Gå til innhold

Personalmøte på jobben..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger svar fort som mulig. Det er pesonalmøte på jobben, og arb.giver har en gang ikke sagt tidspunkt.. men uansett, det har seg slik at jeg pendler til og fra jobb. Sammenlagt 3 timer transport. Møtet er på en dag jeg ikke jobber, og det at vi får betalt for 2 timer +, vil ikke dekke reiseutgiftene.. skal arb. giver dekke denne kostnaden eller hvordan funker det?



Anonymous poster hash: 86a75...e34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min jobber i staten og der hvor han er er det alltid personalemøter på en fast ukedag (han jobber turnus), og det er hans fridag. Han kuttet stillingen ned til 80 % da han synes lykken er å få drive på med ting han liker å gjøre (hobbyer), det er det økonomi til :)

Men nå er alle møtene lagt til fridagen hans, og da er det forventet at han skal komme. Han går også med tap pga lang reise til jobb+ at han mista fridagen sin!

Så nå driver han å prøver å få byttet fridagen sin, sånn at han får fridagen sin som fridag.

Det skal ikke være lett!



Anonymous poster hash: a8d39...786
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det er mer viktig at dere møter på møte enn hos oss da, men jeg drar ikke på møte hvis jeg har fri, og det er den eneste fridagen min i uka. har man fri så har man fri mener jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel bare å la være å møte da? Kan vel ikke være obligatorisk å møte på jobb på en fridag. Det er jo å regne som overtid eller ekstravakt.

Dersom du har tariff har du sikkert en avtale om minimumslengde på en vakt/arbeidsdag også?



Anonymous poster hash: 345d3...40f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...