AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #1 Del Skrevet 22. februar 2015 Hei:) Skriver oppgave, noen som vet hvordan man skriver O med to punktum over på mac? Utales Ø. Takknemlig for svar. Anonymous poster hash: 71dd8...f0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma- Skrevet 22. februar 2015 #2 Del Skrevet 22. februar 2015 Tasten vedsiden av "å", har ^ og ¨ på seg. Trykk en gang på denne og så "o". ö Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BonBon Skrevet 22. februar 2015 #3 Del Skrevet 22. februar 2015 (endret) Trykk først på Knappen med to prikker på, så på bokstav O -- haha for treig Endret 22. februar 2015 av BonBon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #4 Del Skrevet 22. februar 2015 først ¨ (tasten ved "å" med en sånn ^ på) og O. da blir det Ö Anonymous poster hash: 500a6...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #5 Del Skrevet 22. februar 2015 var visst for treig jeg også Anonymous poster hash: 500a6...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 22. februar 2015 #6 Del Skrevet 22. februar 2015 Knappen til høyre for "Å", også "O". Ta-da! "ö" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #7 Del Skrevet 22. februar 2015 Tusen tusen takk :) Anonymous poster hash: 91fe9...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #8 Del Skrevet 22. februar 2015 Opprinnelig var det en O med en E over seg, som lå flat. Men med skjønnskriften ble den forenklet. Hvorfor vi har fått strek gjennom vår Ø aner jeg ikke... Men det er litt feil Å er fortsatt en A med en O over seg. Anonymous poster hash: 55c30...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #9 Del Skrevet 22. februar 2015 Tasten vedsiden av "å", har ^ og ¨ på seg. Trykk en gang på denne og så "o". ö Anonymous poster hash: 91fe9...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #10 Del Skrevet 22. februar 2015 Opprinnelig var det en O med en E over seg, som lå flat. Men med skjønnskriften ble den forenklet. Hvorfor vi har fått strek gjennom vår Ø aner jeg ikke... Men det er litt feil Å er fortsatt en A med en O over seg. Anonymous poster hash: 55c30...270 Fant ut av det, betyr mye når man skriver oppgave. Anonymous poster hash: 91fe9...7a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2015 #11 Del Skrevet 22. februar 2015 Opprinnelig var det en O med en E over seg, som lå flat. Men med skjønnskriften ble den forenklet. Hvorfor vi har fått strek gjennom vår Ø aner jeg ikke... Men det er litt feil Å er fortsatt en A med en O over seg. Anonymous poster hash: 55c30...270 Javel? Forklar nærmere. Anonymous poster hash: 875a1...6ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #12 Del Skrevet 23. februar 2015 Diagonalstreken i Ø kan ha flere forklaringer, men en av de sannsynlige er at det er en av tverrstrekene i OE som har blitt flyttet på mens de to andre tverrstrekene har blitt kuttet ut. En annen er at Ø har rot i OI. Det er ikke en feil, bare en tilpasning i skrift. Den finnes også i det kyriliske alfabetet som Ө. O-en over A for å lage Å utviklet seg fra en liten e over A-en. Det er en ganske ny bokstav, den opptrer på trykk for første gang på 1500-tallet og kom ikke i utstrakt bruk før på 1800-tallet. De to prikkene i ö heter forresten tøddel. Anonymous poster hash: 69b9e...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2015 #13 Del Skrevet 23. februar 2015 Sånn: ö Anonymous poster hash: 14919...098 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 23. februar 2015 #14 Del Skrevet 23. februar 2015 (endret) Svarte jeg ikke på dette i går? Det må ha vært en annen tråd med samme spørsmål, for jeg ser ikke innleggene mine. Uansett er den enkleste måten å få til ö på å trykke på alt og ø samtidig. Da får du stor bokstav også: alt pluss Ø blir Ö. Det samme med ä og Ä: alt pluss æ eller Æ. Endret 23. februar 2015 av Pawn Hearts Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå