Amber Skrevet 12. august 2004 #1 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg har navneendring i mitt pass, og det er jo gjort med håndskrift og stempel inne i passet. Kan jeg reise på dette til Candà? Hadde ikke turt til USA (de er jo hysterisk strenge i passkontrollen), men det er vel ikke helt det samme i Canada? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2004 #2 Del Skrevet 13. august 2004 Du kan lese litt her; http://www.politi.no/henvendelser/pass.shtml#endring Men slik jeg forstår det så er det avhengig av om du har maskinlesbart pass eller ei. Har du maskinlesbart er det egentlig ikke godt nok å få stempel i, fordi det gamle navnet er en del av koden. Men det er jo bare USA som forlanger maskinlesbart etter 26. oktober i år for å slippe visum. Min konklusjon er at du kan reise til Canada med ditt stemplede pass. God tur! Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 13. august 2004 #3 Del Skrevet 13. august 2004 Du kan godt gjøre det - jeg gjorde det ifjor. Hadde litt problemer og måtte vise vigselsattest faktisk (jeg skulle reise ut fra canada - hadde endret navn der borte). Går nok bedre på innreise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå