situasjoner. Det er ekstremt få kvinner som klarer å prestere på nivå med menn i krevende militære avdelinger. Dermed er eneste måten å få flere kvinner inne her å skape situasjoner der kvinner ikke konkurrerer med menn, slik at de kun danker ut dårligere kvinner, men ikke blir utdanket av menn. Altså er ikke denne avdelingen skapt først og fremst for å skape stridsdyktige avdelinger, da hadde de laget en ekte eliteavdeling, men for å rekruttere flere kvinner til videre tjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://pluss.vg.no/2015/02/23/1934/1934_23402829

Jeg skjønner ikke helt greia med kvinnelige spesialstyrker. Er det meningen at det skal være en hel tropp med kvinner i situasjoner hvor det kan være fordelaktig at de skal forføre fienden? Ellers ser jeg ikke poenget, hvis det ikke er et sånt formål er det vel bedre med bare mannlige spesialstyrker som det har vært?, de er jo sterkere og klarer mye mer?

Det er ingen spesialstyrke, bare journalister som tuller med begrepene, det er et treårig prøveopplegg med en rekrutteringsavdeling for å forsøke å få halet noen få utvalgte kvinner gjennom et knallhardt år for at de i teorien skal kunne klare spesialjegeropptak. Grunnen til dette er at ingen kvinner har klart å komme gjennom fallskjermjegerutdanningen (som har akkurat samme funksjon som den kvinnelige jegertroppen, altså å forberede soldater til i første rekke spesialjegeropptak). Er vel over 1000 søkere til fallskjermjeger, 20-30 fullfører utdanningen. Omtrent umulig for en kvinne.

Kvinner kan skyte like bra som menn

Sannhet med modifikasjoner. Dess lettere kroppen er jo vanskeligere er det å kontrollere fullautomatisk ild. Når spesialjegere på oppdrag i Afghanistan har bært på utstyr som veier mer enn dem selv (70-80-90kg) og bært dette opp på fjell med bratt stigning sier det seg selv at dette er umulig for en kvinne. En kvinne kan aldri være like god som en mann til tradisjonell spesialsoldattjeneste, det de dog kan være bedre på er noen avgrensede oppgaver som FSK har måttet hente inn kvinner fra andre avdelinger for.

Israel bruker kvinnelige elite soldater, det er det vel kanskje en grunn til det.

Ellers har jeg hørt at islamister er livredd for å bli drept av en kvinne?

Det andre er jo at om man skal bruke kvinnelige agenter i sivil, så kan det være lurt å ha tilgang til noen med kompetanse.

Ingen kvinner i israelske spesialstyrker, IDF har hatt dårlige erfaringer med kvinner i kamp. Agentvirksomhet går vel i første rekke under etteretningsbataljonen.

De er spesialtrente i å klemme og nusse invaderende styrker. :fnise:

De i jegertroppen har bedre militære ferdigheter enn nesten alle vernepliktige inne til førstegangstjeneste, dette blir bare smålig. Over 300 søkere og 10 igjen, det er en prestasjon.

Endret av Meeh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner og skytevåpen... *sukk*... :fnise::laugh:

79f2f4dda03af2f1cdd951c57a4b6439.600x.jp



Anonymous poster hash: 345af...90e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker litt diskriminerende/sexist å basere en elitestyrke på kjønn... Virker fjernt spør du meg :-/ De burde kunne delta på lik linje med andre elitesoldater, ikke få en egen bataljon.

FSK, MJK, osv. har i mange år vært helt åpne for kvinner. Problemet er bare at det enda ikke er en eneste en kvinne som en gang har kommet gjennom det første opptaket. For i motsetning til resten av forsvaret gir ikke disse styrkene mye lettere krav til kvinner.

Så i PK Norge så oppretter man en egen "spesialstyrke" for disse jentene som ikke klarer kravene i de vanlige spesialstyrkene slik at disse også skal kunne kjenne seg spesielle....

Anonymous poster hash: 90dd7...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner kan skyte like bra som menn

Ja for det er bare det soldater gjør....

Ligger de på en skytebane og skyter på hverandre?

Anonymous poster hash: 90dd7...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Israel bruker kvinnelige elite soldater, det er det vel kanskje en grunn til det.

De israelske kvinnelige "elite soldatene" er ikke i frontlinjen. De er som over alt ellers beskyttet og stort sett inne i basen.

Anonymous poster hash: 90dd7...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mannfolka her inne som er tøffest i kjeften, og bare sitter på KG og spyr ut kvinnefiendlighet, hadde ikke nådd de her kvinnene opp til knærne en gang. De damene som hevder seg best i spesialstyrker, militæret eller andre liknende grener, tar innersvingen på alt av smågutter som gjemmer seg bak en pc-skjerm og spyr ut nedlatenheter. Hjelper jævlig lite å være tastaturtøff når fysikken og mentaliteten din er som bamsemums.



Anonymous poster hash: 3800b...a3e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mannfolka her inne som er tøffest i kjeften, og bare sitter på KG og spyr ut kvinnefiendlighet, hadde ikke nådd de her kvinnene opp til knærne en gang. De damene som hevder seg best i spesialstyrker, militæret eller andre liknende grener, tar innersvingen på alt av smågutter som gjemmer seg bak en pc-skjerm og spyr ut nedlatenheter. Hjelper jævlig lite å være tastaturtøff når fysikken og mentaliteten din er som bamsemums.

Anonymous poster hash: 3800b...a3e

Oj så sint.

Ser vi traff en nerve ja...

Til info: Når jeg var i førstegangstjenesten fikk jeg følgende på den fysiske røykdykker testen:

  • 12 hangups (etter å ha skallet hodet i en bom som hang over den jeg hang fra så jeg ble svimmel på den første)
  • 65 pushups (tok en del flere, men det var de jeg fikk godkjent da jeg fikk noen av dem underkjent pga at jeg ikke hadde brystet helt ned i gulvet)
  • 3000 meter 10.40
  • 80 situps
  • 80 kg 8 repitisjoner i max på benkpress (det er ganske bra da jeg var rimelig spinkel og veide rett over 60 kg)
  • Svømmingen var uten tidskrav 200 meter så jeg vet ikke tiden.
  • 1 mila skulle fullføres sammen med hele troppen og på under en time og det klarte vi, men jeg har altså ikke noe individuell tid, men å jogge den på rett over 50 minutter var ihvertfall veldig avslappende (jeg tok meg til og med tid til en pissepause da).

Marinejeger kommandoen har litt andre fysiske tester (f.eks 5000 meter istedenfor 3000 meter, ol.) men hvis man interpolerer disse ville jeg nok ha kommet godt innenfor de fysiske minstekravene til MJK opptaket. Men all frysingen under opptaksperioden ville jeg nok ha taklet dårlig (selv om jeg faktisk gikk gjennom klaustanken på røykdykker utdanningen med vann når det var 4-5 minusgrader ute) da jeg er veldig frysen av meg og takler kulda dårlig.

MJK sine fysiske minstekrav

Selv disse fysiske minstekravene sliter altså de aller aller fleste jenter med å komme opp til. Mens for en ganske stor andel av gutta er de helt fint overkommelige (det er andre ting under opptaket de heller ryker på som for det meste går på å psykisk kunne presse seg selv til å holde ut ubehagelige ting).

Så dine fordommer stemmer nok dårlig.

Anonymous poster hash: 90dd7...5a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så sint.

Ser vi traff en nerve ja...

Til info: Når jeg var i førstegangstjenesten fikk jeg følgende på den fysiske røykdykker testen:

  • 12 hangups (etter å ha skallet hodet i en bom som hang over den jeg hang fra så jeg ble svimmel på den første)
  • 65 pushups (tok en del flere, men det var de jeg fikk godkjent da jeg fikk noen av dem underkjent pga at jeg ikke hadde brystet helt ned i gulvet)
  • 3000 meter 10.40
  • 80 situps
  • 80 kg 8 repitisjoner i max på benkpress (det er ganske bra da jeg var rimelig spinkel og veide rett over 60 kg)
  • Svømmingen var uten tidskrav 200 meter så jeg vet ikke tiden.
  • 1 mila skulle fullføres sammen med hele troppen og på under en time og det klarte vi, men jeg har altså ikke noe individuell tid, men å jogge den på rett over 50 minutter var ihvertfall veldig avslappende (jeg tok meg til og med tid til en pissepause da).

Marinejeger kommandoen har litt andre fysiske tester (f.eks 5000 meter istedenfor 3000 meter, ol.) men hvis man interpolerer disse ville jeg nok ha kommet godt innenfor de fysiske minstekravene til MJK opptaket. Men all frysingen under opptaksperioden ville jeg nok ha taklet dårlig (selv om jeg faktisk gikk gjennom klaustanken på røykdykker utdanningen med vann når det var 4-5 minusgrader ute) da jeg er veldig frysen av meg og takler kulda dårlig.

MJK sine fysiske minstekrav

Selv disse fysiske minstekravene sliter altså de aller aller fleste jenter med å komme opp til. Mens for en ganske stor andel av gutta er de helt fint overkommelige (det er andre ting under opptaket de heller ryker på som for det meste går på å psykisk kunne presse seg selv til å holde ut ubehagelige ting).

Så dine fordommer stemmer nok dårlig.

Anonymous poster hash: 90dd7...5a0

Mjaok....du er en person, og er neppe representativ for resten av mannfolka i tråden her. Hvis du i det hele tatt snakker sant, men det får vi jo aldri vite...

Anonymous poster hash: 3800b...a3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gifte meg med en kvinnelig-spesialstyrke soldat.

;)

ira_resurgence.jpg

Anonymous poster hash: 345af...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også stusset litt over at de hadde en egen bataljon.
Skjønner ikke at de ikke kan være på samme gruppe som mannfolka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også stusset litt over at de hadde en egen bataljon.

Skjønner ikke at de ikke kan være på samme gruppe som mannfolka.

Tropp, ikke bataljon som er noe helt annet.

De er ikke i samme tropp fordi de ikke har sjans til å prestere på nivå med mannfolka. Derfor har man laget en egen tropp der de kun konkurrerer mot andre kvinner. De er mer enn velkomne inn i den vanlige fallskjermjegertroppen, men ingen kvinner har klart det enda.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Det er vel ikke noe amazon tropp, disse skal vel spres ut blant andre tropper?

Får ikke lest pga. betal sperre. Om de blir fordelt på flere andre tropper som har menn i seg, er dette en god ting. Er mange strategiske og taktiske fordeler med kvinner i felt(mer så i spesial styrker enn vanlig felt tropper)

Kvinner har siden tidenes morgen blitt brukt i spion arbeide og snikmordere. og faktum er at i det øvrste spesial styrkene er forskjell på soldat og spion ganske liten. De må kunne gjøre begge deler.

Da er det en fordel å ha en kvinne, de kan ofte gli bedre inn i omgivelser osv. Kommer det 3 store menn som ser ut som de kan benkløfte en liten buss, spiller det ingen rolle om de har langt hår eller går i dress, de blir lagt merke til.

En kvinne kan derimot bedre gjemme seg, eventuelt bare se "uskyldig ut"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gifte meg med en kvinnelig-spesialstyrke soldat.

Rettelse, jeg vil at en kvinnelig-spesialstyrke soldat banker meg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel ikke noe amazon tropp, disse skal vel spres ut blant andre tropper?

Får ikke lest pga. betal sperre. Om de blir fordelt på flere andre tropper som har menn i seg, er dette en god ting. Er mange strategiske og taktiske fordeler med kvinner i felt(mer så i spesial styrker enn vanlig felt tropper)

Kvinner har siden tidenes morgen blitt brukt i spion arbeide og snikmordere. og faktum er at i det øvrste spesial styrkene er forskjell på soldat og spion ganske liten. De må kunne gjøre begge deler.

Da er det en fordel å ha en kvinne, de kan ofte gli bedre inn i omgivelser osv. Kommer det 3 store menn som ser ut som de kan benkløfte en liten buss, spiller det ingen rolle om de har langt hår eller går i dress, de blir lagt merke til.

En kvinne kan derimot bedre gjemme seg, eventuelt bare se "uskyldig ut"

Nei dette er en egen jentetropp. Dette er ikke en avdeling som blir satt opp for oppdragsløsing, men rekruttering. Siden ingen kvinner har klart å komme seg inn i noen av spesialavdelingene har man laget en egen jentetropp for å prøve å trene opp disse jentene slik at kanskje noen av dem klarer opptaket og tjenesten i de operative spesialavdelingene. Dette fordi man ser et behov for kvinner i situasjoner som du nevner, og andre situasjoner der kultur osv. gjør det til en fordel.

Det skal bli spennende å se. Jeg tror andelen kvinner som vil være i stand til å takle de fysiske påkjenningene forbundet med lange infiltrasjoner med tunge pakninger er ekstremt liten, da jeg er redd belastningsskader osv. vil bli et enda større problem enn det allerede er for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er en egen jentetropp. Dette er ikke en avdeling som blir satt opp for oppdragsløsing, men rekruttering. Siden ingen kvinner har klart å komme seg inn i noen av spesialavdelingene har man laget en egen jentetropp for å prøve å trene opp disse jentene slik at kanskje noen av dem klarer opptaket og tjenesten i de operative spesialavdelingene. Dette fordi man ser et behov for kvinner i situasjoner som du nevner, og andre situasjoner der kultur osv. gjør det til en fordel.

Det skal bli spennende å se. Jeg tror andelen kvinner som vil være i stand til å takle de fysiske påkjenningene forbundet med lange infiltrasjoner med tunge pakninger er ekstremt liten, da jeg er redd belastningsskader osv. vil bli et enda større problem enn det allerede er for menn.

Det som kommer til å skje er bare at når ingen av disse jentene heller klarer det så bare setter de ned kravene for jenter å komme inn i jeger kommandoene slik de har gjort over alt ellers i forsvaret.

Politiske kvote mål foran resultater.

Anonymous poster hash: 90dd7...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...