Gå til innhold

Høgskolen i Sogn og fjordane

Sisyfosine

Anbefalte innlegg

Noen som har gått der eller går der?

Skal sannsynligvis begynne der neste år, men vet så lite om skolen.

Er det mye som skjer i studentmiljøet foruten å drikke seg dritings? Sporter eller organisasjoner? Politisk miljø i bygda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hørt at studentmiljøet skal være bra, men har selv kun gått på VGS der, og vet ikke om det stemmer eller ikke. Vet at klatrer-miljøet i Sogndal er stort. Ellers er det vel endel informasjon å finne HER om aktiviteter, og HER om studentlivet generelt. Det er veldig fine turområder i Sogndal, turlag som arrangerer turer, skisenter og flere badestrender.

Anonymous poster hash: f2b8f...ad8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sogndal er en veldig fin bygd/tettsted. Har selv hatt venninner som gikk der, og jeg var en del på besøk i helger. Har både vært på fest og vært med på fjelltur og friluftsliv der.

Du kommer til å få det fint der, ja, men det er mange steder som er fine i Sogn og Fjordane. Overalt vil du finne fest og moro, friluftsliv og sport, politikk og organisasjoner. Og annet tilbud som musikk og kunst.

Det er også litt shopping der, og om ikke kan du ta turen til storbyen Førde, eller dra til Bergen. :)

Det er likt fra by til bygd, det er alltid noe å gjøre for alle. Men det viktigste er hva du gjør det til selv. :)

Anonymous poster hash: 8e5f4...a91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sogndal er en veldig fin bygd/tettsted. Har selv hatt venninner som gikk der, og jeg var en del på besøk i helger. Har både vært på fest og vært med på fjelltur og friluftsliv der.

Du kommer til å få det fint der, ja, men det er mange steder som er fine i Sogn og Fjordane. Overalt vil du finne fest og moro, friluftsliv og sport, politikk og organisasjoner. Og annet tilbud som musikk og kunst.

Det er også litt shopping der, og om ikke kan du ta turen til storbyen Førde, eller dra til Bergen. :)

Det er likt fra by til bygd, det er alltid noe å gjøre for alle. Men det viktigste er hva du gjør det til selv. :)

Er vel hva jeg gjør det til selv?

Hvordan likte dine venninner seg der? Hva studerte de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel hva jeg gjør det til selv?

Hvordan likte dine venninner seg der? Hva studerte de?

De likte seg kjempegodt. De stortrivdes i Sognsdal både på skolen og å bo der. De var alle veldig opptatt av å trene, så det gjorde de så og si hver dag. Ellers var de med på fest i helger om de ikke måtte studere eller dra hjem til mor og far.

Jeg fikk iallfall et veldig godt inntrykk når jeg var på besøk innimellom. De var 4 jenter som delte et lite rekkehus (studentbolig?) og det var så koslig der. Det var 4 soverom oppe og et toalett, og nede var det kjøkken, stue, bad, vaskerom, gang og bod.

Husker at det tok 10 min å gå til sentrum og de hadde et shoppingsenter der, men også noen småbutikker rundtomkring.

Jeg kunne aldri etablert meg der, med mindre jeg møtte drømmemannen og han hadde slekt der. Jeg har selv ingen slekt der, men jeg kunne bodd der noen år for å studere og jobbe for å få meg erfaring.

De studerte økonomi og administrasjon, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i Sogndal eller Førde du skal studere? Skolen har jo avdelinger begge steder, spørs hva du skal studere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det i Sogndal eller Førde du skal studere? Skolen har jo avdelinger begge steder, spørs hva du skal studere.

Sogndal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...