Gå til innhold

Daten avlyste - gyldig grunn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må forresten flire litt over disse dating-trådene etter alt jeg har lest her inne. Dagens datingliv ass :P Det er virkelig ikke noe for naive romantikere. Etter hva jeg har lest her inne, så er det litt slik; "Man kan ikke regne med å prioritert når det bare er 2. date. Man kan ikke kreve at han ikke ligger med andre mens han treffer deg dersom dere ikke er eksklusive. Man kan ikke forvente at han ikke dater andre samtidig med deg." Man kan i det hele tatt ikke kreve eller forvente noe som helst av dagens menn, de skal få gjøre som de selv lyster, og det med rette. Bruk og kast. Og man er en dum og naiv jente om man tror noe annet.

Det er neimen meg noen flotte gutter der ute du.

Kos deg med en kopp kakao du, TS :) Dating er oppskrytt uansett, ingen gentlemen igjen der ute.

Er helt enig med deg! Jeg blir faktisk fysisk kvalm av dagens datingkultur. Det er så kynisk og jævlig at jeg har ikke ord.

Anonymous poster hash: 9c289...f44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planlagt date med en mann forrige uke. Men samme dag avlyste han, men grunn om at han hadde glemt en spillekveld med gutta. Han ville gjerne ta det igjen da.

Er dette ok å gjøre?

Jeg tenker nei, for hvis han ikke prioriterer meg nå, når vil han gjøre det da? :P Ble han akutt syk, så OK. Men spillekveld ovenfor date? Seriøst?

Har aldri blitt avvist på den måten før faktisk.. vi har alltid møttes når vi har avtalt date, og funnet ut av om vi passer sammen derfra.

Det er lett for meg å tenke at han gjorde det fordi han fikk kalde føtter, fordi han kanskje ikke liker meg likevel - men da er det rart at han er gira på å møtes igjen.

Mannen er 35 forresten.

Anonymous poster hash: b476a...9f1

Date over spillekveld? Serøst???

Anonymous poster hash: 561a2...a1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt delt her, merker jeg. På den ene siden hadde han allerede en avtale, og det er jo positivt at han er en mann som holder avtalene sine. På den andre siden, stusser jeg over at en mann på 35 prioriterer gaming framfor en første date med noen. Jeg synes også at den første daten er såpass viktig at man gjør det man kan for å gjennomføre den. Man risikerer jo at den man skal date mister helt interessen når man avlyser på grunn av gamingkveld med kompiser. Det kan man gjøre når som helst ellers, og kompisene hadde garantert forstått årsaken til utsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva har det med å være viktigere enn alle andre å gjøre? Når man har avtalt en date, så er jo det en avtale det også. Og du kjenner ikke personen enda, så du tenker jo ikke akkurat at det er et pluss i boka? Du har satt av kvelden. Hva skal til for at du synes noe er for dårlig av en date da?

Fordi du forventer å bli prioritert fremfor venner. Begge deler er en avtale ja, men det er ganske vanlig å avlyse det nyeste man har avtalt med mindre det er viktigere (og hvis du forventer at det viktigste er nettopp deg, så tror du jo at du er viktigere enn andre). Du har heller ingen idè om hvor viktig den avtalen er for dem - har de planlagt det lenge, kan det være vanskelig å få til på et senere tidspunkt, osv.

Ikke et pluss i boka nei, men ikke noe jeg hadde tenkt og grublet over heller - for å ikke snakke om å dumpe om alt annet virker bra.

Det er fryktelig mye som kan være dårlig gjort av en date - gidder ikke å ramse opp en gang, for det er fryktelig mye et menneske kan gjøre som er ille. Men jeg synes ikke dette er ille, som kanskje er grunnen til at jeg har en samboer og ikke dater (la tvilen komme noen til gode, velg dine kamper og blablabla).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

Jeg er litt delt her, merker jeg. På den ene siden hadde han allerede en avtale, og det er jo positivt at han er en mann som holder avtalene sine. På den andre siden, stusser jeg over at en mann på 35 prioriterer gaming framfor en første date med noen. Jeg synes også at den første daten er såpass viktig at man gjør det man kan for å gjennomføre den. Man risikerer jo at den man skal date mister helt interessen når man avlyser på grunn av gamingkveld med kompiser. Det kan man gjøre når som helst ellers, og kompisene hadde garantert forstått årsaken til utsettelsen.

