AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #1 Skrevet 25. februar 2015 http://www.dagbladet.no/2014/06/21/kultur/meninger/kronikk/innvandring/oslo/33963646/ Fortsetter innvandringsnivået til hovedstaden som de siste årene, vil åtte delbydeler snart få en innvandrerbefolkning på 86 prosent eller mer. Oslos befolkning endres rekordraskt. En ny rapport fra Human Rights Service avdekker at om 16 år kan Oslo ha åtte områder med en befolkningssammensetning som sosialt, økonomisk og kriminelt belastede Rosengård i Malmö, et nå tapt territorium for den svenske staten. Stiller politikerne seg bak utviklingen? Ifølge OECD har Norge de siste årene vært det fremste innvandringslandet innenfor OECD-systemet. I eksempelvis 2011 hadde Norge Europas høyest nettoinnvandring med 9,4 personer per 1000 innbyggere (Eurostat), over fem ganger høyere enn snittet i EU på 1,8 personer per innbygger. Byen de fleste nyankomne søker seg til er Oslo. SSB la nettopp fram en ny befolkningsframskrivning. KONKRET snakker vi om følgende delbydeler i Oslo (andel innvandrerbefolkning angitt prosentvis i parentes): Linderud (86), Vestli (88), Trosterud (89), Veitvet (91), Rommen (92), Fossum (94), Haugenstua (94), og Furuset (100). Den store majoriteten vil ha ikke-vestlig bakgrunn. I tillegg vil Oslo i 2030 ha sju av 15 bydeler med norsk minoritet. Hvorfor forteller ikke SSB om denne dramatiske utviklingen? Må andre fagmiljø utfordre SSBs maktmonopol, som også Kristin Clemet mener (Aftenposten 13. mai)? La meg vise et eksempel til på underkommunikasjon fra SSB: I SSBs høyalternativ i den nye framskrivningen, som er lavere enn observert vekst siste fem år, vil Norges befolkning vokse til fra 5,1 millioner til 14 millioner i 2100. Av disse vil 6,1 millioner ha innvandrerbakgrunn (første eller andre generasjon), og 4,5 millioner av disse igjen (tre av fire) vil ha ikke-vestlig bakgrunn. SSB unnlater å fortelle at de med norsk bakgrunn vil ligge stabilt.Hvorfor kamufleres den mest dramatiske endringen av Oslo og Norge i moderne tid? Anonymous poster hash: 93982...b6f 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #2 Skrevet 25. februar 2015 Skal aldri kjøpe leilighet i Oslo ihvertfall, så kan jeg flytte på dagen når de oversvømmer bydelene. Anonymous poster hash: d1804...23b 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #3 Skrevet 25. februar 2015 Det er en grunn til at jeg og andre i mitt nettverk holder oss unna Oslo. Anonymous poster hash: 90ff6...456 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #4 Skrevet 25. februar 2015 Om det er rasistisk å si at jeg er lei av alle den jævlig innvandringen fordi det forsøpler Norge, så er jeg en stoooor rasist! Anonymous poster hash: 90ff6...456 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2015 #5 Skrevet 25. februar 2015 Og alikevel, en som postet et parodibarometer her om at AP gjør det veldig bra om dagen, de som stemmer har ikke noe i mot denne syke utviklingen? Anonymous poster hash: d1804...23b 2
Avalon Skrevet 26. februar 2015 #6 Skrevet 26. februar 2015 Ryddet for støtende og rasistisk innlegg. - Avalon, mod
Spaghetti Skrevet 26. februar 2015 #7 Skrevet 26. februar 2015 (endret) Finnes mange flotte innvandrere i Oslo, men også mange som utnytter systemet og er kriminelle. Hvor stor % av befolkningen i Oslo kan være innvandrere før folk synes det blir for mye? 10%? 20%? 50? Innlegg redigert. - Avalon, mod Endret 26. februar 2015 av Avalon
Avalon Skrevet 26. februar 2015 #8 Skrevet 26. februar 2015 Ryddet for svar på moderering. Minner om at spørsmål ang. moderering tas på PM eller ris og ros. - Avalon, mod
Drizzt Skrevet 26. februar 2015 #9 Skrevet 26. februar 2015 Oslo går i feil retning når de aller fleste ikke-vestlige velger å bosette seg nettopp der. Flere bydeler blir ghettoisert, nordmenn flytter ut, skoletilbud forverres og det blir generelt mindre trygt å ferdes i gatene. En midlertidig løsning blir å tvangsflytte dem og spre dem jevnere over hele landet. Noen få % utlendinger i skolen eller bydelene kan berike, men blir det for mange - da går det utover kvaliteten og mulighetene for integrering og forsvarlig norskopplæring. De få % får nyte av å være få - gjenger dannes ikke, de klarer å lære språket og leve i norsk miljø. Og det blir fort for mange flere steder. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #10 Skrevet 26. februar 2015 ADVARSEL: Artikkelen er skrevet av Hege Storhaug, søk henne opp for å finne ut hvem som skriver artikkelen hvis du leser den! Anonymous poster hash: aeaf7...69d 2
Gothminister Skrevet 26. februar 2015 #11 Skrevet 26. februar 2015 Om det er rasistisk å si at jeg er lei av alle den jævlig innvandringen fordi det forsøpler Norge, så er jeg en stoooor rasist! Anonymous poster hash: 90ff6...456 Nei det er ikke rasistisk å si. Man er ikke rasist selv om man er i mot innvandring. 1
Gothminister Skrevet 26. februar 2015 #12 Skrevet 26. februar 2015 ADVARSEL: Artikkelen er skrevet av Hege Storhaug, søk henne opp for å finne ut hvem som skriver artikkelen hvis du leser den! Anonymous poster hash: aeaf7...69d Hege er blant dem med best innsikt i islam og hva islam virkelig står for her i landet. Derfor er sosialistene så kritisk til henne. Hun avkler islam og det skal man ikke mot det nye herrefolket. De kan jo bli krenket. 2
Gjest Vind Skrevet 26. februar 2015 #13 Skrevet 26. februar 2015 Igjen lager vi rasistiske og fordomsfulle tråder. Huff.
Gothminister Skrevet 26. februar 2015 #14 Skrevet 26. februar 2015 Igjen lager vi rasistiske og fordomsfulle tråder. Huff. Hvor finner du noe om raseteorier i denne tråden? 2
Gjest Vind Skrevet 26. februar 2015 #15 Skrevet 26. februar 2015 Hvor finner du noe om raseteorier i denne tråden? Det er i underteksten.
Gothminister Skrevet 26. februar 2015 #16 Skrevet 26. februar 2015 Det er i underteksten. Kan ikke se noe om rase jeg. Sikker på at du ikke bare tolker det dit du selv vil? Ofte ser man det i debatter der rasisme plutselig dukker opp i debatter om innvandring. Men kom gjerne med eksempler du mener handler om at en rase er mer overlegen en annen. Er vi egentlig sikker på at mennesker er av ulike raser? Man er ikke enig i dette spørsmål. 2
Gjest Vind Skrevet 26. februar 2015 #17 Skrevet 26. februar 2015 (endret) Kan ikke se noe om rase jeg. Sikker på at du ikke bare tolker det dit du selv vil? Ofte ser man det i debatter der rasisme plutselig dukker opp i debatter om innvandring. Men kom gjerne med eksempler du mener handler om at en rase er mer overlegen en annen. Er vi egentlig sikker på at mennesker er av ulike raser? Man er ikke enig i dette spørsmål. Jeg påpekte at jeg opplevde tråden som rasistisk. Begrepet rasisme er bredere enn bare rasespørsmål. Jeg tror folk er folk uansett. Endret 26. februar 2015 av Vind
Gothminister Skrevet 26. februar 2015 #18 Skrevet 26. februar 2015 Jeg påpekte at jeg opplevde tråden som rasistisk. Begrepet rasisme er bredere enn bare rasespørsmål. Jeg tror folk er folk uansett. Den moderne populistiske definisjon av rasisme handler om alt fra kultur til rase. Jeg forholder meg ikke til slik populisme. Rasisme handler kun om teorien om rase, der en rase er mer overlegen en annen. I denne tråden eksisterer det ikke et snev av rasisme. Selv om folk hadde sagt at Norge er kun for Nordmenn, så er ikke det rasisme. Det er og skal være legitimt og ha en mening om at Norge er kun for etnisk Norske. Til opplysning. Jeg er ikke i mot innvandring. Jeg forholder meg til kampen mot ideologier som nazisme og islam. Som jeg ser på som like og menneskefiendtlige. 2
jabx Skrevet 26. februar 2015 #19 Skrevet 26. februar 2015 ADVARSEL: Artikkelen er skrevet av Hege Storhaug, søk henne opp for å finne ut hvem som skriver artikkelen hvis du leser den! Hun er en modig og dyktig kvinne. Respekt. 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2015 #20 Skrevet 26. februar 2015 Igjen lager vi rasistiske og fordomsfulle tråder. Huff. Gå ta deg en bolle. Anonymous poster hash: 93982...b6f 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå