AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #1 Del Skrevet 23. februar 2015 Jeg har fått sommerjobb, som er på nesten 3 måneder. Gleder meg veldig, men jeg og samboeren min har utrolig lyst på en liten ferie i løpet av sommeren. Har man krav på dette, eller må jeg bare avstå ferie i år? Anonymous poster hash: 46f75...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sylvari Skrevet 24. februar 2015 #2 Del Skrevet 24. februar 2015 Du har ikke krav på det nei, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #3 Del Skrevet 24. februar 2015 Du har ikke krav på det nei, Vet du om det er muligheter for å få det? Eller er det ikke normalt? ts Anonymous poster hash: 46f75...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calculus Skrevet 24. februar 2015 #4 Del Skrevet 24. februar 2015 Hvilken type sommerjobb er det? Butikk? Internship? Dersom det er internship så bryr de seg sikkert ikke om du jobber noen uke mindre, da du gjerne bare er der for å få innsikt i bedriften, mens det på butikk, aldershjem, etc. er litt vanskeligere å få kortet ned, da du er avløsning for noen som har ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #5 Del Skrevet 24. februar 2015 Hvilken type sommerjobb er det? Butikk? Internship? Dersom det er internship så bryr de seg sikkert ikke om du jobber noen uke mindre, da du gjerne bare er der for å få innsikt i bedriften, mens det på butikk, aldershjem, etc. er litt vanskeligere å få kortet ned, da du er avløsning for noen som har ferie. Er som sekretær, så ikke de store greiene. Er bare for å få litt ekstra penger ved siden av studiene og den vanlige ekstrajobben min Da kan det kanskje bli litt vanskligere? Kan høre med de, er jo ikke krise om jeg må stå over ferien, får heller spare pengene å unne meg litt finere ferie en annen gang evt. ts Anonymous poster hash: 46f75...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #6 Del Skrevet 24. februar 2015 Hvilken type sommerjobb er det? Butikk? Internship? Dersom det er internship så bryr de seg sikkert ikke om du jobber noen uke mindre, da du gjerne bare er der for å få innsikt i bedriften, mens det på butikk, aldershjem, etc. er litt vanskeligere å få kortet ned, da du er avløsning for noen som har ferie. Har motsatt erfaring. Da jeg jobbet i helsevesenet var det null problem å be om fri i både én og to uker, i alle fall så lenge det var før turnusplanen ble spikret. Da jeg hadde summer internship var bedriften 100 % avhengig av å ha med til stede i den perioden jobben varte. Anonymous poster hash: 185ea...e4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #7 Del Skrevet 24. februar 2015 Som sommervikar er man jo som regel der istedet for de som er på ferie, så blir jo litt rart å ta ferie fra sommerjobben. Men for all del, bare å spørre. Anonymous poster hash: 52986...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 24. februar 2015 #8 Del Skrevet 24. februar 2015 Det er vel bare til å høre om det er mulighet for å få fri i en eller to uker. Funka for meg i fjor sommer. Det var turnus på sykehjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 24. februar 2015 #9 Del Skrevet 24. februar 2015 Selv om man sier ja til en sommerjobb, så betyr det ikke at man ikke kan spørre om ferie. Man har ikke krav på det nei, men det er noe en kan spørre om. Jeg har fått en uke eller to ferie på sommerjobben min de siste årene. Jeg har da sagt i fra i god tid og gjerne før jeg har takket ja til å jobbe, selv om jeg ikke har satt det som krav, så har jeg uttrykt et ønske om det. Jeg har da sagt at sjefen kan sette ferie hvor det passer seg, men at det er greitt at jeg får vite det i god nok tid. I år skal jeg ha 2-ukers ferie i august før skolestart, så har gjort det så enkelt at jeg har sagt at jeg kan jobbe hele juni og juli og dermed er ferdig til 1.august. Det var greitt for sjefen. Hun strekker seg langt for å innfri ferie og friønsker. Å jobbe 3 mnd om sommeren uten ferie, er mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mijaa Skrevet 24. februar 2015 #10 Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg har jobbet som hjemmehjelp om sommerene, og da har jeg alltid hatt fri i en eller to uker i alle fall. Jeg bare sa ifra til sjefen, også ordnet hu det. Det er nok ikke noe man har krav på, men tror de fleste setter pris på faste sommervikarer, så de gjør nok sitt beste for å innfri slik at du vil komme tilbake neste år også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2015 #11 Del Skrevet 24. februar 2015 Jeg hadde alltid det, men jeg l gjerne til i søknaden at jeg kunne starte den og den datoen og jobbe til den og den datoen og la dermed inn ferien før eller etter jobbingen. Du kan spørre om du kan få fri dersom det er midt i også, men har ikke krav på det. Men ofte er det ikke et problem, hvertfall ikke der jeg har vært.Anonymous poster hash: 9592f...331 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå