Gjest Snuppi Skrevet 28. februar 2015 #461 Del Skrevet 28. februar 2015 TS her Har ikke svart i denne tråden, rett og slett fordi jeg ikke klarer å ta innover meg alle de vonde ordene jeg ser jeg får her.. Var tøffere enn forventet, hadde ikke trodd jeg kom til å få så stor respons. Det er jo meg som person dette går på. Jeg er lei meg for det jeg gjorde, men jeg kan jo ikke forandre på det. Så å bli kalt ond føles jo helt forferdelig. Hva skal man si til det? Når jeg leser denne tråden, så blir det jo bare verre, for jeg skjønner at jeg virkelig ALDRI kan dele dette med noen i det virkelige liv.. og at det må forbli en hemmelighet som jeg aldri forteller noen. Det er tungt å bære.. Alt jeg håper, er at gutten jeg gjorde dette mot, er på et bedre sted nå. Tenker ofte på ham, og skulle ønske jeg fikk si unnskyld. Når det gjelder hans pårørende, så bodde denne gutten kun med sin mor, og hun døde for flere år siden nå etter det jeg har fått med meg (kommer fra en mindre by). Så det er altså ikke aktuelt å kontakte pårørende. Anonymous poster hash: f0e7d...cbb Hei! Jeg skjønner godt at du ikke har ville svare i denne tråden. Enkelte mennesker tenker rett og slett ikke før de sprer all sin eder og galle på forum. At de er mobbere selv, ser de heller ikke. Jeg håper at du tar til deg rådene om å oppsøke hjelp hos en psykolog. Psykologen er objektiv og lar seg ikke styre av sterke følelser slik om enkelte brukere her inne. Ellers håper jeg at du kan legge vekt på de positive innleggene som også er blitt skrevet. Du er ikke den 14 år gamle jenta lenger. Du er voksen og vet bedre, Bruk dette til noe konstruktivt. Ønsker deg alt godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 28. februar 2015 #462 Del Skrevet 28. februar 2015 Hvorfor er det så mange som behandler ts som offer her? Det er henne det er så synd på? Mens han som er død er bare å glemme for han er jo død likevel. Ondskapen vinner alltid! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2015 #463 Del Skrevet 1. mars 2015 Hvorfor er det så mange som behandler ts som offer her? Det er henne det er så synd på? Mens han som er død er bare å glemme for han er jo død likevel. Ondskapen vinner alltid! Det går an å ha to tanker i hodet samtidig, kanskje du skal prøve det en gang? Det er da ingen som sier at man skal glemme han som døde. De som ikke hetser TS ser at hun gjorde noe ondt da hun var tenåring og at hun nå er voksen og at hun har lært av det som skjedde da hun var ungdom. Det unnskylder ikke det hun gjorde, men det hjelper dessverre ingen å hetse TS heller. Hun kan ikke gjøre annet enn å bare fortsette å leve videre med det hun gjorde. Hun kommer sannsynligvis aldri til å få fred i sinnet, hun kommer til å tenke på dette bestandig. Kanskje hun blir mor selv en gang og kommer til å gå hele tiden og være redd for at det samme skal skje med hennes barn. Da vil hun kanskje være en bedre voksen enn de voksne som var rundt henne og denne stakkars gutten for 12 år siden som ikke plukket opp dette bedre. Hun kan kanskje forhindre at slike ting skjer i hennes nærmiljø, fordi hun kanskje kjenner igjen tegnene til de som mobber. Anonymous poster hash: 4211c...c88 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uredd Skrevet 1. mars 2015 #464 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Hvorfor er det så mange som behandler ts som offer her? Det er henne det er så synd på? Mens han som er død er bare å glemme for han er jo død likevel. Ondskapen vinner alltid!Fordi hat bare fører til mer hat Hummels. Å kunne gi en mobber en klem fører til mindre mobbing. Endret 1. mars 2015 av Uredd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 1. mars 2015 #465 Del Skrevet 1. mars 2015 Hvorfor er det så mange som behandler ts som offer her? Det er henne det er så synd på? Mens han som er død er bare å glemme for han er jo død likevel. Ondskapen vinner alltid! Han som er død glemmes nok ikke. Og ondskapen lever videre hvis vi rendyrker den og har den som rettesnor for videre liv. Livene våre får mange fargenyanser etterhvert og vi kan fortsette med å elske eller hate - som om det var de eneste mulighetene vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 1. mars 2015 #466 Del Skrevet 1. mars 2015 (endret) Det går an å ha to tanker i hodet samtidig, kanskje du skal prøve det en gang? Det er da ingen som sier at man skal glemme han som døde. De som ikke hetser TS ser at hun gjorde noe ondt da hun var tenåring og at hun nå er voksen og at hun har lært av det som skjedde da hun var ungdom. Det unnskylder ikke det hun gjorde, men det hjelper dessverre ingen å hetse TS heller. Hun kan ikke gjøre annet enn å bare fortsette å leve videre med det hun gjorde. Hun kommer sannsynligvis aldri til å få fred i sinnet, hun kommer til å tenke på dette bestandig. Kanskje hun blir mor selv en gang og kommer til å gå hele tiden og være redd for at det samme skal skje med hennes barn. Da vil hun kanskje være en bedre voksen enn de voksne som var rundt henne og denne stakkars gutten for 12 år siden som ikke plukket opp dette bedre. Hun kan kanskje forhindre at slike ting skjer i hennes nærmiljø, fordi hun kanskje kjenner igjen tegnene til de som mobber. Anonymous poster hash: 4211c...c88 Ts, burde vite at mobbing er et sårt tema for mange og at mange kom til å reagere sterk. Det må en mobber tåle når hun har vert så dum å mobbe. Enda verre når noen mobber en til døde. Hvilken 14 åring har hjerte til å be en annen om å drepe seg selv? Hun fikk jo viljen sin. Han drepte seg selv. Det er det som er så grusomt. Kan ikke forvente at alle skal ha medfølelse for at hun ikke klarer å glemme det nå. Det er noe som aldri kan bli glemt. Men det er så klart bra at de kan bli bedre mennesker og ikke kun tenke på seg selv. Det er bra at de angrer. Jeg reagerte også på at det høres ut som ts ville ha hjelp til å glemme det som skjedde og leve godt videre uten å angre mer. Mens offeret er død. Jeg håper ts kan gjøre noe godt for andre som blir mobbet og støtte mobbeoffera. Ikke minst godta at dette kan aldri glemmes, men lære å leve med det. Fordi hat bare fører til mer hat Hummels. Å kunne gi en mobber en klem fører til mindre mobbing. Jeg hater ikke. Jeg har hatet eksen min og mine mobbere, men orker ikke bruke energien min på å hate de mer. Trøster meg med at de fleste angrer etter det grusomme de gjør. De som ikke angrer, er ikke menneskelige. De er bare kaldhjerta monstre. Jeg hadde nok aldri klart å gi en mobber en klem. Ikke tilgi, bare hvis det er litt mobbing og offeret ikke blir ødelagt for livet. Så jeg hater ikke og ønsker ingen død. Men at de fortjener en straff igjen det gjør de. At de angrer veldig, og ikke kan glemme det de har gjort er en bra straff. De som ikke angrer en gang fortjener enda verre straff. De ønsker jeg bare vondt. Han som er død glemmes nok ikke. Og ondskapen lever videre hvis vi rendyrker den og har den som rettesnor for videre liv. Livene våre får mange fargenyanser etterhvert og vi kan fortsette med å elske eller hate - som om det var de eneste mulighetene vi har. Ondskap finnes overalt synes jeg, og i alt for mange mennesker. Hvorfor noen må være så ondskapsfulle kommer jeg aldri til å forstå. Jeg hverken hater eller elsker en mobber. Men jeg er så forbanna på de og det må de forstå når de ødelegger liv. Ikke forvente at alle skal tilgi de. Endret 1. mars 2015 av Hummels Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlene87 Skrevet 6. mars 2015 #467 Del Skrevet 6. mars 2015 Hvordan går det med deg Ts? hva gjør du nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miffii Skrevet 6. mars 2015 #468 Del Skrevet 6. mars 2015 Skjerp dere! Dere er ikke noe bedre dere akkurat nå. Hva man gjorde på barneskolen kan man da ikke bli dømt for nå! Jeg er selv blitt mobbet og har medfølelse med mobberne. Veldig mange sliter selv i ettertid. Du må begynne med å tilgi deg selv. Gjerne gjennom meditasjon. Deretter kan du be om tilgivelse for å ha mobbet denne gutten. Siden ville jeg besøkt graven, snakket med presten eller en psykolog/samtaleterapaut dersom du fremdeles skulle ha behov for det. Gutten har tilgitt deg for lengst, slik som du har slitt med dette hele ditt liv. Jobb med deg selv, og du vil vokse på dette. Det gnager på deg for en grunn. Du må bli ferdig med det, legge det bak deg og bli.ferdig med det. Men lærdommen og.ydmykheten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miffii Skrevet 6. mars 2015 #469 Del Skrevet 6. mars 2015 ... Skal du ta med deg videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teethgrinding Skrevet 7. mars 2015 #470 Del Skrevet 7. mars 2015 (...) Gutten har tilgitt deg for lengst (...) Den gutten er dau. Six feet under. Ingen tanker, ingen følelser, intet nytt liv i himmelen, ingenting. Bare død. Han er idag ingenting mer enn en haug med bein eller aske. Den sjansen han fikk til å leve er valgt vekk, kanskje på grunn av måten TS torturerte han mens han levde. Vi vil aldri forstå helt hvorfor han valgte å ta sitt eget liv. Kanskje det ble for vondt å prøve å leve når han fikk så tydelige og gjentatte grusomme beskjeder? Jeg tror ikke vi skal skamme oss. Jeg tror vi skal fordømme TS på det sterkeste. Hadde jeg vært en mobber som hadde hatt en annen persons død på samvittigheten ville jeg antakeligvis sittet i en dyp eksistensiell krise. (Hvordan skulle jeg leve når jeg har indirekte bidratt til at noen har endt sitt liv?) Jeg tror vekten av min samvittighet hadde tvunget meg i total knestående. Jeg forundrer meg over at TS tar dette så ufattelig enkelt. Jeg tror TS sin største gave er svak empati. Jeg ville ikke klart å leve med meg selv, og ihvertfall ikke skrevet en tråd på nettet og blitt sjokkert over svarene. Hva forventer TS? En klem? Sorry, det må være tungt for deg? Fuck that shit. På et eller annet tidspunkt handler det om ære og helt grunnleggende medmenneskelige verdier. Tilgivelse vil skje, men det må mer til enn en tråd på nettet. Det krever handling og offer som står i stil til ugjerningen. Her syns jeg TS er feig og sjofel. Jeg etterlyser at hun tar kontroll og ansvar over hva hun har gjort, så skal hun selvsagt oppleve tilgivelser på sitt beste slik gode mennesker alltid gjør. Det går ikke an å plassere noe som dette i en skuff og frasi seg ansvaret og late som om det ikke har skjedd. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 7. mars 2015 #471 Del Skrevet 7. mars 2015 Du fortjener å ha det vondt, fordi du var veldig ondskapsfull. Men samtidig tenker man jo ikke så mye over konsekvenser når man er ungdom, går ut fra at du har blitt en bedre person nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EDDABEDDAHEHEHE Skrevet 7. mars 2015 #472 Del Skrevet 7. mars 2015 Jeg har en hemmelighet jeg har båret på i snart 12 år. Da jeg var 14, mobbet jeg en gutt som gikk i klassen vår. Jeg var ikke den eneste som mobbet ham, så jeg tror ikke andre husker meg som en av de største mobberne, men jeg var veldig utspekulert og mobbet han på diskrete måter som gjorde at jeg allikevel fremsto som den greie og veloppdragne jenta utad. Denne gutten haltet på det ene benet (fødselsskade) og hadde dårlig hørsel, og var veldig stille og sjenert. Han var altså et lett bytte. Jeg mobbet særlig ved å stadig legge anonyme brev i sekken hans der jeg skrev hvor stygg og misformet han var, at ingen ønsket ham i klassen, at han burde drepe seg selv. Dette ga meg et slags "kick".. Ved et par anledninger helte jeg også yoghurt i jakkelommene hans og lignende. Så en dag kom rektor inn i klasserommet og fortalte at denne gutten var død. Han hadde tatt sitt eget liv. Jeg ble aldri konfrontert med denne mobbingen direkte, ettersom ingen egentlig visste hva jeg sto bak. Men i ettertid har dette gnagd og gnagd på meg. Spesielt nå i voksen alder har jeg tenkt utrolig mye på dette Huff, det jeg spør om er altså hvordan man kan leve med dette. Hvordan man kan legge det bak seg og tilgi seg selv - og gå videre i livet..? Anonymous poster hash: f0e7d...cbb Jeg griner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miffii Skrevet 8. mars 2015 #473 Del Skrevet 8. mars 2015 Og hva gjør dere nå da.....??!? Kanskje det er DERE som må leve memed et liv på samvittigheten. At det går an. Skam dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #474 Del Skrevet 23. juni 2016 Jeg håper virkelig du lever med den vonde følelsen for resten av livet. for det fortjener du! Du har vært med å tatt livet av en gutt, en gutt som hadde hele livet foran seg. Jeg har selv vært utsatt for mobbing, og det er noe av det verste en person kan oppleve, og med tanke på at han til slutt tok sitt egent liv pga du fikk et kick av og plage en annen person. I mine øyne er det ren ondskap, og jeg skulle ønske du og de som mobbet ble tatt for det. Jeg skulle til å skrive at jeg ønsker ditt barn blir mobbet, men nei. ingen fortjener og bli mobbet, uansett hvordan de er.. Men lær ungen din og ta vare på andre! Og ikke tilgi deg selv, dette er noe som du ikke kan tilgi! Anonymkode: 4ecce...91d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #475 Del Skrevet 23. juni 2016 Vi har nok alle vært med på mobbing gjennom livet. Noen aktivt, andre passivt. Jeg ble mobbet på skolen, men jeg mobbet selv også. Både aktivt og passivt. Heldigvis så var jeg ikke som TS, så ille altså. Jeg vet at 2 jenter jeg mobbet har ett fint liv i dag og det er jeg veldig glad for. Bare husk at ved å stå ved siden av en som mobber og du ler litt sammen med mobberen. Da er du faktisk med på å mobbe selv. De som mobber skulle blitt stående alene, da hadde de ikke vært like tøffe i kjeften. Hvis ALLE tok slik avstand fra en mobber, så ville mobbing til slutt blitt kraftig redusert. Anonymkode: 93f05...0e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille pille Skrevet 23. juni 2016 #476 Del Skrevet 23. juni 2016 Jeg anser ikke TS som en ond person. Som barn fikk hun tydeligvis et perverst kick av å drive denne indirekte formen for mobbing. Akkurat som noen får kick av å stjele og andre ting. Det handler ikke om ondskap i seg selv. Det handler vel mer om at man gjør noe som er på kanten. Ofte opptrer mobbere i flokk, og det blir ofte en slags gruppegreie. Men muligens har TS et liv på samvittigheten, og det er tøft å ta med seg. Jeg tror vi alle har gjort dumme ting som barn som vi angrer på. Som barn er vi ikke ferdig utviklet, og man kan finne på mye rart. Synd at TS sin dumhet skulle omhandle noe så alvorlig som liv og død. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2016 #477 Del Skrevet 23. juni 2016 Jeg har bare lest åpningsinnlegget, men dette var provoserende lesning, rett å slett ondskapsfullt. Fy f## er det mulig å være så utspekulert ond Nei, TS, jeg ønsker deg ikke noe godt liv. Anonymkode: 7ed83...278 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rundtfingern Skrevet 23. juni 2016 #478 Del Skrevet 23. juni 2016 Vi vet jo ikke om det TS gjorde var den utløsende faktoren til at gutten valgte å dø, men likevel. Man tenker ikke konsekvenser når man er 14. Dette unnskylder ikke TS på noen måte, men som mobbeoffer selv kan man skjønne at hun ikke hadde det bra med seg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #479 Del Skrevet 24. juni 2016 14 timer siden, rundtfingern skrev: Vi vet jo ikke om det TS gjorde var den utløsende faktoren til at gutten valgte å dø, men likevel. Man tenker ikke konsekvenser når man er 14. Dette unnskylder ikke TS på noen måte, men som mobbeoffer selv kan man skjønne at hun ikke hadde det bra med seg selv. Nei, men om du får et kick av og se noen andre ha det dårlig så er du ikke riktig klok i hodet. Jeg har sett barn som ikke har vært god i hodet som har vokst opp til å bli rene psykopater. TS er garantert en skap psykopat, kom ut.. Anonymkode: 4ecce...91d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2016 #480 Del Skrevet 24. juni 2016 Jeg blir så uvel over det jeg leser du har gjort. Jeg tenker at du bare må leve med det, tenk hvor jævlig denne gutten hadde det i sitt korte liv på grunn av deg. Så jævlig at han tok sitt eget liv, og selv om du sliter litt nå så har du enda ikke opplevd å ha det så jævlig at det å faktisk ende livet sitt gjør alt bedre. Selv om dette var ting du gjorde da du var yngre har du faktisk bidratt til at noen drepte seg selv, og hadde jeg gjort noe sånt hadde jeg aldri kunne tilgitt meg selv. Dette er noe du faktisk bare å lære deg å leve med. Anonymkode: 4e38e...b14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå