AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #21 Skrevet 24. februar 2015 Kjære Norges stemødre. Ikke gidd å lag tråder her inne. Uansett hva dere gjør eller ikke er det feil. Stebarnas mødre blir aldri fornøyd så lenge stemor er sammen med barnets far. Aller helst skulle far vært singel for resten av livet.Anonymous poster hash: 24161...4d8 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #22 Skrevet 24. februar 2015 For å gjøre en lang historie kort så har moren til stebarna invitert til samtale med familieverkontoret der hun tok opp at 14. åringen var barnevakt for vårt felles barn en kveld da vi var i bryllupsfest. Dette var uansvarlig av oss mente hun. I tillegg så var gutten på 14!! barnevakt på hotellrommet i Oslo, mens vi var i HOTELLbaren og tok oss en drink og i HOTELLrestauranten og spiste før vi dro opp og var tilbake rundt elve. Dette var også uansvarlig mente hun. Dette var noe gutten stolt hadde fortalt. I og med at hun ikke har noe med hva vi gjør med VÅRT barn, så regner jeg med at det er fordi gutten på 14!! var barnevakt at hun mener det. Nå er gutten snart femten og har fått seg kjæreste. Hun hadde planlagt hyttetur i vinterferien, men gutten nektet å bli med da han ville være med kjæresten. Moren spurte oss om vi kunne ha ansvaret for han denne helgen, men vi skulle bort selv og kunne ikke. Så gutten på femten fikk være alene hjemme hele helgen.. Er ikke dette enda verre enn å la gutten få være barnevakt?? Jeg begynner å bli mektig lei av at vi skal få høre at vi er uansvarlige, mens hun kan gjøre som hun vil.. Anonymous poster hash: 26ee3...3ba Du har min støtte her. Av en eller annen grunn henger folk seg her opp i at mor må få innkalle far til samtaler. Så langt er jeg enig, men hvis mor innkaller far til samtaler for å klage på at en 14-15 åring sitter barnevakt detter jeg av. Jeg synes forøvrig at du har mye med dette å gjøre i motsetning til hva andre mener. Hadde noen ment at jeg handlet uansvarlig som lot en 15 åring passe MITT barn på to år, så angår vel det meg i aller høyeste grad. Vent i tre år, da har hordene snudd på flisa helt. Det er en merkelig ting som skjer på kg og andre forum også forresten, når barnet fyller 18 år. Før fylte 18 er det nesten umulig å ha en diskusjon med kg mødre, barna skal syes puter under armene og behandles som barn som ikke kan stiller til ansvar for noe. Etter fylte 18, er de voksne og må klare seg selv, det skal ikke mye til før det kommer svar som. Kast han ut hvis han ikke følger regler. Jeg hevdet en gang at mine barn slapp å betale husleie hjemme etter fylte 18, fordi jeg ville de skulle spare pengene de tjente til eget bosted. Jeg ble bort i mot slaktet fordi jeg ikke lærte barna mine ansvar og verdi av penger osv. Jeg ble også slaktet når jeg mente at en 17 åring var voksne nok til å ta ansvar for egen oppførsel. Jeg skrev nesten det samme innlegget når barnet var 18 år, og da hadde samtlige snudd helt som om det skjedde en revolusjon fra den ene dagen da barnet var 17, til dagen etterpå da de er 18. Anonymous poster hash: 5f00a...75e 2
Patton Skrevet 24. februar 2015 #23 Skrevet 24. februar 2015 Hvis gutten er en normal ansvarsfull ungdom bør det jo ikke være noe problem å la han ta ansvaret for søskenet sitt en kveld.
Rotemor Skrevet 24. februar 2015 #25 Skrevet 24. februar 2015 Enig med TS jeg også! Merker jeg blir oppgitt over alle de som mener stemor/stefar ikke har noe å si.. Dette må jo være fra de som ikke har en slik "konsultasjon" hjemme.. uerfarne og lite nyanserte!!Anonymous poster hash: d5399...a34 Det er ingen i denne tråden som har hevdet det.
LukaFrost Skrevet 24. februar 2015 #26 Skrevet 24. februar 2015 Her virker det som om mor skyter spurv med kanoner.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #27 Skrevet 24. februar 2015 OMG! 14 åringen syntes dette var helt greit og kastet oss nesten ut døren.. vi har også ett veldig godt forhold.Anonymous poster hash: 26ee3...3ba Du...kun i egenskap av å være stemor så vil du bli angrepet her. Noen brukere er meget bitre (som du ser) og siden de ikke kan ta "sine" stemødre så slår de løs på alle andre. Om jeg var deg ville jeg tatt problemstillingen ett annet sted enn på kg. Her vil du bli halshogd. Om det er noe trøst så skjønner jeg deg meget godt Anonymous poster hash: 1ceea...c60 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå