Gå til innhold

høgskolen eller diakonhjemmet høgskole?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

driver å søker høgskolen til høsten.

det blir enten lillehammer eller diakonhjemmet i oslo.

leser litt om diakonhjemmet på nettsiden dems, og slik som jeg har forstått det så er det ett "kristent" høgskole? men over halvparten der er ikke kristne og far mange forskjellige nasjonaliterer også.

Det er en privatskole med få studenter så derfor hadde det vært perfekt for meg med ikke så mye "støy, fester. osv.

noen med erfaring fra diakohjemmet her eller hørt noe om skolen.?

:)

Anonymous poster hash: be799...5e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diakonhjemmet skal være en meget bra skole :) De bygger bare på kristent verdier, typ hvordan man skal være mot hverandre- de færreste er kristne og man får tro hva man vil!

Anonymous poster hash: 5da88...ead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

driver å søker høgskolen til høsten.

det blir enten lillehammer eller diakonhjemmet i oslo.

leser litt om diakonhjemmet på nettsiden dems, og slik som jeg har forstått det så er det ett "kristent" høgskole? men over halvparten der er ikke kristne og far mange forskjellige nasjonaliterer også.

Det er en privatskole med få studenter så derfor hadde det vært perfekt for meg med ikke så mye "støy, fester. osv.

noen med erfaring fra diakohjemmet her eller hørt noe om skolen.?

:)

Anonymous poster hash: be799...5e2

Kona mi har gått der og sier at det kristne merker man fint lite til.

Noen kristendom er ikke fokuset.

De tilrettelegger for studenter som vil leve som kristen, ved at det er kapell der med åpningsgudstjenester på begynnelsen av året, og noen skole-andakter og de har en studentprest og en studentdiakon som ordner med rusfrie, sosiale ting som høstfest med kake-servering og underholdning med feks stand-up. Og de har en innsamlingsaksjon til veldedighet en gang i året.

Dessuten kan man komme på julegrantenning og få gløgg.

That's it.

Hun likte seg der, men sier det blir temmelig dødt på campus etter skoletid. Ingen henger i kantina, feks.

Hun sier og at siden det er en privat stiftelse så koster det mere i semesteravgift enn Høgskolen i Oslo.

P.S Hun anbefaler å gå på Chateu Neuf borte i veien og bli med på noe studentaktiviteter som Oktoberfest, ølteltet på Blindern under studentuka o.lign.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...