AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #21 Skrevet 2. juni 2016 Jeg har alenebehov. Skjønner ikke hvorfor det skal være galt. Må nestncære verre omvendt. På en måte. problemt er at jeg ikke helt skjønner en d sosiale spillergle. Anonymkode: 59e0d...1a0
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #22 Skrevet 2. juni 2016 While introverts and extraverts both suffer from mental illness, introversion has been definitively and repeatedly linked to depression, suicidal ideation, and attempted suicide. This relationship was first identified in the early 1980's, and has been examined and built upon by dozens of researchers since. Researchers have used a wide variety of techniques to better identify and understand this phenomenon, from psychological autopsy to self-reporting to risk model formation, and many more. One study on personality and suicidality notes that [t]he issue of social isolation has been mentioned as a potential risk factor for suicidality. The introverted individual almost certainly has trouble reaching out to others, especially in times of stress and need. Thus, the social isolation of introversion may set the tone for suicidality. Conversely, it appears from our results that being an Extrovert may protect against suicidality. Anonymkode: c88f0...e00
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #23 Skrevet 3. juni 2016 Hvis man opplever at flere introverte enn ekstroverte får psykiske problemer så tenker jeg at det kan henge sammen med at ekstroverte er mer godtatte. De får ha det slik de liker best. Det er ingen som klager om de vil finne på noe støtt og stadig, mens mange introverte blir presset til mer enn de vil pga at det er så vanskelig å si nei -igjen- uten klaging og overtolking og fornærmede venner/familie. Det sier seg selv at hvis en ikke får ladet opp fordi alle skal ha en bit av deg, og alle maser om at du må være sosial (og ikke tenker på at du har vært sosial resten av uken, bare med andre folk), så har man det gjerne ikke så bra. Jeg har hatt ting hver dag denne uken. Og i morgen MÅ jeg ha en fridag, for på søndag er det påan igjen. Fikk spørsmål i går om å finne på noe på lørdag. Det kunne jeg ikke, og vedkommende ble ganske sur. Jeg sa jo nei sist gang også! Hun skjønner ikke at jeg ikke har overskudd til søndagen og resten av neste uke, om jeg ikke får ladet opp på lørdag. Hadde jeg visst om dette for lenge siden, kunne jeg ha omprioritert litt, men nå er det for sent. Nei, jeg har ikke psykiske problemer, men om jeg hadde vært i faresonen, tenker jeg at det må være ekstra lett å komme i det når en aldri får ladet opp. Ekstroverte lader vel opp sammen med andre om jeg ikke har misforstått. Anonymkode: 8ea4a...2bc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå