Nettinettet Skrevet 23. februar 2015 #61 Skrevet 23. februar 2015 Enig i at det er riktig overfor kameratene. Samtidig er en slik forglemmelse et gigantisk misbruk av datens tid. Han viser også at han er dårlig til å planlegge, har dårlig hukommelse etc. Du skal huske at han kom med dette kun et par timer før daten.Anonymous poster hash: 4d5c3...4da Så fikk han kalde føtter da.. det er også lov!
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #62 Skrevet 23. februar 2015 Så fikk han kalde føtter da.. det er også lov! Det er lov med kalde føtter. Det er så lov at man etter min mening kan fortelle det til daten. Bedre det enn å dikte opp en unnskyldning.Anonymous poster hash: 4d5c3...4da 1
Molte Skrevet 23. februar 2015 #63 Skrevet 23. februar 2015 Kommer helt an på om han hadde avtalt en ny date ganske snart. Kan være disse spillekveldene med gutta er viktig for han. At de ikke har det så ofte, og at disse kveldene er viktige for han at alle kompisene møtes en gang i blandt. Kan være han ble påminnet denne spillekvelden av kompisene samme dag som dere skulle på date og derfor sa ifra så sent. Kan jo være kompisene hans hadde gledet seg til alle gutta skulle møtes, og mente han heller kunne flytte daten. Lettere å flytte en date enn å få en ny spillekveld som passer for alle. At han følte han måtte holde avtalen med kompisene sine. Men dette vet vi jo ikke (står ikke nevnt av det jeg har lest) Noe annet er hvis han hadde avlyst rett før fordi kompisene fant på de skulle ha en spille kveld og han prioriterte det overfor avtalen dere hadde. Og han brukte unnskyldingen at han hadde avtalt med de først, og det ikke var tilfellet (det er jo vanskelig å vite) . Og at han ikke avtaler noe date med deg etter noen dager. Da hadde jeg tenkt han ikke var interesert nok. Men avtaler han en ny date ganske snart så hadde jeg nok blitt med på date og tatt det derifra. Men fortsetter han å avlyse dater så hadde jeg bare droppet han. Men alle kan gjøre feil og glemme avtaler man har avtalt og dobbeltbooke. Så jeg hadde nok gitt han en sjanse til hvis han hadde avtalt en ny date ganske snart.
Nettinettet Skrevet 23. februar 2015 #64 Skrevet 23. februar 2015 (endret) Det er lov med kalde føtter. Det er så lov at man etter min mening kan fortelle det til daten. Bedre det enn å dikte opp en unnskyldning.Anonymous poster hash: 4d5c3...4da Absolutt! Men hvem gjør det? Nesten ingen! Og derfor tolker man også alt i verste mening fordi folk ikke sier ting som de er, eller hva de mener lenger. Hadde folk bare lagt ut om frykt for avvisning, at man ikke følte tiltrekning, at man ikke likte det og det ved personen osv så hadde både datinglivet og samhandling med andre mennesker generelt vært så mye enklere. Nå har vi bare våre egne erfaringer og egne tanker å forholde oss til. Og disse tolker ofte ting i verste mening. Jeg har ialellefall sluttet å tro, og tar utgangspunkt i det jeg vet. Da slipper jeg mange dramatiske scenarior i hodet mitt. Og så prøver jeg å være så ærlig som mulig med folk kontra å prøve å være snill og skape illusjoner i hodene deres som de tar med seg videre. Hvor mange her inne tror ikke at de er et skikkelig catch fordi damene som har dumpet dem har fortalt dem det. Tenk hvis de damene hadde fortalt dem hva de ikke synes var bra med dem istedenfor? Jada, laaaaangt utenfor tema her, men poenget er at verden hadde vært litt bedre om folk bare hadde hatt guts til å si det som det er. Og vi vet ikke om han kom med en unnskyldning eller fikk kalde føtter. Det eneste vi vet er hvordan vi ser TS reagerer på dette. Endret 23. februar 2015 av Nettinettet
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #65 Skrevet 23. februar 2015 Han glemte den jo ikke? Jeg hadde forstått frustrasjonen om han kansellerte ved å ikke møte opp liksom. Joda, men nå konstruerer du noe kun for å få det til å passe. Normalt sett, så er det vanskeligere å planlegge eventer med flere personer enn kun én person. Nei, han ga beskjed, men han glemte jo den første avtalen han booket slik at han måtte avlyse date'n. Det gir uansett ikke et godt førsteinntrykk. Nei, jeg konstruerer ingen ting. Jeg selv har f. eks. et veldig spredt sosialt nettverk, med folk som både jobber her og der og som man ikke nødvendigvis ser kontinuerlig. De har sine ting å holde på med og det kan være vanskelig å finne ny dato om man må avlyse en avtale. Anonymous poster hash: 67a4c...259
Blondepiken Skrevet 23. februar 2015 #66 Skrevet 23. februar 2015 Tydelig at folk har veldig forskjellige meninger rundt dette og sånn sett er det kanskje ikke så rart at det blir litt drama rundt dating. Min personlige mening er at det er helt OK å prioritere kompisene over daten da denne avtalen ble gjort først. Jeg syns imidlertid at det er litt kjipt å komme med dette bare et par timer før daten mtp. at den andre har satt av tid osv. Det er klart at det går an å glemme, men da bør han også beklage seg og gjerne i samme melding gjøre det klart at han er interessert i å treffes ved en annen anledning, gjerne også komme med et konkret forslag. Det kan selvfølgelig være at han ikke er interessert i å treffes i det hele tatt og bare brukte dette som en unnskyldning. Jeg syns det er helt OK å ombestemme seg, men da får man gjøre det litt tidligere og ikke samme dag. Det er respektløst.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #67 Skrevet 23. februar 2015 Han kom på at han hadde en avtale med noen andre. Han tar kontakt og informerer henne om den avtalen og beklager og vil gjerne treffe henne en annen gang. Et normalt scenario hos en kvinner er da å ha forståelse for at han prioriterer de planen han allerede hadde, ønske han en hyggelig kveld og tenke at de finner på noe en annen gang. Det som skjer her er at drama tanker og oppførsel settes i gang. Han prioriterer ikke HENNE! Hun som har brukt hele kvelden på å gjøre seg fin og flott for han. Hun som har forventninger til kvelden og at han skal være prinsen over alle prinser fordi hun tross alt er en kvinne med høy verdi. Han vet ikke det han. Han vet ikke at hun har lagt mye mer i dette enn han har. Han vet ikke at hun har pyntet seg og stått på, og fantasert om halve livet deres sammen som skal starte etter denne kvelden.. For han er dette kanskje bare et vanlig treff hvor han skal bli kjent med noen og se om de passer sammen. Jada, jeg tar i nå, men poenget er at både kvinner og menn må slutte å legge så mye i datingen fordi mange andre ikke legger like mye i det som dem. Det er kjempe fint å legge mye i det, men det fører også til forventinger, og har man forventninger så blir man også mer skuffa når ting ikke går som man hadde planlagt. Man må treffes for å bli kjent og for å ønske å prioritere noen, men man kan ikke tvinge folk til å ha dette ønsket. Jeg leser ikke på noe vis at TS opplever det så dramatisk. Poenget er uansett at det er normal folkeskikk å holde avtaler og at man har lov å bli skuffet og skriver her inne om det. Tviler sterkt på at man deler skuffelsen med selve daten (man vil jo ikke fremstå som dramaqueen). Anonymous poster hash: 67a4c...259
Yzma Skrevet 23. februar 2015 #68 Skrevet 23. februar 2015 Du sa jo selv, dette var allerede en avtale. Syntes det er innafor, spillekveld med gutta er kompiskveld, kan ikke bare ditche det. Liker du fyren så møter du han en annen dag ^^ Hvis du virkelig misliker dette, så passer dere nok ikke sammen da han sikkert har avtaler med gutta 'ofte'. Så da er det kanskje like greit at dere ikke møtes mer 1
Timza Skrevet 23. februar 2015 #69 Skrevet 23. februar 2015 Nei, han ga beskjed, men han glemte jo den første avtalen han booket slik at han måtte avlyse date'n. Det gir uansett ikke et godt førsteinntrykk. Nei, jeg konstruerer ingen ting. Jeg selv har f. eks. et veldig spredt sosialt nettverk, med folk som både jobber her og der og som man ikke nødvendigvis ser kontinuerlig. De har sine ting å holde på med og det kan være vanskelig å finne ny dato om man må avlyse en avtale. Anonymous poster hash: 67a4c...259 Folk er mennesker og mennesker gjør feil. Om det å glemme noe slikt er det som gjør at TS dropper han, så ja, like så greit. Hun reagerer litt for hardt for at jeg hadde brydd meg noe særlig om det, ettersom om dette er en stor sak, så hadde jeg nok opplevd verre ting i fremtiden med hun. En fordel er jo å ta dine egne argumenter for den andre siden. Hvis du har et veldig spredt sosialt nettverk, hvor enkelt er det for deg å planlegge å gjennomføre guttekvelder eller jentekvelder isåfall? Du må da kunne se at det som oftest er vanskeligere å ha en slik kveld hvor alle kan fremfor å planlegge noe med kun én ekstra person i så tilfelle? 3
