Gå til innhold

Gjorde en dum feil på jobb. Hva skjer nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i et stort landsdekkende firma, som hovedsaklig driver med transport av gods og pakker til private og firma. Jeg har jobbet her som bud i et par år, og trives godt med jobb og kollegaer. Har ikke fått klager eller gjort noen grove feil tidligere, fordi jeg egentlig er nøye med å utføre jobben min på riktig måte.

Så til feilen. Jeg skulle levere en pakke til en mann ofte har vært hos, og vet han som regel ikke er hjemme. Vanligvis pleier vi å avtale at jeg legger pakkene hans i garasjen. Denne gang var jeg litt stresset, så jeg tok meg ikke tid til å ringe han. La bare pakken på det vanlige stedet, og kvitterte den ut.

Så får jeg telefon fra kundesenteret. Pakken er savnet. Ligger ikke der jeg sa, og det er ikke lov å gjøre som jeg gjorde, uten avtale med kunden.

Herregud! Hva gjør jeg? Ser for meg at jeg blir kalt inn på teppet hos sjefen, og må betale erstatning til kunden. Eller at jeg blir mistenkt for tyver!! :( Kommer iallefall til å miste all tillit fra min gode sjef. Hater at jeg kunne gjøre noe så dumt! Hvordan skal jeg takle dette?

Hilsen Gutt 24. Håper det er ok at jeg skriver selv om jeg ikke er kvinne!



Anonymous poster hash: 2857f...730
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

selvfølgelig er det greit at du skriver her selv om du er mann.. alle er velkomne her.. kanskje du bare burde sifra til sjefen din med engang,i stedenfor å vente at noe skal skje?be han om ett par minutter å si,okey jeg dreit meg ut..si hva du har gjort..bedre det enn å få panikk når han spør,også lyve i steden...

jeg er noe som heter områdeleder på jobben min,å har ansvar for ett par hundre ansatte,å jeg vil heller at de kommer til meg hvis de har gjort noe de angrer på,å er ærlige,enn at jeg får høre det fra noen andre,eller at den personen lyver meg midt i ansiktet å blånekter for å ha gjort noe..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i et stort landsdekkende firma, som hovedsaklig driver med transport av gods og pakker til private og firma. Jeg har jobbet her som bud i et par år, og trives godt med jobb og kollegaer. Har ikke fått klager eller gjort noen grove feil tidligere, fordi jeg egentlig er nøye med å utføre jobben min på riktig måte.

Så til feilen. Jeg skulle levere en pakke til en mann ofte har vært hos, og vet han som regel ikke er hjemme. Vanligvis pleier vi å avtale at jeg legger pakkene hans i garasjen. Denne gang var jeg litt stresset, så jeg tok meg ikke tid til å ringe han. La bare pakken på det vanlige stedet, og kvitterte den ut.

Så får jeg telefon fra kundesenteret. Pakken er savnet. Ligger ikke der jeg sa, og det er ikke lov å gjøre som jeg gjorde, uten avtale med kunden.

Herregud! Hva gjør jeg? Ser for meg at jeg blir kalt inn på teppet hos sjefen, og må betale erstatning til kunden. Eller at jeg blir mistenkt for tyver!! :( Kommer iallefall til å miste all tillit fra min gode sjef. Hater at jeg kunne gjøre noe så dumt! Hvordan skal jeg takle dette?

Hilsen Gutt 24. Håper det er ok at jeg skriver selv om jeg ikke er kvinne!

Anonymous poster hash: 2857f...730

Gå til din sjef og forklar deg. Hvis dere "alltid" har hatt avtale om dette, kanskje kunden kan gå god for deg?

Anonymous poster hash: 48928...960

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg jobber i et stort landsdekkende firma, som hovedsaklig driver med transport av gods og pakker til private og firma. Jeg har jobbet her som bud i et par år, og trives godt med jobb og kollegaer. Har ikke fått klager eller gjort noen grove feil tidligere, fordi jeg egentlig er nøye med å utføre jobben min på riktig måte.

Så til feilen. Jeg skulle levere en pakke til en mann ofte har vært hos, og vet han som regel ikke er hjemme. Vanligvis pleier vi å avtale at jeg legger pakkene hans i garasjen. Denne gang var jeg litt stresset, så jeg tok meg ikke tid til å ringe han. La bare pakken på det vanlige stedet, og kvitterte den ut.

Så får jeg telefon fra kundesenteret. Pakken er savnet. Ligger ikke der jeg sa, og det er ikke lov å gjøre som jeg gjorde, uten avtale med kunden.

Herregud! Hva gjør jeg? Ser for meg at jeg blir kalt inn på teppet hos sjefen, og må betale erstatning til kunden. Eller at jeg blir mistenkt for tyver!! :( Kommer iallefall til å miste all tillit fra min gode sjef. Hater at jeg kunne gjøre noe så dumt! Hvordan skal jeg takle dette?

Hilsen Gutt 24. Håper det er ok at jeg skriver selv om jeg ikke er kvinne!

Anonymous poster hash: 2857f...730

Det er bare å innrømme feilen og si at du glemte å avtale i et travelt øyeblikk. Så lover du at du ikke skal gjøre det igjen. Alle mennesker gjør feil, også sjefen din. Ta det for det det er. Det er ikke noe big deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å innrømme feilen og si at du glemte å avtale i et travelt øyeblikk. Så lover du at du ikke skal gjøre det igjen. Alle mennesker gjør feil, også sjefen din. Ta det for det det er. Det er ikke noe big deal.

Det kan selvfølgelig være en big deal, det vet vi ikke noe om. Innholdet i pakken avgjør hvor big deal det er. TS: Snakk med sjefen din, og forklar det du har fortalt oss her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Det kan selvfølgelig være en big deal, det vet vi ikke noe om. Innholdet i pakken avgjør hvor big deal det er. TS: Snakk med sjefen din, og forklar det du har fortalt oss her.

Ja akkurat.

Feilen blir ikke større eller mindre uansett innhold eller verdi. Handlingen er den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke stress. Om dere alltid har hatt en avtale om at du kan sette igjen gods med muntlig avtale så er det lett å søke opp historikken til den kunde og se at det er tilfellet. Om du hadde ringt og satt pakken der og den hadde blitt borte så hadde jo pakken fremdeles vært borte.

Kjøreleder vil ta en prat med deg om å ikke gjøre det igjen. At fra nå av skal kunde ha en gjensettingsavtale eller så må han være der for å signere for godset.

Anonymous poster hash: 74483...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkurat.

Feilen blir ikke større eller mindre uansett innhold eller verdi. Handlingen er den samme.

Joda, men du kan jo ikke si at det ikke var en big deal. Det vet du ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er vanlig ansatt må du være grovt uaktsom for å måtte dekke tap, dette er et hendelig uhell, og skal dekkes av arbeidsgiver. Det verste som kan skje er litt kjeft, dårlig stemning og en skriftlig advarsel. Legg deg flat, beklag oppriktig og lov å aldri gjør samme feil igjen, så går dette mest sannsynlig greit.



Anonymous poster hash: 7879a...e2b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gi litt innsikt fra godsmotakers side, da det har hendt et par ganger hvor jeg jobber at varene er kvittert ut uten at vi faktisk har mottatt varen. Leverandør hadde da bare satt fra seg på et åpent lager og det tok oss over en uke å finne det. Dette kan blåses av som å være veldig irriterende, men sannheten er at det kostet oss flerfoldige tusen kroner for det var viktig utstyr.

Alle kan gjøre feil, men også viktig at du legger deg flat :) Lykke til.



Anonymous poster hash: 2d50c...100
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...