Gå til innhold

Spørsmål om butikkjobb og lønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en stund siden begynte jeg å jobbe på en daglivarebutikk. Jeg har ingen faste vakter eller prosent i kontrakten men jeg jobber egentlig 100 prosent på grunn av sykemeldinger og pemisjon. Jeg fikk fort ansvar for et område i butikken. De siste månedene har jeg jobbet mest stenge vakter siden en med 100 prosent kom tilbake på jobb (han jobber bare dagvakter). Jeg stenger med mange forsjellige studenter og vgs elever som driter litt i jobben. Derfor gjør jeg mye mer enn de og føler også at ansvare ligger mer på meg.

Så her kommer spørsmålet mitt. En venninne som også jobber på butikk fortalte meg at hun får ekstra betalt når hun er stengeansvarlig og når hun har ansvar for frukt eller andre områder. Det får ikke jeg og det har jeg aldri hørt snakk om. Er dette vanlig? Har jeg rett på mer betalt jo mer ansvar jeg får i butikken?

Håper non kan svare :)

Anonymous poster hash: 2ac6a...876
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg jobbet som låsansvarlig på Kiwi hadde jeg litt høyere lønn enn de som jobbet som kassemedarbeidere. Har man mer ansvar skal man vel også ha høyere lønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det venninna mi også sa og hun jobber i Kiwi :) Men jeg lurer på om det er en rettighet jeg som ansatt har eller om dette er noe sjefer kan bestemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg prosent i kontrakten eller faste vakter. Om du blir syk og må ha sykepenger kommer du til å sitte med hodet i sanden fordi du nettopp, ikke har noen "vakter" som er dine.

Når du snakker med sjefen tar du også opp det med lønn og stengevaktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet en stund deltid i dagligvarebutikk ved siden av studier. Fikk fort stengevakter og i tillegg ansvar for frukt og grønt i sommerferier o.l. Fikk aldri bedre betalt enn de som bare satt i kassa av den grunn, men når jeg tenker over det synes jeg at det hadde vært rettferdig å få et ansvarstillegg eller lignende.. :)

edit: skrivefeil

Endret av arcsin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg prosent i kontrakten eller faste vakter. Om du blir syk og må ha sykepenger kommer du til å sitte med hodet i sanden fordi du nettopp, ikke har noen "vakter" som er dine.

Når du snakker med sjefen tar du også opp det med lønn og stengevaktene.

Har prøvd men sjefen min sier at de ikke har noe fast å gi meg. Hun sa hun skulle si fra i fremtiden, hvis noen av de faste slutter. Hun sa også at sykepenger får jeg basert på et gjennomsnitt av det jeg har jobbet.

Ja jeg får kanskje prate med henne.. synes det er ubehagelig å komme og kreve mer penger. Derfor tenkte jeg å høre her inne om noen visste om dette er noe ansatte har krav på. Hvis det ikke er det er det jo ikke så mye jeg kan gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...