Nettinettet Skrevet 23. februar 2015 #70 Skrevet 23. februar 2015 Jeg leser ikke på noe vis at TS opplever det så dramatisk. Poenget er uansett at det er normal folkeskikk å holde avtaler og at man har lov å bli skuffet og skriver her inne om det. Tviler sterkt på at man deler skuffelsen med selve daten (man vil jo ikke fremstå som dramaqueen). Anonymous poster hash: 67a4c...259 Vel måten hun "klikker" på enkelte i denne tråden er litt dramatisk i mine øyne. 1
Ferny Skrevet 23. februar 2015 #71 Skrevet 23. februar 2015 (endret) Jeg tror ikke at du skal tenke at prioriteringen hans nå betyr noe om dere blir sammen. Da er ting annerledes. Jeg nedprioriterte og kom med unnskyldninger for å ikke henge med han jeg er sammen med nå før vi ble sammen. I begynnelsen av datinga. Da var jeg egentlig ikke så gira på han, men så ble jeg forelsket og er veldig glad i han nå, og jeg ville aldri nedprioritert han. Sånn tror jeg det er for de fleste. Når man blir glad i noen, blir ting annerledes. Men jeg kan være enig i at unnskyldningen hans var litt lame, men det kan jo hende at han feila i å forklare viktigheten bak det. Enig i dette. Jeg skjønner godt at man prioriterer venner fremfor en person man aldri har møtt før. Og det betyr ikke at han kommer til å nedprioritere deg hvis dere evt. blir kjærester. Hos meg var det mer motsatt enn for Tibbie. Datet en fyr jeg ikke følte prioriterte meg - men samtidig så hadde vi ikke noe seriøst på gang. Nå når vi er kjærester, og han er forelsket i meg, så snur han nesten verden på hodet for å få være sammen med meg. Så det handler jo i grunnen bare om at man prioriterer de som betyr mest - og siden han ikke kjenner trådstarter, så er det jo klart at vennene kommer først. Edit: slenger også med at det selvfølgelig er kjipt når noen avlyser en avtale. Den andre har jo satt av tid. Men hadde han avtalt med kompisene først, så er det verre å bryte den - i tillegg til at dette sikkert er venner som betyr noe for han, og som han i større grad vil unngår å skuffe. Han glemte en avtale, sånt skjer. Det har skjedd meg i hvert fall, og da har jeg måttet være kjip og prioritere bort en annen avtale. Det føles ikke noe bra, men sånn er det... Endret 23. februar 2015 av Ferny 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #72 Skrevet 23. februar 2015 Hvorfor forventer du ikke å bli prioritert? Har man ikke da en ganske lav selvverdi? Jeg vil vel si at man har lav selvverdi om man legger sin egen verdi opp i slike saker i det hele tatt. Synes ikke selvverdien hører hjemme i problemstillinger rundt avtaler og prioriteringer. Hva har dette med din verdi å gjøre? Anonymous poster hash: db8a5...04c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #73 Skrevet 23. februar 2015 Hvis det skjedde noen timer før daten så fikk han sikkert kalde føtter. At noen får kalde føtter trenger ikke å symbolisere at du har null verdi for hans prioriteringer Anonymous poster hash: db8a5...04c 1
makkapakka Skrevet 23. februar 2015 #74 Skrevet 23. februar 2015 jeg hadde ikke gidda hvis en mann oppførte seg slik mot meg, men så tenker jeg som så, at hvis jeg hadde avlyst en date fordi jeg heller ville på venninnefest som jeg hadde glemt så er jeg ikke noe særlig interessert.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #75 Skrevet 23. februar 2015 jeg hadde ikke gidda hvis en mann oppførte seg slik mot meg, men så tenker jeg som så, at hvis jeg hadde avlyst en date fordi jeg heller ville på venninnefest som jeg hadde glemt så er jeg ikke noe særlig interessert. Enig. Og når man må avlyse den ene avtalen fordi man har glemt den andre, s virker det egentlig som om man ikke har så lyst til noen av delene. Fyren til TS hadde nok mest lyst til å være hjemme alene :-DAnonymous poster hash: 4d5c3...4da 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #76 Skrevet 23. februar 2015 Jeg forstår tildels de som er uenige her - dette er mest sannsynlig folk som synes det er ok også at daten har sex med flere samtidig frem til man har avtalt eksklusivitet. Og da er jo avlysning av en date "nothing". Vi som setter litt høyere krav bør jo bare utdateres tydeligvis. Noe jeg ikke gjør iallfall, kanskje jeg da slipper unna å bli en av de 50% som uansett skiller seg senere uansett. Noe å tenke på for dere som dater uten krav? Må også le litt av selvmotsigelsen som rager her inne på datingsidene til KG. På den ene siden er det heeelt flott og OK at menn dater mange samtidig og ligger rundt så lenge man ikke har avtalt eksklusivitet. Samtidig ser jeg en hard tyning av kvinner som har hatt sex med mannen før eksklusivitet, det høres ut som hun er helt verdiløs. Hva er det med dere? Skjerp dere alle mann. Alle har lik verdi uansett. Hva du finner deg i, er opptil deg. Men ikke la noen fortelle deg at du ikke er verdt noe fordi x eller y. Du er sikkert en som dater og dritter i vennene dine i den perioder. Alt for den forelsket lille klumpen, også om seks måneder så er alt greit med venner. Er ikke så big deal å drite bursdager, vennekvelder osv. Bitch. Anonymous poster hash: 482c7...3b5 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #77 Skrevet 23. februar 2015 Jeg er enig i denne - at når det gjelder jakten på kjærligheten - så skal det trekke litt mer enn venner, iallfall i starten når den andre ikke er trygg på en enda. Jeg hadde nok ikke turt å avlyst med selve daten, nettopp pga dette; da hadde jeg tenkt at daten lett tenker at jeg "finner på" en unnskyldning. Så jeg tror jeg ville prioritert daten, og avtalt ny kveld med venner. Ellers må du iallfall risikere å gi slipp på drømmegutten/dama fordi de synes det var ulekkert av deg å trekke seg samme dag. Upålitelig. Med mindre personen har lav selvtillit og selvverdi da, og tenker at de ikke fortjener bedre, og at du selvfølgelig skal nyte kvelden med vennene, mens de blir sittende igjen alene når de har holdt av kvelden for deg allerede. Ikke OK i min datingbok iallfall. Jeg ser at du bruker dette igjen og igjen. Jeg tror du har tatt helt feil av selvverdi og det å ha selvtillit. Du legger dårlige holdninger over på andre fordi? Hvis jeg skal gjøre det samme som deg, så er det jo merkelig at en person med så avslappet forhold til selvtilliten sin har alle disse ytre reglene i forhold til sin egen verdi og lett blir trampet på? Mens andre tenker "Oj, kalde føtter..jaja, trenger ikkeå bety at jeg er nedprioritert, ikke har verdi, og dette gir meg en følelse av å bli behandlet som en mygg med dårlig selvtilit". Herregud. Hjeeeeeeeeeeeelp Anonymous poster hash: db8a5...04c
guttemann Skrevet 23. februar 2015 #78 Skrevet 23. februar 2015 Enig i at det er riktig overfor kameratene. Samtidig er en slik forglemmelse et gigantisk misbruk av datens tid. Han viser også at han er dårlig til å planlegge, har dårlig hukommelse etc. Du skal huske at han kom med dette kun et par timer før daten.Anonymous poster hash: 4d5c3...4da Ja,han får ikke akkurat pluss i morgen. Men jeg fikk det inntrykket av førsteposten at TS var mest misfornøyd fordi han "valgte" å holde avtalen han inngikk først. I mitt hode er det mer plikt enn valg.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #79 Skrevet 23. februar 2015 Vel måten hun "klikker" på enkelte i denne tråden er litt dramatisk i mine øyne. Når noen forsøker å analysere henne opp og ned basert på en liten skuffelse, så er det ikke rart man forsvarer seg litt. KG er helt håpløst sånn sett og det har blitt verre de siste årene. Det er så enkelt som at man kan bli skuffet når noen ikke holder en avtale. Nei, man legger seg ikke ned og griner eller tar selvmord av den grunn, men om man er litt ærlig med seg selv så tror jeg de aller fleste har opplevd å bli skuffet over at en date kansellerer på et eller annet tidspunkt. Og utover det så handler det i mine øyne også om ren folkeskikk, noe det dessverre har blitt mindre av i Norge i dag. Anonymous poster hash: 67a4c...259
Nettinettet Skrevet 23. februar 2015 #80 Skrevet 23. februar 2015 Når noen forsøker å analysere henne opp og ned basert på en liten skuffelse, så er det ikke rart man forsvarer seg litt. KG er helt håpløst sånn sett og det har blitt verre de siste årene. Det er så enkelt som at man kan bli skuffet når noen ikke holder en avtale. Nei, man legger seg ikke ned og griner eller tar selvmord av den grunn, men om man er litt ærlig med seg selv så tror jeg de aller fleste har opplevd å bli skuffet over at en date kansellerer på et eller annet tidspunkt. Og utover det så handler det i mine øyne også om ren folkeskikk, noe det dessverre har blitt mindre av i Norge i dag. Anonymous poster hash: 67a4c...259 Analysere henne opp og ned? Forsvare seg litt? Når man skriver ett innlegg her inne må man forvente at man ikke alltid får svar man liker. Det bør man takle. Dessuten sier hvordan man takler det mye om hvordan man har det med seg selv. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå