Gjest TomKrus Skrevet 13. august 2004 #21 Del Skrevet 13. august 2004 Ja, dårlige intervjuere er noe dritt. Men likevel, det er de som skal ansette deg. Kommentar til Tom Krus ang. løgn og rykninger: Var på et intervju en gang, nervøs som vanlig - men tror likevel jeg fremsto som rolig og avbalansert. Så helt på slutten kom spørsmålet om hvor stor lønn jeg forventa meg, "kan vi spørre hva du har i lønn i nåværende jobb?" sa intervjueren. Jeg sa det riktige beløpet, og DA fikk jeg rykninger!!! Så pinlig, han trodde vel jeg dikta opp høy lønn for å få dem til å betale mere.... Så ikke ta rykninger for å være tegn på lønn. Kanskje man bare er dritnervøs for hele intervjusituasjonen. Det er et godt poeng, og trodde jeg kom med et oppfølgningsinnlegg, men ser ikke slikt ut. Tolkning av kroppsspråk bør man ikke bruke for mye tid på hvis man er amatør (som de fleste av oss er). Det hele ender vel opp med at man konsentrerer seg mer om å tolke kroppsspråket, og glemmer å få med seg hva personen sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #22 Del Skrevet 13. august 2004 Synes det er best om intervjuet er lagt opp som en samtale. At du bare har stikkord på emner som dere må komme innom. Det beste er om du klarer å integrere dine spørsmål i en hyggelig samtale. Spør gjerne om hvorfor h*n søkte jobben og hvilke forventninger h*n har til jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. august 2004 #23 Del Skrevet 15. august 2004 Hva venter du av kandidatene når du er så usikker selv? jeg har ikke følt meg vel om interjuver var ukyndig og usikker. Vær deg selv, så vil det smitte- si at du har vert i samme sit(noe han vet) og vet at det kan være spent. Be han først fortelle om seg selv, fam osv.. slik løser opp situasjonen. På slutten av den formelle samtalen kan du be han dra frem noen negative sider om seg selv. Har han ikke noen, glem han. det kan være negative ting, som kan være positive ting i en jobb. Du er ny som interjuver og tror du skal glemme kroppspråk og andre tegn som en nevnte,. Det er beregnet for trenede folk med bakgrunn for slikt. Ta i mot kandidater som du har villet blitt tatt imot selv. Alfa og omega er at du har evnen til å få folk til å slappe av. Har vert på interju med en som ikke hadde evnen til å slappe av selv. Det var pinlige pauser mellom spørsmålene. Antagelig en sjenert mann. Problemer med å se folk i øynene osv. Følte meg pinlig berørt. Hadde nesten vondt for å puste. Bare pusten min som hørtes innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 16. august 2004 #24 Del Skrevet 16. august 2004 Hva venter du av kandidatene når du er så usikker selv? jeg har ikke følt meg vel om interjuver var ukyndig og usikker. For noe tull. Hvem har sagt at jeg er usikker? Jeg har spurt om råd. Regner du å spørre andre om råd som svakhet? Hvis du tenker slik vil, i alle fall jeg kalle det svakhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 16. august 2004 #25 Del Skrevet 16. august 2004 Det gikk kjempebra i dag, foresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. august 2004 #26 Del Skrevet 16. august 2004 Hvor har jeg nevnt svakhet? Du var vel usikker og ikke gjort det før. Fortalte om min erfaring.Du spurte da om hva du skulle se etter her inne. Fint at det gikk bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 17. august 2004 #27 Del Skrevet 17. august 2004 Hvor har jeg nevnt svakhet? Du var vel usikker og ikke gjort det før. Fortalte om min erfaring.Du spurte da om hva du skulle se etter her inne. Fint at det gikk bra. Det er du som har skrevet innleggene, så det vet du sikkert best selv, men siden du spør ; Nei, du har ikke nevnt noe om svakhet. Det var et spørsmål til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary.. Skrevet 17. august 2004 #28 Del Skrevet 17. august 2004 Det har du rett i! Det stemmer det' date= at en ubevisst ser til venstre ved løgn. Jeg visste det jo egentlig, hadde bare glemt det ut. Det skal jeg (prøve å) se etter, ja! Det var ikke det Tommern sa. Han sa en liten rykning over øynene ved løgn. Jeg har hørt at noen tar seg til nesen også... Men hvor mye stemmer dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary.. Skrevet 17. august 2004 #29 Del Skrevet 17. august 2004 Det skal være en del folk til ansettelsesintervju neste uke. Egentlig skulle jeg bare bistå sjefen min under intervjuet' date= men hun ble opptatt med noen møter, Med all respekt, Greensky - du er sikkert dyktig, men jeg synes det er litt utrolig at sjefen ikke prioriteter nyansettelser! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hillary.. Skrevet 17. august 2004 #30 Del Skrevet 17. august 2004 På slutten av den formelle samtalen kan du be han dra frem noen negative sider om seg selv. Har han ikke noen, glem han. det kan være negative ting, som kan være positive ting i en jobb. . Ja, positive og negative sider er jo en latterlig klassiker alle vet om... Med mindre man er psykopat er man vel i stand til å gulpe opp noe "negativt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 18. august 2004 #31 Del Skrevet 18. august 2004 Ekstra tips: Sjekk referansene til folk! Vi hadde en midlertidig ansatt. På papiret så han bra ut, og på intervju virket han oppegående. Men da han kom for å gjøre jobben, var han helt håpløs. Og så har det seg sånn at sambo har jobbet litt sammen med eks-kolleger av han fyren her, og de kom tilfeldigvis inn på å snakke om han fyren. Og tro meg, hadde jeg vært lur nok til å ringe og sjekke, så hadde jeg vel omtrent blitt advart mot å ta ham inn, selv midlertidig. Så sjekk referanser. Vanligvis er det rimelig planke, men noen ganger kan det være det som gjør at man ikke ansetter helt feil person. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Gioberti Skrevet 18. august 2004 #32 Del Skrevet 18. august 2004 Intervjuer: kan du nevne 3 positive ting om deg selv? Jeg: (lot som om jeg tenkte veeldig grundig) Jaa...jeg er ansvarsbevisst, holder alltid avtaler og er lett å samarbeide med. (Hadde selvfølgelig planlagt alt på forhånd). Intervjuer: kan du nevne 3 negative tin om deg selv? Jeg: Ja, jeg stjeler fra kolleger, har sittet i fengsel og bruker alltid alle egen-meldingene pluss så mange sykemeldinger som mulig. Jeg syntes de to kvinnelige intervjuerne var så trege at jeg tenkte "her gidder jeg ikke jobbe (staten). Jeg fikk ikke jobben. Jeg undres hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå