Gå til innhold

Tur til Florida med barn

Jens

Anbefalte innlegg

Vi skal til Florida neste påske og ønsker å få med oss skikkelig deilige hvite strender, Disney land, sea world, og selfølgelig Miami. Barna er 7 og 11. Noen som har vært på en slik tur og som kan anbefale hvordan vi legger opp turen. Hvor burde vi fly til, og hvor burde vi bo? Vil gjerne bo med høy standard, dog barnevennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solstråla88

Ville leid hus om jeg var dere. Ellers er det stort sett hvite strender overalt i florida, cocoa beach likte jeg veldig godt da jeg bodde i orlando. Norwegian flyr direkte til orlando, vi flyr med de når vi skal nedover i september. Vi leier villa fra www.norwegianvilla.com eller noe. Har leid igjennom de før og vært kjempe fornøyd. Ville også tenkt på hvilke disney parker dere vil besøke. Jeg har selv jobbet der, og totalt er det 7 parker om jeg ikke husker feil. Alle er veldig fine, det kommer bare ann på hva som er viktig for dere å få med dere. Seaworld er fantastisk! Personlig hadde jeg heller dratt til key west enn miami, har bare vært i miami, og synes det var veldig oppskrytt. Key west har jeg hørt veldig mue bra om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dere bør være og slikt kommer jo ann på hva dere liker - og hvor lenge dere skal være borte.

Vi har vært en del ganger og har som regel vært borte i ca 14 dager +/-.

Vi har oftest vært størstedelen av tiden i Orlando også kombindert det med enten 4-5 dager i Clearwater /mye finere enn Cocoa Beach) eller Cruise til Bahamas for eksempel.

Clearwater har kjempe fine strende og ligger nært Orlando (tar vel 1,5time å kjøre).

Sist var vi på ett 4 dagers cruise - det var kjempe fint. Mannen var skeptisk i forkant men vi koste oss masse. (Booket med NCL).

Miami ville jeg ikke dratt med barn. Det er ett kuul sted for shopping, uteliv osv osv men skulle jeg reist dit igjen ville jeg dratt på jentetur - ikke familieferie :)

Vi har flydd med Iceland Air de siste gangene. Oslo - Reyykjavik - Orlando.

Jeg liker å bo i nærheten av Downtown Disney når vi er der - men skal du bo skikkelig fint i Orlando (og ikke bryr deg om pris) ville jeg valgt ett av de finere Disney hotellene. For eksempel Grand Floridian eller Polynesian.

PS. Du vil til Disney World (ikke Disneyland - Disneyland er i California.)

OG - jeg anbefaler på det sterkeste å reise til DISCOVERY COVE. Liten park drevet at de som har Seaworld bla. De slipper max in 1000 pers der pr dag. (Mot kanskje 70.000 or dag i høysesongen i en del av de andre parkene). Det koster en god del å komme inn der - men da er mat og drikke og alt mulig inkludert. Den dagen vi hadde der, tror jeg må ha vært den beste dagen vi har hatt i Orlando - ever (ok minus den dagen vi giftet oss der borte noen år før..hehehe.) :)

https://discoverycove.com/

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener Disney World. Disneyland er i California.

Anonymous poster hash: 21291...c25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar

Vi skal være borte i 10 dager.

det vi ønsker er beachliv og palmer og en utflukt til Orlando og parkene der. Ønsker jo også Miami men det blir kanskje litt langt?

Og, Key West? Også fristende......

Vi ønsker ikke å leie hus da vi er 19 stykker( 8 voksne og 11 barn....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miami-Orlando er ikke noe dagstur for å si det sånn ;) Men det er ikke noe problem å være ett sted og dra til det andre noen dager. Det tar vel ca 4 timer å kjøre mellom de to stedene.

Key West er lenger. Husker ikke om det er 6 eller 8 timer mellom Orlando og Key West.

Det er mange fine steder så det blir jo en smakssak hvor man bør bo. Som nevnt ville jeg mye heller reist til Clearwater enn Miami med barn, men det er jo min personlige preferanse. Clearwater er lite og ganske stille, men veldig flott strand. Eller er det jo Ft.Lauderdale for eksempel (har ikke vært der.) Har også hørt at det er veldig fint ved Anna Maria Island, men det er mer ett sånt sted man drar for en dag eller noe tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

South Beach Miami (eller SoBe, som det kalles av de lokalkjente)! :)

Hva med å fly inn til Orlando og ut fra Miami, og ha leiebil mellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miami-Orlando er ikke noe dagstur for å si det sånn ;) Men det er ikke noe problem å være ett sted og dra til det andre noen dager. Det tar vel ca 4 timer å kjøre mellom de to stedene.

Key West er lenger. Husker ikke om det er 6 eller 8 timer mellom Orlando og Key West.

Det er mange fine steder så det blir jo en smakssak hvor man bør bo. Som nevnt ville jeg mye heller reist til Clearwater enn Miami med barn, men det er jo min personlige preferanse. Clearwater er lite og ganske stille, men veldig flott strand. Eller er det jo Ft.Lauderdale for eksempel (har ikke vært der.) Har også hørt at det er veldig fint ved Anna Maria Island, men det er mer ett sånt sted man drar for en dag eller noe tror jeg.

Vi kjørte fra Fort Lauderdale - Orlando, tok jo rriktig nok en hel dag, og kom hjem igjen sent på kvelden, men det går an på en dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte fra Fort Lauderdale - Orlando, tok jo rriktig nok en hel dag, og kom hjem igjen sent på kvelden, men det går an på en dag :)

Ja klart det går ann, det tar jo "bare" 4 timer hver vei - men om man skal få noe ut av dagen da så må man i så fall starte grytidlig og kommer sent tilbake.

For min del ville jeg uansett ikke gjort det for jeg føler at det er altfor mye man bør se/gjøre i Orlando til at en dagstur er dekkende. Men vi har alltid hatt Orlando som base omså reist bort derfra for å finn strand og bad da så det blir jo litt motsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med deres ønsker og utgangspunkt så ville jeg lagt dette opp slik:

Fly fra Oslo til Orlando dirkete med Norwegian.

6 dager i Orlando på dette hotellet

4 dager i Fort Lauderdale på dette hotellet

Fly fra Fort Lauderdale til Oslo direkte med Norwegian.

Jeg har selv bodd på hotellet i Orlando og dette er et flott leilighetshotell med 2 og 3 soverom slik at det passer fint for familier. Leilighetene har alt man trenger inkludert oppvaskemaskin, vaskemaskin og tørketrummel. Hotellet har gratis skyss til alle parkene og et stort outletsenter like bak. Fem minutter oppi gaten er en stor wall mart butikk.

Av parker så passer Magic kingdom best for barna og Epcot best for de voksne. Men det finnes også flere ting i Epcot som også vil være gøy for den yngre garde. I magic kingdom så få med paraden. Den er en opplevelse.

I Animal kingdom så gå rett til Africa delen og få med dere Jeep safari. Det blir fort kø her, derfor ta den først. Disneyparkene består av 4 parker tilsammen og man kommer seg mellom dem via båt, tog og buss. Alt er innenfor parkene og gratis. På 6 dager så er det begrenset hva man kan få med seg da så det kan være lurt å legge en plan på dette på forhånd. Showene i sea world er bra og verdt et besøk også ,og besøker dere Universal Studio/Adventure Island så vil jeg anbefale Jurrasic park turen og Spiderman turen.

Personlig synes jeg Miami er shopping, restauranter og litt stress og finner det mye roligere i Fort Lauderdale. Som du vil se av det hotellet jeg anbefaler så har det egen strand og vil passe utmerket for deilige sol og strand dager.

Endret av caroprins
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...