Jeg er ikke enig. Det kommer an på avtalen man vil holde. Dette er ikke et sykehusbesøk f.eks. Men spill med venner. Jeg er sikker på at vennene, om disse er nære venner, ville de ha vist forståelse for dette. Hvis ikke er dette bare ren egoisme og han har gjort dette for seg selv. Han har villet gå ut og leke. I så tilfelle er dette bare barnslig og han er ikke klar for dating og heller ikke for forhold.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt delt her, merker jeg. På den ene siden hadde han allerede en avtale, og det er jo positivt at han er en mann som holder avtalene sine. På den andre siden, stusser jeg over at en mann på 35 prioriterer gaming framfor en første date med noen. Jeg synes også at den første daten er såpass viktig at man gjør det man kan for å gjennomføre den. Man risikerer jo at den man skal date mister helt interessen når man avlyser på grunn av gamingkveld med kompiser. Det kan man gjøre når som helst ellers, og kompisene hadde garantert forstått årsaken til utsettelsen.

Den første daten er for meg langt mindre viktig enn når man faktisk har blitt godt kjent, for å ikke snakke om å være i et forhold. Dere har heller ikke peiling på hvor viktig den avtalen faktisk er for han - men det er ikke alltid det bare er å finne en dag flere kan møtes dersom man har barn, noen bor et stykke unna, slike ting. At de spiller er nå en ting, men grunnen til at de faktisk skal gjøre det sammen antar jeg betyr at de setter pris på det sosiale også, kanskje de til og med har planlagt noe annet i tillegg. :)

Men seriøst... ÈN GANG? En eneste gang? Det er dèt jeg synes er sinnsykt og kynisk, man kan ikke gjøre en eneste feil eller være litt uheldig - gjør du ikke alt helt perfekt og akkurat etter boka, da er det rett ut. Hva med å ha bittelitt bedre tid, faktisk se an og bli kjent med fyren før man bestemmer seg for at dette sikkert skjer hele tiden/han bryr seg ikke om meg what so ever?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig. Det kommer an på avtalen man vil holde. Dette er ikke et sykehusbesøk f.eks. Men spill med venner. Jeg er sikker på at vennene, om disse er nære venner, ville de ha vist forståelse for dette. Hvis ikke er dette bare ren egoisme og han har gjort dette for seg selv. Han har villet gå ut og leke. I så tilfelle er dette bare barnslig og han er ikke klar for dating og heller ikke for forhold.

Det vet vi jo ikke, men jeg hadde nok ikke tolket det veldig positivt om han valgte gaming foran date med meg. Han kan selvfølgelig tenke annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første daten er for meg langt mindre viktig enn når man faktisk har blitt godt kjent, for å ikke snakke om å være i et forhold. Dere har heller ikke peiling på hvor viktig den avtalen faktisk er for han - men det er ikke alltid det bare er å finne en dag flere kan møtes dersom man har barn, noen bor et stykke unna, slike ting. At de spiller er nå en ting, men grunnen til at de faktisk skal gjøre det sammen antar jeg betyr at de setter pris på det sosiale også, kanskje de til og med har planlagt noe annet i tillegg. :)

Men seriøst... ÈN GANG? En eneste gang? Det er dèt jeg synes er sinnsykt og kynisk, man kan ikke gjøre en eneste feil eller være litt uheldig - gjør du ikke alt helt perfekt og akkurat etter boka, da er det rett ut. Hva med å ha bittelitt bedre tid, faktisk se an og bli kjent med fyren før man bestemmer seg for at dette sikkert skjer hele tiden/han bryr seg ikke om meg what so ever?

Jeg sier jo at jeg er delt, så jeg skjønner ikke hvorfor du hiver deg over innlegget mitt. Jeg hadde ikke automatisk avskrevet en mann som utsatte første daten med meg, men som sagt, så hadde jeg stusset over at gaming ble prioritert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier jo at jeg er delt, så jeg skjønner ikke hvorfor du hiver deg over innlegget mitt. Jeg hadde ikke automatisk avskrevet en mann som utsatte første daten med meg, men som sagt, så hadde jeg stusset over at gaming ble prioritert.

Sårri, kan bli litt i overkant frustrert av KG i blant. :laugh: For å ikke snakke om livredd for å noen gang date igjen.

Det siste var egentlig ikke retta til deg heller, bare generelle svar i tråden. Egentlig var bare den første setningen det.

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sårri, kan bli litt i overkant frustrert av KG i blant. :laugh: For å ikke snakke om livredd for å noen gang date igjen.

Det siste var egentlig ikke retta til deg heller, bare generelle svar i tråden. Egentlig var bare den første setningen det.

:ler:

Det går helt fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten flire litt over disse dating-trådene etter alt jeg har lest her inne. Dagens datingliv ass :P Det er virkelig ikke noe for naive romantikere. Etter hva jeg har lest her inne, så er det litt slik; "Man kan ikke regne med å prioritert når det bare er 2. date. Man kan ikke kreve at han ikke ligger med andre mens han treffer deg dersom dere ikke er eksklusive. Man kan ikke forvente at han ikke dater andre samtidig med deg." Man kan i det hele tatt ikke kreve eller forvente noe som helst av dagens menn, de skal få gjøre som de selv lyster, og det med rette. Bruk og kast. Og man er en dum og naiv jente om man tror noe annet.

Det er neimen meg noen flotte gutter der ute du.

Kos deg med en kopp kakao du, TS :) Dating er oppskrytt uansett, ingen gentlemen igjen der ute.

Jo, gentlemen finnes de. De er sammen med alle classy ladies.

Dessuten døde romantikken på 80tallet. Du kan takke feminismen for det du.

Anonymous poster hash: 7af50...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, gentlemen finnes de. De er sammen med alle classy ladies.

Dessuten døde romantikken på 80tallet. Du kan takke feminismen for det du.

Anonymous poster hash: 7af50...e92

Så hva gjør single, classy ladies? de er stuck med hva? skal de droppe dating?

Men ja, du har sikkert oversikten over alt absolutt alle gentlemen er i forhold. Not.

Anonymous poster hash: b476a...9f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg (som mann) tenker at det er lov å gjøre en feil og dobbeltbooke men da bør han også ta initiativet til å lage en ny avtale så raskt som mulig. Dersom jeg hadde avtalt en date med en kvinne så hadde jeg selvsagt godtatt at hun gjorde en feil, men hadde hun sagt det samme flere ganger så hadde jeg oppfattet det slik at hun ikke egentlig var interessert og gått videre.

Så kunne man jo også egentlig ha prioritert daten. Ja, vennekvelder er viktige men gode venner forstår også at man er på date, særlig hvis man har vært singel en stund, så lenge du ikke må bryte flere avtaler etter hverandre. Jeg vet hvertfall at mine nærmeste kompiser hadde bedt meg kjøre på og ikke våge å komme på spillkvelden med dame på gang ;)

Man skaper jo ikke et godt inntrykk ved å måtte avlyse i siste liten. Å sløse med noen du ikke kjenner så godt sin tid er en uting, særling når det gjelder en date man gjerne ønsker å imponere litt.



Anonymous poster hash: 67a4c...259
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at det virker noe spesielt, siden man burde ønske å vise den beste siden av seg selv på en date. Samtidig så tenker jeg at når man er en mann på 35, så kan det fort være at mange av vennene har familie og barn, man har gjerne forskjellige jobber og det blir fort vanskelig å finne en dato hvor det passer for alle å møtes samtidig.

Jeg ville sett ann hvordan inntrykk jeg hadde av mannen fra før av, og om han virker som en seriøs fyr så ville jeg gitt han en sjanse til. Men hadde ikke tatt initiativ til å spørre om neste date, det får han som avlyste gjøre. Er ihvertfall sånn det fungerer i huet mitt - blir man nødt til å avlyse, er det den som avlyser som foreslår neste date :)

Lykke til med datinga :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde planlagt date med en mann forrige uke. Men samme dag avlyste han, men grunn om at han hadde glemt en spillekveld med gutta. Han ville gjerne ta det igjen da.

Er dette ok å gjøre?

Jeg tenker nei, for hvis han ikke prioriterer meg nå, når vil han gjøre det da? :P Ble han akutt syk, så OK. Men spillekveld ovenfor date? Seriøst?

Har aldri blitt avvist på den måten før faktisk.. vi har alltid møttes når vi har avtalt date, og funnet ut av om vi passer sammen derfra.

Det er lett for meg å tenke at han gjorde det fordi han fikk kalde føtter, fordi han kanskje ikke liker meg likevel - men da er det rart at han er gira på å møtes igjen.

Mannen er 35 forresten.

Anonymous poster hash: b476a...9f1

Det kommer helt an på. Hvordan kjenner dere hverandre? Om dette er en du har møtt flere ganger før, så er jeg kanskje mer tilbøyelig til å synes at det er greit. Men om det er en du kjenner fra nett, så ringer det noen varselbjeller hos meg -- da virker han usympatisk + jeg må innrømme jeg synes spillkveld høres litt nerd ut.

Men hva slags type er han her, TS? Er han ordentlig og hyggelig på andre måter, eller kan dette ses som del av et mønster?

Anonymous poster hash: 4d5c3...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste her inne har vært på noen dårlige dates, ikke sant? Kastet bort en lørdagskveld med ei eller en de absolutt ikke passet sammen med.

Når du da treffer ei/en du skal på date med og er litt usikker på om dere vil passe sammen, så finner du ut at du egentlig har avtalt gutte/jentekveld. Det frister mer, du velger å utsette daten. Du har tross alt en gyldig grunn.

TS: Husk at du ikke er viktig for noen før de har sett at du er noen de synes er viktig. Du kan ikke kreve at noen skal prioritere tid med deg før de har blitt kjent med deg og synes du er verdt å prioritere.

En del av dere damer her inne må gå ned fra prinsessestolen deres og slutte å vente på prinsen som kommer gallopperende og legger hele livet sitt på hold bare fordi dere er en prinsesse. Det skjer i eventyrene og ikke i virkeligheten.

De fleste menn er gentleman når de finner en jente de setter pris på og ser på som verdt å være gentleman for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste her inne har vært på noen dårlige dates, ikke sant? Kastet bort en lørdagskveld med ei eller en de absolutt ikke passet sammen med.

Når du da treffer ei/en du skal på date med og er litt usikker på om dere vil passe sammen, så finner du ut at du egentlig har avtalt gutte/jentekveld. Det frister mer, du velger å utsette daten. Du har tross alt en gyldig grunn.

TS: Husk at du ikke er viktig for noen før de har sett at du er noen de synes er viktig. Du kan ikke kreve at noen skal prioritere tid med deg før de har blitt kjent med deg og synes du er verdt å prioritere.

En del av dere damer her inne må gå ned fra prinsessestolen deres og slutte å vente på prinsen som kommer gallopperende og legger hele livet sitt på hold bare fordi dere er en prinsesse. Det skjer i eventyrene og ikke i virkeligheten.

De fleste menn er gentleman når de finner en jente de setter pris på og ser på som verdt å være gentleman for.

Så du kaller meg en prinsesse fordi jeg ikke ble gira noe lengre når jeg har satt av kvelden, vært nervøs, lagt inn energi i dette, for så å oppleve at fyren avlyser bare et par timer før? Dette har han rett til? Dette blir noe selvmotsigende, da du i andre poster skriver at man skal ha en så høy verdi på seg selv og ikke la seg behandle dårlig. Men det er helt innafor å la fyren prioritere venner ovenfor sitt første møte med deg? Jeg er helt uenig med deg. Tenker også på at mye du skriver blir veldig generaliserende uten at du har møtt folk i virkeligheten, og kjenner til alle detaljer. Da kan det være farlig å ta på seg en "jeg vet alt" maske. Eller sette seg i "jeg-vet-alt" stolen.

Anonymous poster hash: b476a...9f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...