Gå til innhold

Navgi barna med samme forbokstav?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og min kjære har samme forbokstav, både i fornavn og etternavn, jeg er nå gravid med første barn og vi har selvfølgelig komt i gang med navndiskusjonen. Våre mødre synes dette er en litt rar ting, men jeg og min mann har komt frem til at vi ønsker å gi alle våre barn navn på bokstaven s som vi begge har som fornavn og da gi de begge våre etternavn som også begynner på samme bokstav. Synes dessuten det er så ufattelig mange fine navn på s, så blir liksom ikke noe problem å velge.

Hva tenker dere om dette? Vi synes det er en litt artig intern greie som kan være positivt for familien :)

Anonymous poster hash: c44e1...9fe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er noe rart med det! :)

Anonymous poster hash: ed629...a10
Skrevet

Syns det høres fint ut jeg! S-klanen liksom. :)

• Liker 3
Skrevet

Min svigerfar og svigermor begynner på S og har gitt alle barna sine fornavn på S :) Bare koselig.

Anonymous poster hash: dcdcb...cbc
  • Liker 1
Skrevet

Tanta mi døpte guttene sine for Herbjørn, Torbjørn, og Asbjørn - stikk den!

Jeg synes løsningen deres er helt grei.

• Liker 3
Skrevet

Rart er det nok ikke, men jeg liker det overhodet ikke. Synes det blir litt...krampaktig? Vanskelig å forklare, synes bare ikke noe om det.

• Liker 7
Skrevet

Syns det er er fint og litt kult :)

Skrevet

Sært, som om barna er kloner av en selv. De blir på en måte mindre individ.

Anonymous poster hash: 343bf...417
  • Liker 3
Skrevet

Sært, som om barna er kloner av en selv. De blir på en måte mindre individ. Anonymous poster hash: 343bf...417

Selv om barna har samme forbokstav på navnet er det mange ulike navn med samme forbokstav. De blir slettes ikke kloner, og blir så klart et individ.

Til TS: Jeg syntes det er en kul ide jeg, ikke hør på de negative menneskene på KG. De finnes i nesten alle tråder uansett tema.

Anonymous poster hash: 3a4b3...242

• Liker 2
Skrevet

Liker det ikke. Syns det høres ut som noe folk gjør bare for å være spesielle og annerledes. Som Calavi sier, krampaktig.

Anonymous poster hash: 95b01...d5a
  • Liker 2
Skrevet

Her fikk barna navn som startet på samme forbokstav, samme forbokstav som meg og. Men det var bare helt tilfeldig.

Men så gikk jeg og faren deres fra hverandre. Og jeg møtte en ny mann, hans etternavn startet på samme forbokstav som faren til barna. Så tullet da med at barnet vi skulle få måtte ha samme forbokstav som mine barn, for da ville alle barna få like initialer.

Anonymous poster hash: 0f3bd...593
Skrevet

Liker det ikke. Syns det høres ut som noe folk gjør bare for å være spesielle og annerledes. Som Calavi sier, krampaktig.

Anonymous poster hash: 95b01...d5a

Enig. Grøsser alltid når jeg leser noe ala "Hilsen Simen, Signe, Sigurd og Sandra". Så utrolig slitsomt!

Anonymous poster hash: 46187...785

• Liker 4
Skrevet

Selv om barna har samme forbokstav på navnet er det mange ulike navn med samme forbokstav. De blir slettes ikke kloner, og blir så klart et individ.

Til TS: Jeg syntes det er en kul ide jeg, ikke hør på de negative menneskene på KG. De finnes i nesten alle tråder uansett tema.

Anonymous poster hash: 3a4b3...242

Forskjell når det er innad i familien og utenfor. Men ja, om absolutt alle i Norge hadde samme bokstav i fornavn så hadde det vært like sært.

Hvorfor spør TS her dersom hun ikke vil høre ulike meninger?

Anonymous poster hash: 343bf...417

Skrevet

Kjenner Kari og Karl med barna Karoline og Kristian. Litt fantasiløst, spør du meg.

Anonymous poster hash: 17911...3a2
Skrevet

Vi har også samme bokstav og velger bevisst bort navn som begynner på den bokstaven.

Men synes dere det er koslig, så kjør på! Alle har forskjellige meninger:)

Anonymous poster hash: 198b6...98f

Skrevet

Har en barndomsvenn som heter Christian med en yngre bror som heter Christopher. Mener han synes det var litt flaut at foreldrene hans hadde så dårlig fantasi.

Jeg får litt sånn Ole, Dole og Doffen-fornemmelser av sånne fornavn som passer sammen. Det funker liksom bedre på kuer eller bulkskip enn det gjør på mennesker.

• Liker 1
Gjest Veritaserum
Skrevet

vet om en familie hvor de har to bokstaver (eks. A og C) og annen hver har sin bokstav. For eksempel A, C, A, C, A, C etc.
Synes det er ganske kult :)

Skrevet

Jeg syns man skal velge navn man liker og som man tror passer barnet som liten og stor. Har aldri skjønt vitsen med at søsken sine navn skal passe sammen, barna vokser opp og danner sin egen familie og på veien dit er de mer og mer orientert mot andre barn enn nødvendigvis søsken. Morsomme gimikker kan man heller gjøre med klærne deres, ikke noe så varig som navn.

Anonymous poster hash: 7c33d...15e

• Liker 4
Skrevet

Det er da helt greit! Særlig når det er en såpass anvendelig bokstav som S, litt verre om det hadde vært Y, liksom. Med S er det jo så mye å velge mellom at selve navnene ikke behøver å være ekstremt like likevel. Synes det er mye teitere med navn som rimer, for eksempel.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...