Gå til innhold

Backpacking på CVen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, da er det jo snart jobbsøkertid igjen, og jeg svetter over skriving av CV. Heldigvis finnes det for tiden gode maler.

Lurer på om dere andre fører opp backpacking ved permisjon fra arbeidsplassen? Førte den opp under fritidsaktiviteter. Ønsker liksom å skille meg litt ut, men usikker på om dette er den rette måten å gjøre det på. Nevne det i søknaden i stedet? Har ikke skrevet CV siden før jeg tok bachelor og master.



Anonymous poster hash: 326b8...b35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan nevnes under interresser, men jeg ville ikke skrevet om det i søknaden tror jeg, med mindre du søker en stilling som krever spesielt stor eventyrlyst :-)

Anonymous poster hash: b6fce...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hull i cv'en er jo aldri bra, så jeg ville skrevet det som grunn til permisjon fra jobb.



Anonymous poster hash: 664a6...7b6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nevnes under interresser, men jeg ville ikke skrevet om det i søknaden tror jeg, med mindre du søker en stilling som krever spesielt stor eventyrlyst :-)

Anonymous poster hash: b6fce...572

Det er i en bistandsorganisasjon som jobber utenlands, så jeg tenker jo at det til en viss grad kan være relevant/positivt at man har sett mer enn Svinesund. Vet samtidig ikke om det er "viktig nok", de fleste andre som søker stillingen har jo sikkert gjort lignende ting (og antagelig mer enn bare backpacking).

Anonymous poster hash: 326b8...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hull i cv'en er jo aldri bra, så jeg ville skrevet det som grunn til permisjon fra jobb.

Anonymous poster hash: 664a6...7b6

Permisjon kommer uansett ikke opp som hull i CVen, så det var det jeg mente, at jeg ikke fører det fordi jeg må (har altså ingen synlige hull), men vurderer å føre det på likevel.

Anonymous poster hash: 326b8...b35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Backpacking er ikke akkurat synonymt med forståelse for kulturene man møter, heller ikke med å faktisk få nærkontakt med særlig annen kultur enn det andre vestlige backpackere står for, så jeg ville ikke ført det opp på CV Jeg ville heller ventet til intervjuet og snakket om eventuelle relevante erfaringer jeg hadde gjort meg.



Anonymous poster hash: d1d7e...7e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Permisjon kommer uansett ikke opp som hull i CVen, så det var det jeg mente, at jeg ikke fører det fordi jeg må (har altså ingen synlige hull), men vurderer å føre det på likevel.

Anonymous poster hash: 326b8...b35

Kanskje ikke hull, men man kan jo undre seg over hvorfor permisjon?

De kan jo såklart spø på et evt intervju, men skader vel ikke å gjøre unna evt uklarheter på forhånd.

Anonymous poster hash: 664a6...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville skrevet "permisjon med reisevirksomhet" eller noe sånt, hvis man ikke ønsker hull i CV'en. Syntes de det er relevant så spør de. Men rene backpackerturer seg jeg ikke på som så veldig relevant til de fleste jobber, det er jo begrenset hvor kulturell man blir av typisk vestlig orienterte backpackerturer.



Anonymous poster hash: 3efe7...ef1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...