Gå til innhold

Navgi barna med samme forbokstav?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes også dette er helt fint. Før i tiden (før vikingetiden!) var det vanlig at fedre ga sine sønner navn med samme forbokstav som dem selv.

Jeg kjenner en familie der de har fire barn, alle er jenter. Alle jentene har samme mellomnavn som mor, som la oss si heter Hanne Malene. Barna heter da (fiktive navn nå) Ingunn Malene, Kari Malene, Unni Malene og Vigdis Malene. Det er ganske spesielt, men barna bruker ikke Malene til daglig, så det blir ikke så påfallende.

Anonymous poster hash: 55652...b65
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en fetter som er gift med ei som begynner på samme forbokstav og sammen har de fire unger med den samme bokstaven... sikkert veldig kos for foreldrene men jeg klarer ikke å unngå å tenke på dem som en slags sirkustropp.

• Liker 2
Skrevet

Komt?

Anonymous poster hash: 8e635...09a

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det er litt upraktisk når man skal spille yatze, men ellers helt greit ;-)

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjenner ei dame som har 4 gutter. Disse guttene har dobbeltnavn med samme forbokstav. Typ Eirik Emil, Andreas august, Michael mats og Ole Olaf. Det blir noe ganske krampeaktig over det

Anonymous poster hash: ac8bf...c03

Skrevet

Er dere enige om å ha s-navn, så har dere s-navn :) Er da DERE som bestemmer det, og ikke en random gruppe med folk på et forum.

Skrevet

Jeg tror ikke det oppfattes som så spesielt at det vil bli en snakkis. Men i mitt indre tenker jeg at det er noe fantasiløst over å velge veldig like navn (dog kan jo navn på samme bokstav være mer ulike enn enkelte andre navn, da).

Men jeg måtte le når en over her tenker på slike familier som en slags sirkustropp, da. :ler:

Skrevet

Alle husker vel de folkekjære Maren, Martin, Marte, Mads, Mona, Milly, Mina og Morten Minstemann? ;)

Anonymous poster hash: 1cace...f23
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...