Gå til innhold

Urettferdig kjerring

Fremhevede innlegg

Skrevet

For å gjøre en lang historie kort så har moren til stebarna invitert til samtale med familieverkontoret der hun tok opp at 14. åringen var barnevakt for vårt felles barn en kveld da vi var i bryllupsfest. Dette var uansvarlig av oss mente hun. I tillegg så var gutten på 14!! barnevakt på hotellrommet i Oslo, mens vi var i HOTELLbaren og tok oss en drink og i HOTELLrestauranten og spiste før vi dro opp og var tilbake rundt elve. Dette var også uansvarlig mente hun. Dette var noe gutten stolt hadde fortalt.

I og med at hun ikke har noe med hva vi gjør med VÅRT barn, så regner jeg med at det er fordi gutten på 14!! var barnevakt at hun mener det.

Nå er gutten snart femten og har fått seg kjæreste.

Hun hadde planlagt hyttetur i vinterferien, men gutten nektet å bli med da han ville være med kjæresten.

Moren spurte oss om vi kunne ha ansvaret for han denne helgen, men vi skulle bort selv og kunne ikke.

Så gutten på femten fikk være alene hjemme hele helgen..

Er ikke dette enda verre enn å la gutten få være barnevakt??

Jeg begynner å bli mektig lei av at vi skal få høre at vi er uansvarlige, mens hun kan gjøre som hun vil..

Anonymous poster hash: 26ee3...3ba
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hvilken måte angår det deg at mor føler behov for å snakke med far hos en profesjonell terapeut?

At du er invitert handler om mors velvilje og ønske om samarbeid slik jeg ser det.

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor føler du det som et problem at hun vil snakke om det på familievernkontoret? Er det ikke fint å få snakket om ting hos en uavhengig instans? Dere skal jo tross alt samarbeide om å oppdra denne tenåringen. Det trenger ikke å være en krigserklæring..

• Liker 5
Skrevet

På hvilken måte angår det deg at mor føler behov for å snakke med far hos en profesjonell terapeut?

At du er invitert handler om mors velvilje og ønske om samarbeid slik jeg ser det.

Jeg var ikke invitert.. Og hvilken rett har mor til å si at vi er uansvarlige når vi lar en fjorten år gammel gutt få passe på en toåring??

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor føler du det som et problem at hun vil snakke om det på familievernkontoret? Er det ikke fint å få snakket om ting hos en uavhengig instans? Dere skal jo tross alt samarbeide om å oppdra denne tenåringen. Det trenger ikke å være en krigserklæring..

Hadde det vert normal prat som foregikk på det kontoret så hadde det vert helt ok. Men det var uforberedt "klaging" på far.. Hvordan kan hun si at vi er uansvarlige ovenfor han fordi vi lar han sitte barnevakt og lære seg ansvar?? Det var jo dette hele møte gikk ut på.. Vi tolker det som at hun er sjalu fordi hennes barn har fått en lillesøster hos oss..

Skrevet

Hadde det vert normal prat som foregikk på det kontoret så hadde det vert helt ok. Men det var uforberedt "klaging" på far.. Hvordan kan hun si at vi er uansvarlige ovenfor han fordi vi lar han sitte barnevakt og lære seg ansvar?? Det var jo dette hele møte gikk ut på.. Vi tolker det som at hun er sjalu fordi hennes barn har fått en lillesøster hos oss..

Og far er tilstede og kan svare for seg, like fullt som eksen. Jeg oppfatter dette som en prat mellom to likeverdige voksne. Så ser ikke helt problemet..? Målet er vel å bli enige?

• Liker 5
Skrevet

Problemet er din sjalusi, TS.

Mors motiver for å innkalle far blir spekulasjon fra din side.

Hun har en tenåring hun bekymrer seg for. Hvorvidt årsaken er deg, faren eller spøkelser er ikke så relevant.

DE er foreldrene, og som celine påpeker så kan da mannen svare for seg. Mor har valgt den metodem hun ser som mest fornuftig til å håndtere noe hun opplever som konfliktfylt.

Du vil aldri få flertallsstøtte på dette. Tvert imot så er holdningen din mot denne "kjerringa" ganske forkastelig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har forståelse for at du mener at møtet er et motiv for å kjefte eller 《ha en unnskyldning》for å kunne skape utfordringer bare fordi hun kan.

Støtter deg der, det var ikke uansvarlig når dere er i samme lokale, og dere mener han var ansvarlig. Om grunnen til møtet kun omhandler dette, så støtter jeg overskriften din.

Anonymous poster hash: 9f2bd...a6d

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har forståelse for at du mener at møtet er et motiv for å kjefte eller 《ha en unnskyldning》for å kunne skape utfordringer bare fordi hun kan.

Støtter deg der, det var ikke uansvarlig når dere er i samme lokale, og dere mener han var ansvarlig. Om grunnen til møtet kun omhandler dette, så støtter jeg overskriften din.

Støtter du at TS kaller mor for Kjerring fordi hun vil snakke med far på familievernskontoret?

Dersom mor hadde skjelt ut far på tlf eller foran barnet ville det stilt seg anderledes.

TS sin sjalusi er opp i dagen og vi bør alle utifra det ha høyde for at hennes subjektive sannhet ikke er den eneste her....

Endret av Rotemor
  • Liker 1
Skrevet

Støtter du at TS kaller mor for Kjerring fordi hun vil snakke med far på familievernskontoret?

Dersom mor hadde skjelt ut far på tlf eller foran barnet ville det stilt seg anderledes.

TS sin sjalusi er opp i dagen og vi bør alle utifra det ha høyde for at hennes subjektive sannhet ikke er den eneste her....

OM grunnen til møtet omhandler dette støtter jeg kommentaren. IKKE hvis dette er en del av ulike årsaker eller dette er et generelt møte som tilfeldigvis havnet rett etter hendelsen. Les...

Skrevet

OM grunnen til møtet omhandler dette støtter jeg kommentaren. IKKE hvis dette er en del av ulike årsaker eller dette er et generelt møte som tilfeldigvis havnet rett etter hendelsen. Les...

Ja, jeg leste.

Du støtter overskriften. Les..

TS søker støtte på en dårlig måte i en situasjon som faktisk ikke egentlig angår henne. Jeg støtter adri den type innblanding. Det er mye som er lov til å føle, men man må sortere rett/ikke rett.

Dersom mor er totalt urimelig, så vil jo familieterapeuten kunne se dette. Desto bedre gjort av mor!! Da lærer hun av det da..

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg leste.

Du støtter overskriften. Les..

TS søker støtte på en dårlig måte i en situasjon som faktisk ikke egentlig angår henne. Jeg støtter adri den type innblanding. Det er mye som er lov til å føle, men man må sortere rett/ikke rett.

Dersom mor er totalt urimelig, så vil jo familieterapeuten kunne se dette. Desto bedre gjort av mor!! Da lærer hun av det da..

Nå er det ikke alle familieterapeuter som er like gode. Min samboer har aldri noe han skulle sagt når han og eksen er på møte på familiekontoret (eller hvor det nå enn skulle være), så han har sluttet å gå, dvs også sluttet å samarbeide. (hun har aldri samarbeidet, men det ser hun ikke selv) Hos oss har det også skjedd det samme. Ungene har fortalt mora hvilke kjekke ting de har gjort og i stedet for at mora synes det er fint at vi finner på kjekke ting med ungene så ringer hun faren og er helt hysterisk fordi vi har gjort "farlige" ting. (f.eks. fordelt oss på to telt, det er jo farlig at vi ligger i et telt og ungene i et annet)

Så ja jeg forstår TS. Møtet var vel ikke hovedfokus her, spørsmålet var om de var uansvarlige. Det synes jeg ikke. Så lenge han ville være barnevakt selv og de voksne kan reise hjem hvis det oppstår problem så ser jeg ikke noe problem med det. Og hva de gjør hjemme hos seg når 14-åringen er der er ikke mora sin sak. Her har ungene så og si sluttet å fortelle mora hva de gjør på hos oss. De skjønner at mora bare lager bråk ut av det.

Anonymous poster hash: 78ea8...1d1

• Liker 2
Skrevet

Nå er det ikke alle familieterapeuter som er like gode. Min samboer har aldri noe han skulle sagt når han og eksen er på møte på familiekontoret (eller hvor det nå enn skulle være), så han har sluttet å gå, dvs også sluttet å samarbeide. (hun har aldri samarbeidet, men det ser hun ikke selv) Hos oss har det også skjedd det samme. Ungene har fortalt mora hvilke kjekke ting de har gjort og i stedet for at mora synes det er fint at vi finner på kjekke ting med ungene så ringer hun faren og er helt hysterisk fordi vi har gjort "farlige" ting. (f.eks. fordelt oss på to telt, det er jo farlig at vi ligger i et telt og ungene i et annet)

Så ja jeg forstår TS. Møtet var vel ikke hovedfokus her, spørsmålet var om de var uansvarlige. Det synes jeg ikke. Så lenge han ville være barnevakt selv og de voksne kan reise hjem hvis det oppstår problem så ser jeg ikke noe problem med det. Og hva de gjør hjemme hos seg når 14-åringen er der er ikke mora sin sak. Her har ungene så og si sluttet å fortelle mora hva de gjør på hos oss. De skjønner at mora bare lager bråk ut av det.

Var ikke møte hovedfokus? Gutten er 15 år! Det sier seg selv at mor innkaller far for å gi uttrykk for at hun er uenig i hans avgjørelser, eller bekymret på et eller annet vis.

TS innbyr ikke akkurat til tillit!

Utelukker du at gutten på 14 kan ha sagt til sin mor at han var usikker, ikke likte situasjonen, ikke liker stemor, er engstelig alene, ville være sammen med de andre...etc etc?

Det utelukker ikke jeg ihvertfall.

• Liker 2
Skrevet

Var ikke møte hovedfokus? Gutten er 15 år! Det sier seg selv at mor innkaller far for å gi uttrykk for at hun er uenig i hans avgjørelser, eller bekymret på et eller annet vis.

TS innbyr ikke akkurat til tillit!

Utelukker du at gutten på 14 kan ha sagt til sin mor at han var usikker, ikke likte situasjonen, ikke liker stemor, er engstelig alene, ville være sammen med de andre...etc etc?

Det utelukker ikke jeg ihvertfall.

OMG!

14 åringen syntes dette var helt greit og kastet oss nesten ut døren.. vi har også ett veldig godt forhold.

• Liker 1
Skrevet

Nå er det ikke alle familieterapeuter som er like gode. Min samboer har aldri noe han skulle sagt når han og eksen er på møte på familiekontoret (eller hvor det nå enn skulle være), så han har sluttet å gå, dvs også sluttet å samarbeide. (hun har aldri samarbeidet, men det ser hun ikke selv) Hos oss har det også skjedd det samme. Ungene har fortalt mora hvilke kjekke ting de har gjort og i stedet for at mora synes det er fint at vi finner på kjekke ting med ungene så ringer hun faren og er helt hysterisk fordi vi har gjort "farlige" ting. (f.eks. fordelt oss på to telt, det er jo farlig at vi ligger i et telt og ungene i et annet) Så ja jeg forstår TS. Møtet var vel ikke hovedfokus her, spørsmålet var om de var uansvarlige. Det synes jeg ikke. Så lenge han ville være barnevakt selv og de voksne kan reise hjem hvis det oppstår problem så ser jeg ikke noe problem med det. Og hva de gjør hjemme hos seg når 14-åringen er der er ikke mora sin sak. Her har ungene så og si sluttet å fortelle mora hva de gjør på hos oss. De skjønner at mora bare lager bråk ut av det. Anonymous poster hash: 78ea8...1d1

Nå har jo du bare fått høre din samboers fremstilling av saken og det er ikke sikkert at den er helt realistisk.

En sak har alltid flere sider.

Anonymous poster hash: 52396...7ea

• Liker 2
Skrevet

OMG!

14 åringen syntes dette var helt greit og kastet oss nesten ut døren.. vi har også ett veldig godt forhold.

Poenget står.

Mor må få lov til å innkalle far til samtale. Hvor lenge siden er det dette skjedde sist? Er det et hyppig problem for deg at far møter mor på familievernskontoret? Tror du hun ser dette som viktig for barnet sitt, eller tror du hun gjør det for å være slem mot deg?

Hva er greia?

• Liker 2
Skrevet

Nå har jo du bare fått høre din samboers fremstilling av saken og det er ikke sikkert at den er helt realistisk.

En sak har alltid flere sider.

Anonymous poster hash: 52396...7ea

Jeg har overhørt telefonsamtaler (ikke tyvlyttet) mellom de og hører selv hvor mye faren får sagt. At han da plutselig skal få sagt så mye andre steder tror jeg ikke noe på. Så jeg tror på samboeren min ja. Etter alle episodene vi har hatt med mor så kjenner jeg henne veldig godt etterhvert. Det gjør ikke du.

Skrevet

Jo, det er verre å la han være hjemme alene en helg. Hadde aldri min 15 åring fått lov til. Jeg forstår på Ts som om det er dette hun reagerer på, ikke at mot har kalt inn til møte?

Anonymous poster hash: 82b30...10b

• Liker 1
Skrevet

Jeg forstår TS godt.

Dette møtet har funnet sted allerede, har det ikke? Og jo - man er kjerring om man innkaller far og hans nye kone til familievernkontoret for uforberedt å beskylde ham for å være ansvarsløs far, SÆRLIG dersom hun gjør det samme selv.

• Liker 3
Skrevet

Enig med TS jeg også!

Merker jeg blir oppgitt over alle de som mener stemor/stefar ikke har noe å si.. Dette må jo være fra de som ikke har en slik "konsultasjon" hjemme.. uerfarne og lite nyanserte!!

Anonymous poster hash: d5399...a34

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...