Gå til innhold

Noen som fortsatt tror Tyrkia er et demokrati?

kat-e

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

http://www.telegraph.co.uk/news/politics/david-cameron/11283924/David-Cameron-I-still-want-Turkey-to-join-EU-despite-migrant-fears.html

David Cameron , britisk statsminister vil ha TYRKIA i EU....

Fyren har mistet vettet...Ikke bare ville det ført til flere titals millioner av ekstra innvandrere fra Tyrkia, men EU hadde også delt grenser med Syria og Irak...

Og nei Tyrkia er laaangt fra demokratisk ifølge våre standarder.

Endret av ensombåttur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skremmende. Jeg eier en fin leilighet i Tyrkia og er der nede ganske ofte.

Må ærlig innrømme at jeg liker utviklingen pent lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EU ønsker jo å innlemme Tyrkia i EU og schengen... Stakkars oss!

Anonymous poster hash: c6e0f...796
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Erdogan driver med ytringsansvar, ikke mer enn det. At Tyrkia er så langt som mulig fra demokrati under hans tid er almenkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.telegraph.co.uk/news/politics/david-cameron/11283924/David-Cameron-I-still-want-Turkey-to-join-EU-despite-migrant-fears.html

David Cameron , britisk statsminister vil ha TYRKIA i EU....

Fyren har mistet vettet...Ikke bare ville det ført til flere titals millioner av ekstra innvandrere fra Tyrkia, men EU hadde også delt grenser med Syria og Irak...

Og nei Tyrkia er laaangt fra demokratisk ifølge våre standarder.

Utrolig, siden Cameron også ønsker England ut av EU, men jeg vil gjette på at dette kan ha med konflikten mellom EU og Russland. Jeg tviler på om Tyrkia blir med i EU.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skremmende. Jeg eier en fin leilighet i Tyrkia og er der nede ganske ofte.

EU ønsker jo å innlemme Tyrkia i EU og schengen... Stakkars oss!

Anonymous poster hash: c6e0f...796

Ja stakkars dere rike nordmenn..

Her er det snakk om innbyggere som ikke får bruke deres naturlige menneskerettighet;ytringsfriheten, og dere tenker bare på dere selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nesten i ferd med å kjøpe en leilighet i Hellas for ikke veldig lenge siden. En venn som flyttet til Nederland for å jobbe og skulle selge leiligheten sin - fin, oppusset og stor med en flott beliggenhet. Bra jeg ikke falt for fristelsen med tanke på utviklingen i Hellas i det siste. Det er jo en risikosport å kjøpe eiendom i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ytringsfrihet er ikke direkte koblet til demokrati. Man kan fint ha demokreti uten ytringsfrihet, og det er faktisk mulig å ha ytringsfrihet i ett diktatur. (Men hva skal du med ubegrenset makt hvis du ikke skal BRUKE den)

2. Mye av grunnen til at en del grupperinger ønsker Tyrkia inn i EU , er fordi det styrker den delen av det tyrkiske samfunnet som er motstander av en islamsk stat. Bedre ha ett Tyrkia av dagens type innen EU, enn ett Iran lignende Tyrkia utenfor. Spesielt siden vår vestlige bruk av Tyrkia som inngang til resten av midtøstens konfliktområder, er på vei til å markant styrke de islamske maktområdene i Tyrkia. Det er de samme som kommer under angrep når Kurderene begynner å cashe inn, så de styrkes dag for dag.

3. Ja, Camron spiller høyt om EU medlemskapet for England. Men ingen ansvarlig politiker vil isolere England fra EU. Og ja, England har MYE større behov for EU enn EU har for England.

Fyren er ikke dum, men det kan hende at han har satset for hardt til å komme ut med gevinst. Vi får se.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ytringsfrihet er ikke direkte koblet til demokrati. Man kan fint ha demokreti uten ytringsfrihet, og det er faktisk mulig å ha ytringsfrihet i ett diktatur. (Men hva skal du med ubegrenset makt hvis du ikke skal BRUKE den)

2. Mye av grunnen til at en del grupperinger ønsker Tyrkia inn i EU , er fordi det styrker den delen av det tyrkiske samfunnet som er motstander av en islamsk stat. Bedre ha ett Tyrkia av dagens type innen EU, enn ett Iran lignende Tyrkia utenfor. Spesielt siden vår vestlige bruk av Tyrkia som inngang til resten av midtøstens konfliktområder, er på vei til å markant styrke de islamske maktområdene i Tyrkia. Det er de samme som kommer under angrep når Kurderene begynner å cashe inn, så de styrkes dag for dag.

3. Ja, Camron spiller høyt om EU medlemskapet for England. Men ingen ansvarlig politiker vil isolere England fra EU. Og ja, England har MYE større behov for EU enn EU har for England.

Fyren er ikke dum, men det kan hende at han har satset for hardt til å komme ut med gevinst. Vi får se.

Det er mange i Tyrkia som misliker Erdogan sterkt, jeg vet.

Anonymous poster hash: 319cb...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke så sikker på om Tyrkia ønsker å bli med i EU. Da må landet bli mer åpent og demokratisk.

Anonymous poster hash: 2d57d...d3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så sikker på om Tyrkia ønsker å bli med i EU. Da må landet bli mer åpent og demokratisk.

TYRKIA ønsker det; men det er grupper i Tyrkia med makt som ikke ønsker det.

Det interesante spørsmålet er hva Erdogan ønsker : Han virker å ville inn i EU, men han er ikke så dum at han ikke vet det vil ha konsekvenser; betyr dette at han forventer å bytte maktbaser, og hvordan skal han da klare følge sitt nye publikum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia vil bli det landet i EU med størst befolkning og får altfor mye makt, men det er jo ikke det som er viktig. Det HANDLER ikke om Tyrkia er demokratisk eller ikke.

TYRKIA ER IKKE ET EUROPEISK LAND, det er et land som er dominert av en viss religion man ikke vil ha. Europa skal IKKE dele grenser med Syria eller Irak, er du klar over hvilke konsekvenser dette får for innvandringen?

Hvorfor ikke bare invitere Japan inn i EU med det samme?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TYRKIA ønsker det; men det er grupper i Tyrkia med makt som ikke ønsker det.

Det interesante spørsmålet er hva Erdogan ønsker : Han virker å ville inn i EU, men han er ikke så dum at han ikke vet det vil ha konsekvenser; betyr dette at han forventer å bytte maktbaser, og hvordan skal han da klare følge sitt nye publikum.

Jeg håper aldri tyrkia kommer med i EU uansett, selv om det har vært tålelig vestlig orientert etter Atatürk så viser utviklingen de siste årene at dette kan være veldig variabelt med tanke på hvem som er statsledere.

Problemet er at Tyrkia kan prøve å lure seg inn i EU når de i en periode har et relativt vestlig styre, før de (etter at de har greid å bli medlem) snur på fjøla igjen når et nytt og mer konservativt styre får makten. Jeg ønsker ikke en slik utvikling og håper EU holder Tyrkia utenfor.

Anonymous poster hash: a918a...48b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia vil bli det landet i EU med størst befolkning og får altfor mye makt, men det er jo ikke det som er viktig. Det HANDLER ikke om Tyrkia er demokratisk eller ikke.

TYRKIA ER IKKE ET EUROPEISK LAND, det er et land som er dominert av en viss religion man ikke vil ha. Europa skal IKKE dele grenser med Syria eller Irak, er du klar over hvilke konsekvenser dette får for innvandringen?

Jeg hadde mye heller tatt Japan inn i EU lenge før Tyrkia for å si det sånn.

Anonymous poster hash: a918a...48b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Vel i motsetning til Japan er ihvertfal Tyrkia litt i Europa.

Men Norge er ikke med i EU så vi har ingen rett til å utale oss. Våre meninger hva angår EU betyr ingenting siden vi har valgt å ikke være med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stakkars dere rike nordmenn..

Her er det snakk om innbyggere som ikke får bruke deres naturlige menneskerettighet;ytringsfriheten, og dere tenker bare på dere selv..

Hvem skulle vi ellers tenke på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...